مشکلات شهروندان خانی آباد نو و اطراف میدان بهمن: سرای محله مکان درآمدزایی شهرداری شده

عمده ترین مشکل شهری ساکنان اطراف میدان بهمن، بزرگراه شهید تندگویان و محله خانی آباد نو واقع در جنوب تهران، همجواری مناطق مسکونی با بزرگراهی است که بیشترین بار ورود و خروج جنوب تهران را بر عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با وجودی که شهرداری منطقه 19 تلاش زیادی کرده تا مشکلات محلاتی مانند خانی آباد نو و شهروندان اطراف بزرگراه شهید تندگویان رفع شود، ولی باز هم مردم این منطقه می گویند مشکلات زیادی دارند. آنها عمده ترین مشکل خود را ناشی از همجواری بافت مسکونی با یکی از پرترددترین بزرگراه های تهران می دانند.

محله خانی آباد نو شمالی، محله ای در منطقه 19 است که هفته گذشته، اهالی، شورایاران، هیئت امنا و معتمدین محلی در نشستی مشکلات خود را مطرح کردند.محله ای که به گفته ساکنانش تحت تاثیر پیامدهای ناشی از احداث بزرگراه شهید تندگویان قرار گرفته است.
در این نشست که با ملاقات مردمی مدیران شهری و شهروندان همراه بود، شهبازی، دبیر شورایاری با اشاره به این که اتوبان تندگویان، دروازه جنوبی شهر تهران است، از کمبود روشنایی برای تردد عابران پیاده، روباز بودن نهر کنار اتوبان و نبود گارد حفاظ در میانه اتوبان تندگویان به عنوان یکی از مشکلات اصلی ناشی از همجواری این بزرگراه با بافت مسکونی محله نام برد و خواستار نصب دیواره عایق صوتی در حاشیه تندگویان شد.
به گفته او احداث سالن اجتماعات و مجموعه ورزشی محلی و راه اندازی مجدد خط اتوبوسرانی به میدان ولیعصر(عج) از دیگر مطالبات ساکنان این محله است.
اختصاص سالن مناسب برای همایش ها و فعالیت های فرهنگی، کمک به بازسازی مدارس و زیباسازی فضای داخلی آنها و همچنین توجه به حقوق و مزایای همکاران سرای محله از دیگر موضوعاتی بود که از جانب شورایاران و فعالان محله خانی آباد نو شمالی مطرح شد.
همچنین مدیر محله خانی آباد نو شمالی هم در این جلسه با تأکید بر این که در همه جای دنیا برای فرهنگ سازی هزینه می شود فلسفه ایجاد سراهای محله را هم همین موضوع دانست و گفت: متأسفانه در حال حاضر سراهای محله به درآمدزایی تغییر مسیر پیدا کرده و به محلی برای اجرای برنامه های ابلاغی اداره‌ها کل اجتماعی و فرهنگی شهرداری تبدیل شده است.

گفتنی است فرهنگسرای بزرگ بهمن در این منطقه قرار دارد که ساکنان منطقه می گویند شهرداری تهران برنامه های زیادی را با صلاحدید مسئولان مدیریت شهری به خصوص معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار می کند و نظرسنجی چندانی از مردم برای شناخت نیازهای فرهنگی آنها نداشته است.
این گزارش از سوی سرویس مشکلات مردم به روابط عمومی شهرداری تهران جهت پاسخگویی به مطالبات شهروندان این منطقه و پیگیری موارد مطروحه فرستاده شده است.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    7 0
    من از ساکنان این منطقه هستم.فرهنگسرای بهمن با اون وسعت در سالهای گذشته بدلیل سیاست های غلط معاونت فرهنگی شهرداری از جمله حذف کلاسهای موسیقی و کر تبدیل به مکان کم استفاده ای شده .خواهشمندم موسیقی رو به فرهنگسرای بهمن برگردونید که مردم جنوب تهران برای آموزش مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نباشند