رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز: سهم هر هزار البرزی دو دهم تخت بیمارستانی است

دکتر حمید درفشی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز خبر داد: تا نیمه اول سال 95 هزار تخت بیمارستانی به البرز اضافه می شود.

به گزارش خبرآنلاین البرز وبه نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی البرز،دکتر درفشی اظهار کرد:متاسفانه امکانات و زیر ساخت های حوزه بهداشت و درمان البرز به هیچ وجه با جمعیت آن هماهنگی ندارد . وی ادامه داد: امکانات و زیر ساخت های حوزه ی بهداشت و درمان البرز حتی از محروم ترین استان های کشور نیز کمتر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز خاطر نشان کرد: در حال حاضر در استان سه میلیون نفری البرز به ازای هر هزار نفر 0/2 تخت بیمارستانی وجود دارد که این آمار اصلا رضایت بخش نیست .
وی توضیح داد : هر چند با آغاز طرح تحول سلامت در البرز اقدامات مناسبی برای ارتقای زیر ساخت های بخش بهداشت و درمان صورت گرفته ولی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم.
این مسئول ابراز کرد : در حال حاضر استان البرز چهار هزار و 600 تخت بیمارستانی کم دارد که همین باعث شده بسیاری از بیماران برای انجام اقدامات درمانی به تهران بروند.
درفشی افزود: با تلاش های صورت گرفته بنا شده تا نیمه اول سال آینده حدود هزار تخت به تخت های موجود اضافه شود که با این اوصاف سرانه تخت های بیمارستانی استان مقداری تغییر خواهد کرد.
دکتر درفشی در پایان گفت: با اضافه شدن این تخت ها برای هر هزار البرزی هفت دهم تخت بیمارستانی وجود خواهد داشت.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 501502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =