مردم جنوب شرق تهران از تجمع معتادان و کارتن خوابها در جوار گرمخانه خاوران شاکی هستند و از شهرداری می خواهند این گرمخانه جمع شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محلات جنوب شرق تهران در منطقه ۱۵ دارای مشکلاتی مشابه سایر مناطق و محلات تهران نیستند. آنها از تجمع معتادان و خیابان خوابهایی گلایه دارند که به امید دریافت کمک از شهرداری به این منطقه می آیند.
واقعیت این است که گرمخانه یا مددسرای خاوران در جنوب شرق تهران، بدل به یکی از اصلی ترین مراکز کمک به خیابانخوابها و کارتن خوابها شده است. آنها در فصول سرد سال با هجوم به سمت این گرمخانه، باعث سلب آسایش از مردم همجوار این بنا می شوند و این مشکلات باعث شده مردم منطقه ۱۵ از مدیریت شهری بخواهند این گرمخانه را به جای دیگری منتقل کند.
دبیر دبیران شورایاری منطقه ۱۵ درباره تاثیر فعالیت مددسرای خاوران به گسترش خیابان خوابی و دیده شدن بیشتر معتادانی در این منطقه از تهران گفت: در 6 ماهه ابتدای سال 400 نفر و در 6 ماهه دوم 1200 نفر در این مجموعه حضور پیدا می‌کنند و همین امر مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است و مردم منطقه درخواست جمع‌آوری مددسرای خاوران را داشته‌اند.
علی اکبر بهمنی درخصوص گسترش اعتیاد در این منطقه از تهران هشدار می دهد: لازم است ضمن ارتقای برنامه‌های فرهنگی این منطقه رایزنی در خصوص جمع‌آوری افراد آسیب دیده با مسئولان قضایی و نیروی انتظامی انجام شود.
پیش از این، شهرداری تهران در اقدامی قابل ستایش، اقدام به جمع آوری تعداد زیادی از معتادان و خیابان خوابها در محله هرندی کرده بود ولی بسیاری از شهروندان می گویند معتادان متجاهر و خیابان خوابهایی که توانستند از یورش ماموران شهرداری فرار کنند، در سایر محلات تهران پراکنده شده اند.
مشکل دیگری که اهالی جنوب شرق تهران را آزار می دهد آلایندگی کارخانه سیمان در این منطقه است. کوه های جنوب شرق تهران، با وجود وزش باد از سمت غرب به شرق، مانع از خروج دودها و گازهای آلاینده این کارخانه از منطقه شده و این موضوع باعث شده تا تجمع زیادی از انواع آلاینده ها در منطقه ۱۵، شهروندان را آزار دهند. طبق قانون، فعالیت واحدهای آلاینده در مناطق مسکونی و حریم شهرها ممنوع است و حتی قانون تکلیف کرده در صورتی که واحد آلاینده ای قصد آغاز فعالیت دارد باید دست کم ۱۲۰ کیلومتر از حریم تهران فاصله داشته باشد.
شهرداری هنوز به درخواستهای شهروندان جنوب شرق تهران درباره این مشکلات پاسخی نداده است.

 

۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 496521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =