۰ نفر
۲ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۳

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: سال آینده علاوه بر افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر، وام های پرداختی بصورت قرض الحسنه خواهد بود.

"علی نیکزاد"  در گفت و گو با ایرنا با بیان آنکه این امر نقش زیادی در شکوفایی مسکن مهر خواهد داشت،‌ گفت: 200 هزار واحد مسکونی روستایی در سال گذشته از سوی بنیاد مسکن در چارچوب طرح مقاوم سازی تحت پوشش قرار گرفت.

وی افزود: مشکلات مسکن مهر نیز برطرف شده بطوری که بالغ بر 310 هزار واحد را پی ریزی و برای ساخت 150 هزار واحد هم قرارداد منعقد کردیم. برای 500 هزار واحد نیز پروانه ساختمانی صادر شده است. وی با بیان اینکه از سوی دولت کمک خوبی به تاسیسات زیربنایی شده است، خاطرنشان کرد: براساس مجوزی که از دولت گرفته ایم زمین های لازم را برای اجرا تاسیسات رایگان در اختیار متقاضیان قرار می دهیم.

براساس پیش بینی های صورت گرفته از سوی دولت وبودجه سال 89 فضاهای آموزشی، درمانی، ورزشی، مسجد و فضای سبز مناسب ساخته می شود و در این زمینه کارهای خوبی در مرکز تحقیقات انجام شده است. وزیر مسکن و شهرسازی افزود: همچنین پروژه های ورزشی، بیمارستانی و ندامتگاه در چارچوب مقررات ملی ساختمان در سال گذشته ساخته و افتتاح شده است.

به گفته وی، امسال دولت با افزایش اعتبارات لازم امکان ساخت و افتتاح حداقل 40 بیمارستان را فراهم کرده است. نیکزاد موضوع بیمه ساختمان را از موضوعاتی که در سال جاری به نتیجه خواهد رسید، عنوان کرد و گفت: اقدامات خوبی در این زمینه تاکنون انجام شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 50609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =