برگزاری نخستین کارگاه آموزشی لاپاراسکوپی پزشکان زنان و زایمان دربیمارستان آیت ا...روحانی(ره)بابل

نخستین کارگاه آموزشی لاپاراسکوپی پزشکان زنان و زایمان در این مرکز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از بابل ،دکتر ابوالفضل مهدی‌زاده استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران و رئیس بخش زنان بیمارستان رسول اکرم تهران در حاشیه نخستین کارگاه آموزشی لاپاراسکوپی پزشکان زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل در بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل اظهار کرد: لاپاراسکوپی متد جراحی خاصی بوده که به‌جای بازکردن شکم از سوراخ‌های زیر پنج و 10 میلی‌متری استفاده شده به‌طوری که در این نوع جراحی بیمار زودتر مداوا و مرخص می‌شود.

وی با اشاره به هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی، افزود: در جهان، آموزش پزشکان متخصص در دوره‌های کوتاه و بلندمدت به شکل علمی و عملی برگزار می‌شود، در ایران نیز انجمن لاپاراسکوپی زنان از تمام نیروهای فوق‌تخصص استفاده کرده و آموزش را به شکل‌های مختلف در تهران و شهرستان در دستور کار خود قرار داده است.

دکتر مهدی‌زاده با تجلیل از گروه زنان بسیار کارآمد دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: چند دانشگاه بزرگ ایران از جمله تهران و شیراز دوره 18 ماهه فلوشیبی راه‌اندازی و همچنین دوره‌های آموزشی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی با همکاری انجمن لاپاراسکوپی زنان برای پزشکان برگزار می‌شود.

مدیر گروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز اظهار کرد: امروزه با پیشرفت تکنولوژی استفاده از روش‌های نوین در جراحی‌های کم تهاجمی مورد توجه پزشکان قرار دارد.
دکتر شهلا یزدانی با اشاره به اینکه روش جراحی لاپاراسکوپی از روش‌های مورد استفاده در بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل است، خاطرنشان کرد: این کارگاه آموزشی در راستای کمک به ارتقای سلامت و بهداشت زنان جامعه و به‌کارگیری روش‌های نوین جراحی برگزار شد.

این مسئول با اشاره به اینکه در این کارگاه آموزشی بیش از 35 پزشک و رزیدنت‌های زنان حضور داشتند، افزود: هدف ما انجام عمل جراحی پیشرفته در منطقه به‌ویژه در دانشگاه علوم پزشکی بابل است.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =