ایرنا نوشت: محمد نواز شریف نخست وزیر و ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان دقایقی پیش از طریق فرودگاه مهرآباد وارد تهران شدند.

 نخست وزیر پاکستان که مورد استقبال سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان قرار گرفت با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری دیدار خواهند کرد.
در این سفر طارق فاطمی دستیار ویژه نخست وزیر در امور خارجی، ناصرخان جنجوعا مشاور نخست وزیر در امور امنیت ملی نواز شریف و راحیل شریف را همراهی می کنند.
نواز شریف در این دیدار، علاوه بر ابلاغ تبریک دولت و ملت پاکستان به طرف ایرانی به مناسبت لغو تحریم ها، رسما از روحانی برای سفر به اسلام آباد دعوت خواهد کرد.
این هیات عالی رتبه پاکستانی که با هدف میانجیگری میان ایران و عربستان، از روز گذشته سفری را به دو کشور آغاز کرده ، روز دوشنبه وارد ریاض شد و محمد نواز شریف به اتفاق ژنرال راحیل شریف، با ملک سلمان پادشاه عربستان دیدار کردند.
پاکستان اعلام کرده است که علاقمند به میانجیگری میان ایران و عربستان برای حل اختلاف های دیپلماتیک دو کشور از طریق مسالمت آمیز است و این شیوه را به نفع جهان اسلام می داند.
سفر عالی ترین مقامات پاکستان به ایران در شرایط پس از لغو تحریم ها، می تواند فرصتی مغتنم برای رایزنی های مقامات دو کشور همسایه با هدف گسترش روابط در دوران پساتحریم باشد.
نخست وزیر پاکستان، اولین رئیس دولت خارجی است که بعد از لغو تحریم ها، به ایران سفر می کند.

31049

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 501007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    8 57
    خدا کنه مشکل ایران و عربستان حل بشه دلم برای حج امسال میتپه بعد از ده سال امسال نوبت من شده و حالا رابطه قطع شده خدایا ازت میخوام راه حلی برای حل مشکل پیدا بشه شما نمیدونید نگاه به کعبه چه حسی به انسان میده ای خداااااااااااااااااا