دنیای اقتصادنوشت:گروه صنعتی ماموت و کرمان موتور دو شرکتی هستند که مذاکران آنها با فولکس واگن تا حد زیادی پیش رفته است.

فولکس واگن در حالی این روزها به دنبال شریکی در خودروسازی ایران است که به نظر می‌رسد این شرکت آلمانی خط خود را از خودروسازان دولتی جدا کرده و به دنبال مشارکت با شرکت‌های بخش خصوصی (در ایران) است.

اواسط امسال بود که خبر رسید فولکس واگن برای حضور در ایران ابراز تمایل کرده و بر این اساس مذاکراتی نیز با ایران خودرو و سایپا انجام داده و از بین این دو، یکی را به‌عنوان شریک خود در «جاده مخصوص» انتخاب خواهد کرد. در این بین مذاکره با ایران‌خودرو جدی تر پیش رفت، اما در نهایت آبی‌های جاده مخصوص، فیات را به‌عنوان شریک چهارم خود انتخاب و رسما از قطع مذاکرات با فولکس خبر دادند. هرچند گمان می‌رفت مسوولان فولکس واگن پس از ناکام ماندن مذاکرات با غول‌های جاده مخصوص و همچنین رسوایی تقلب (ماجرای تقلب فولکس واگن در اعلام میزان آلایندگی محصولات دیزلی)، سرمایه‌گذاری در ایران را فراموش کنند، اما خبرهای جدید از عزم جدی این غول خودروسازی جهان برای حضور در صنعت خودرو کشور حکایت دارد.

بر این اساس، گفته می‌شود مسوولان فولکس در سفر اخیر به ایران، مذاکراتی با گزینه‌های موردنظر خود در ایران (برای همکاری مشترک) انجام داده و در این بین، شانس دو گزینه بیش از سایرین است. «گروه صنعتی ماموت» و «کرمان موتور» دو شرکتی هستند که مذاکران آنها با فولکس واگن تا حد زیادی پیش رفته و به نظر می‌رسد یکی از آنها گزینه نهایی خودروساز آلمانی برای همکاری مشترک است.

جدای از اینکه در نهایت فولکس واگن با کدام شرکت ایرانی مشارکت خواهد کرد، نکته اینجاست که این غول صنعت خودرو جهان، پرونده شراکت با خودروسازان دولتی ایران را بسته و در نهایت با شرکت‌های بخش خصوصی کار خواهد کرد. اگر این اتفاق رخ بدهد و فولکس فعالیت گسترده‌ای را در بازار ایران آغاز کند، رقابتی نزدیک میان این شرکت و مهمانان جاده مخصوص به‌خصوص رنو و پژو و البته فیات، شکل خواهد گرفت.


3535

 

کد خبر 510534

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    83 1
    اگر رقابت عادلانه باشه معلومه که بخش خصوصی میبره ولی اگر اقتصاد دولت محور بگذارد
    • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
      34 0
      حق داره حساب میکنه مثلا اگر یه خودرو بده به ایران تا 40 سال دیگه به اسم فولکس هاچ بک و صندوق دار و وانت و تراکتور و....رو میخوان بدن بیرون وسال ها با برند واعتبارش بازی کنند
  • دلسوز A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    44 8
    سلام من فکر میکنم اگه بخواهیم فکورانه به این قضیه نگاه کنیم کارخانه ی فولکس کار بجا و درستی انجام داده چون در مشارکت با شرکتهایی مثل ایران خودرو وسایپا این برند همانند پژو و سایر بند ها به فلاکت میفته پس بهتره که عاقلانه رفتار کنه تا باعث نابود شدن برندش نشه .در مورد اشتباهی هم که کرده حداقل مدیر عاملش اظهار شرمساری کرد و استعفا داد تو ایران این خودروهای بی کیفیت رو با قیمت نجومی میفروشن ککشون هم نمیگزه
  • بی نام A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    38 1
    چقدر خوب. ایگه واقعا خارج از سیستم دولتی وارد بشه که خیلی خوبه. تو دنیا راحت رنو و پژو رو شکست تو ایران که با این قیمت های الکی ایرانخودرو که دیگه مشکلی نداره. خداکنه بیاد
  • بی نام A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    59 1
    ای کاش بیان و نسل ایران خودرو و سایپا رو بکنن از بیخ و بن
  • بی نام A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    66 1
    غولهای جاده مخصوص جک خوبی بود اینا نهایتش تمساحهای آب شور هستن
  • بی نام RO ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    46 1
    اگه بذارن البته، خودروسازان ما از رقابت فراری اند چون میدونن از پیش باختن
  • بی نام DE ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    29 1
    بهتر
    • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
      8 0
      البته دوستان حداقل خوبيش اينه كه اگه مثلاً با كرمان خودرو قرار داد ببنده اولاً اكثر قطعات اصلي است . ثانياً مثل 405 نيم قرن توليد نمي شود حداكثر هر 5 الي 7 سال نسخه جديد فيات مياد با تكنولوژي بهتر و دائم ماشين جديد مي بينيم نه پاركنيگ ايران شده پاركنيگ 405 . 206 . پرايد حالا هم تيبا و نيسان
  • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    41 1
    فولکس واگن بهترین استانداردها در ساختش استفاده میشه و باید ایران هم رعایت کنه وقتی میبینن پژو با این کیفیت بد بیرون میاد، معلومه انصراف میدن میترسن نام و اعتبارشون بره زیر سوال. آڵمانیها معمولا برعکس بعضی از کشورهای صنعتی رضایت مشتری براشون مهمتره تا رضایت کارخانه دارهای ایرانی
  • بدون نام ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    39 3
    الكي جو نده،اشغالترين ماشين فولكس از بهترين ماشين خودروسازان داخلي خيلي بهتره،دوما وقتي ديدن چه بلايي تو اين شركتا سر ماشينا مياد،ديگه قربونت برم فكر نميخاد دمشون ميزارن رو كولشون ميرن!!!
  • بی نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    49 1
    عالی شد این بنجل سارا باید ورشکست بشن
  • یاسین US ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    16 0
    بهتره بگیم غولهای آلاینده محیط زیست دنیا.
  • بهروز A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    19 0
    فولکس واگن قدم نخستین را درست برداشت انتظار ما هم همین بود اقتصاد دولتی محکوم به فناست
  • سامان IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    13 0
    فولکس یکبار ثابت کرد که می تواند با بخش خصوصی ایران کرمان خودرو کار کند و نتیجه اش هم عالی بود، هنوز خودروی گل یکی از بهترین خودروهای مونتاژ شده در ایران بوده و هست... امیدوارم باز هم این تجربه با تولید محصولات متنوع تر و به روز و نسل های جدید همین گل ادامه یابد... چه خوب که این خودروساز برتر جهانی شریک خود را از بخش خصوصی ایران انتخاب خواهد کرد... بسیار خوشایند است...
  • نادر A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    6 1
    اگر قبل از تحریم ها به سمت خصوصی سازی واقعی می رفتیم کسی نمی تونست ما رو تحریم کنه

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین