فریاد برائت از آل سعود در استان خراسان جنوبی

خراسان نوشت،در پی شهادت شیخ نمر باقر النمر عالم شیعی به دست رژیم آل سعود، این اقدام روز گذشته در نقاط مختلف استان خراسان جنوبی و با حضور اقشار مختلف محکوم شد.

مراسم برائت از آل سعود روز گذشته در مدرسه علمیه رضویه بیرجند با حضور جمعی از طلاب و روحانیان و دانش آموزان این مدرسه برگزار و حاضران با سردادن شعارهایی علیه استکبار و رژیم آل سعود این اقدام بی رحمانه آل سعود را محکوم کردند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم با بیان این که شیخ نمر یک رهبر شیعی قدرتمند در عربستان بود، گفت: به زودی مجاهدان حق انتقام سختی از آل سعود خواهند گرفت و سیلی محکمی بر دولت های استکباری خواهند زد.
حجت الاسلام «لطفیان» افزود: دولت آل سعود باید پاسخگوی این اقدامات نابخردانه خود در منطقه و در برابر جوامع اسلامی باشد و بداند که خون به ناحق ریخته مردم یمن، بحرین، سوریه و عراق ریشه آل سعود را از بین خواهد برد.
به گفته وی، شناخت و درک عمیق از معارف اسلامی، بیان درست و صحیح معارف دینی و اقامه مبانی دینی بر اساس معارف اسلامی جرم شیخ نمر از دیدگاه آل سعود بود.
وی با بیان این که استقامت و بصیرت لازمه حرکت جهادی برای از بین بردن تکفیر و جریان های تکفیری است، افزود: شیخ نمر این خصوصیت را داشت و از آن در راه اسلام و نابودی تکفیری ها استفاده می کرد و ما هم باید با استفاده از این دو خصوصیت جامعه اسلامی را به سمت حاکمیت توحید، نبوت، امامت، ولایت و هدایت ببریم.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: دین، عدالت، امامت و تقدس از ارزش های اسلامی و ایجاد تفرقه از جمله اهداف آل سعود است.
در این مراسم حاضران با سردادن شعارهایی اقدام آل سعود در کشتن شیخ نمر را محکوم کردند.
طلاب علوم دینی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) و طلاب علوم دینی مدارس علمیه علامه قزوینی و مدرسه علمیه حبیبیه فردوس اقدام رژیم آل سعود را در به شهادت رساندن آیت ا... شیخ نمر محکوم کردند.
امام جمعه فردوس قبل از برگزاری تجمع به خبرنگار خراسان جنوبی گفت: رژیم آل سعود با این اقدام دد منشانه می خواهد شکست های پی درپی خود را درمبارزه با جریان های مقاومت در لبنان، سوریه، عراق و یمن جبران کند .
حجت الاسلام والمسلمین «بابایی» افزود: خون شیخ نمر به عنوان الگوی مبارزه با رژیم فاسد و متعصب آل سعود قطعا پایمال نخواهد شد.در تجمع مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) و مدرسه علامه قزوینی، طلاب علوم دینی با شعارهای «مرگ برآل سعود»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» نفرت و انزجار خود را از رژیم آل سعود اعلام کردند.
حجت الاسلام «غلامی» امام جمعه موقت فردوس نیز در مدرسه علمیه علامه قزوینی طی سخنانی گفت: رژیم آل سعود اگر فکر می کند با به شهادت رساندن یک روحانی شیعی و مبارز می تواند تفکر شیعی و انقلابی را از بین ببرد سخت در اشتباه است چرا که با ریختن خون این روحانی مومن و باتقوا نفرت و انزجار جهان اسلام از رژیم تروریست پرور آل سعود دوچندان خواهد شد.
طلاب مدارس علمیه شهرستان فردوس نیز اعدام رهبر شیعیان عربستان را محکوم کردند.در پی جنایت هولناک و غیر انسانی رژیم عربستان در اعدام عالم ربانی و مبارز حضرت آیت ا... نمر رهبر شیعیان کشور عربستان طلاب مدارس علمیه جعفریه، امام صادق(ع) و سفیران هدایت قاین با تجمع در صحن حوزه علمیه جعفریه قدیم قاین و سردادن شعارهای «مرگ بر آل سعود»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» این اقدام ددمنشانه رژیم عربستان را محکوم کردند.
طلاب و روحانیون مدرسه علمیه خضری دشت بیاض هم اعدام شیخ نمر و46تن از شیعیان شرق عربستان سعودی را محکوم کردند.
حجت الاسلام «امیری» یکی از استادان مدرسه علمیه محمد باقر خضری دشت بیاض با محکوم کردن به شهادت رساندن آیت ا... شیخ نمر گفت: سقوط حکام آل سعود نزدیک است.
وی با تاکید بر این که شهادت آیت ا... نمر توطئه صهیونیستی برای تشدید تفرقه بین امت اسلامی است، افزود: این جنایت بی پاسخ نخواهد ماند وراه این شهید بی رهرو نخواهد ماند.
شکل گیری حرکت انقلابی
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان هم در پی شهادت آیت ا... شیخ نمر باقر النمر «رضوان ا... علیه»، روحانی برجسته و رهبر شیعیان عربستان به دست جلادان وهابی تندروی رژیم منفور آل سعود؛ ضمن محکومیت شدید این جنایت هولناک و اقدام دیوانه وار، با صدور بیانیه ای اعلام کرد :شهادت آیت ا... شیخ النمر باعث شکل گیری حرکت انقلابی مردم مسلمان عربستان تا سرنگونی آل سعود و موجب دمیدن روحیه ایستادگی، مقاومت و بیداری و جاری ساختن خون تازه ای در شریان ها و پیکره اسلام خواهد شد و صدای زنگ مرگ رژیم منحوس سعودی را به صدا درآورد .
در بخشی از این بیانیه آمده است که به یقین با وجود شعاع گسترده شهادت در مکتب اسلام و خون به ناحق ریخته شده رهبر برجسته شیعیان عربستان، شیخ نمرهایی پای در عرصه گیتی خواهند نهاد که موجب تسریع در روند حرکت ها و انقلاب ها در کشورهای حاکمان ستمگر و دیکتاتور و مستبد همچون آل سعود خواهند شد.
همچنین سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم در محکومیت اقدام رژیم آل سعود بیانیه ای صادر کرد که در بخشی از این بیانیه آمده است: شهادت این عالم فرزانه و وارسته، از یک سو برگ زرینی بر دفتر پرافتخار مکتب اسلام افزود و نام ایشان همچون نام پیشوایان دینی و اولیای الهی، در صحیفه آزادگی و حریت و دفاع از عقاید ناب مکتب اهل بیت(ع) خوش درخشید و در تاریخ جاودانه شد و از سوی دیگر خوی وحشی گری و رفتار جنون آمیز آل سعود به عنوان مولود پلید رژیم منحوس اسرائیل و پدرخوانده داعش که دستان پلیدشان به خون پاک مظلومان عراق، سوریه و یمن آغشته است را به تصویر کشید.
بی تردید این حرکت نابخردانه و بی شرمانه که نشان از ضعف و زبونی سردمداران این رژیم در حل چالش های درونی و شکست در عرصه بین المللی دارد، آل سعود را به پرتگاه سقوط نزدیک تر و نفرت از وهابیت منحوس را در دل آزادگان جهان شعله ور تر خواهد کرد.
سکوت مجامع بین المللی
حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا بابایی ماهانی» امام جمعه فردوس هم در این رابطه گفت: جنایت اخیر پادشاه عربستان در قتل انقلابیون عربستان از جمله شیخ نمر باقر النمر، سبب خواهد شد تا انشاءا... حرکت انقلابی مسلمانان عربستان سرعت بگیرد.
متاسفانه مجامع بین المللی و دفاع از حقوق بشر در مقابل این جنایت سکوت کردند که این موضوع نشان می دهد که سران استکبار از جمله آمریکا و اسرائیل در اینگونه جنایت ها دست دارند.
وی تاکید کرد: تمامی اندیشمندان و علمای جهان اسلام باید جنایات و توطئه های استکبار در کشورهای اسلامی را برملا کنند و با بصیرت افزایی باعث رشد حرکت های ضد استکباری شوند.
امام جمعه نهبندان هم در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اقدام رژیم سعودی در اعدام آیت‌ا... شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان‌ گفت: اگر چه شهادت این عالم بزرگ برای جهان اسلام بسیار سخت بود اما قطعا شهادت شیخ نمر باعث بیداری مردم عربستان خواهد شد و زمینه نابودی آل سعود فراهم خواهد شد. وی افزود: آنچنان که خون شهدای ایران باعث فروپاشی رژیم منحوس پهلوی شد قطعا خون مطهر شهید شیخ نمر باعث فروپاشی رژیم آل سعود خواهد شد و خیرات و برکاتی برای منطقه خواهد داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 495639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =