نامه توکلی به جهانگیری:به خاطر وضع مردم و دو بسته ضدرکود شماکه دردی دوا نکرده،من شرمنده‌ام شما چطور؟

احمد توکلی در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور نوشت: اگر دولتی به مردم خویش وعده‌هایی داد ولی در عمل آن وعده‌ها لباس تحقق نپوشید، باید احساس سرافرازی یا ابراز شرمندگی کند؟

به گزارش خبرآنلاین به نقل از کانال تلگرامی احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به اظهارات روز گذشته اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور خطاب به وی نامه ای نوشت که مشروح آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند جناب آقای مهندس جهانگیری

معاون اول محترم رئیس جمهور

سلام علیکم

در ارتباط با مصاحبه بنده در روز یکشنبه 25 بهمن و پاسخ جنابعالی در روز دوشنبه 26 بهمن چند نکته و مطلب را تقدیم می‌کنم تا تذکری باشد برای من و شما و سایر مسئولان کشور همچنین شاید تشفی خاطر مردم را نیز در برداشته باشد. همه اذعان داریم که شفافیت رفتار مسئولان امری ضروری و انتشار به موقع شاخص‌های اقتصادی، بر اساس قانون آزادی دسترسی و انتشار اطلاعات، قانون مرکز آمار ایران و قانون برنامه پنجم، وظیفه قطعی دولت است، بر این اساس عدم انتشار به موقع نرخ رشد فصلی را بخل در دادن اطلاعات خواندم و اضافه کردم: " اینکه دولت اکنون نرخ رشد را اعلام نمی‌کند نمی‌خواهد پیش مردم شرمنده شود." این سخن من ظاهرا شما را عصبانی کرد و با ردیف کردن سوء سیاست‌ها و سوءعملکردهایی از دولت پیشین آنها را به همه سیاستمداران غیر از خودتان و جناح اصلاح طلب نسبت دادید و آنان را مستحق شرمندگی شناختید. توجه جنابعالی را به نکات زیر جلب می‌کنم : 

1.گرچه به دلایلی که عرض خواهم کرد، حرف درست و بجایی زده‌­ام، ولی اگر شما قضاوتی غیر از این داشتید نباید این همه برآشفته می شدید و می‌توانستید با استدلال و منطق پاسخ اینجانب را بدهید و در صورت اثبات درستی عملکرد دولت، موجبات خرسندی جامعه و البته شرمندگی بنده را فراهم می‌کردید چرا که مردم در این قبیل مسائل رفتار و گفتار ما و شما را با ادعاهایمان محک می‌زنند.

2.خواهش می‌کنم به این پرسش خوب فکر کنید: اگر دولتی به مردم خویش وعده‌هایی داد ولی در عمل آن وعده‌ها لباس تحقق نپوشید، باید احساس سرافرازی کند یا احساس شرم به وی دست دهد و ابراز شرمندگی نماید؟ فکر نمی‌کنم پاسختان با جواب من که احساس شرمندگی را حق و ابراز آن را وظیفه می‌دانم، تفاوتی داشته باشد. زیرا جنابعالی نیز در مصاحبه خود دولت گذشته را به دلیل خلف وعده‌ها و اتلاف منابع و عدم تحقق دعاوی نجات بخشش مستحق شرمندگی در برابر خلق خدا دانسته اید. و بنده را نیز در سلک آنان شمرده‌­اید. اولا، همه می‌دانند که لااقل از حیث مخالفت با کجروی‌ها و هنجارشکنی‌های آن زمان بنده پیشگام و میدان‌دار بوده‌ام و از این بابت شرمندگی احساس نمی‌کنم؛ ثانیا، متاسفانه شما و اکثر دوستانتان به عنوان اقلیت، همچنین برخی از دوستان من به وظیفه نهی از منکر در برابر دولت وقت عمل نکردید و از این حیث شریک در وقوع آن منکرات هستید و باید به اقتضای حیاء و آزرم عمل کنید؛ و ثالثا، که از همه مهمتر است، بنده به سهم خودم از این که برخی از دوستانم به آن وظیفه عمل نکردند شرمنده هستم. بالاخره حاصل کار ما نمایندگان مجالس اخیر و دولت قبل و دولت فعلی که دولت ما هم هست، این شده که ما اکنون 11 میلیون حاشیه نشین داریم! فقر ناشی از رکود آغاز شده در گذشته تشدید شده در دولت تدبیر و امید کارتن خوابی را به زنان تعمیم داده، سن ازدواج را بالا برده و نرخ طلاق را افزوده و . . .  و دو بسته سیاستی ضد رکود شما نیز دردی را دوا نکرده است. من با برخی از دوستانم چه در دولت پیشین و چه در دولت فعلی همواره دلسوزانه انتقاد همراه با راه‌حل داشته‌ایم، با این وجود، از این وضعیت شرمنده هستیم. شما را نمی‌دانم!

3.بنده  همواره سعی کرده ام انصاف را در باره رفیق و رقیب رعایت کنم شاهد مطلب در همین مصاحبه وجود دارد که گفته ام : " آقای روحانی زمانی دولت را در دست گرفت که کشور با اعمال تحریم‌های بین المللی در شرایط سخت اقتصادی قرار گرفته است. افزایش نقدینگی و عدم مدیریت ارز حاصل از فروش نفت باعث شده بود نتوانیم اقدامی را برای بهبود اوضاع انجام دهیم. اما درحال حاضر باید از دو اقدام مثبت دولت نیز یاد کنیم که یکی از آنها ثبات بازار ارز و دیگری کاهش نرخ تورم است. در پایان مصاحبه نیز به خاطر برخورد مثبت آقای مهندس زنگنه با منتقدان الگوی قراردادهای نفتی شکرگزاری کرده‌ام.

4.بنده به این نکته واقفم و بارها به آن تصریح کرده ام که وقتی پس از 8 سال که کشور با ارز نفتی به ارزش متوسط سالانه 80 میلیارد دلار اداره شده، دولتی کار را به دست بگیرد که بخواهد سالانه با  متوسط 45 میلیارد دلار(متوسط درآمد نفت و گاز دو سال 92 و 93) درآمد نفتی کشور را اداره کند، چقدر دشوار است. ولی برادر عزیز! شما آمده‌اید که تحولی در رفتار و سیاست و عملکردهای گذشته ایجاد کنید، نه آن که به بهانه اینکه عده ای در دولت گذشته کارهای آن دولت را تحمل می‌کردند، اولا به کسی حق ندهید اگر دولت شما کار مشابهی کرد، انتقادی بکند، ثانیا فقط لطمات دولت پیشین را ذکر کنید و خدماتش را به کلی ناگفته بگذارید، و ثالثا، کاری را از آنان بد بدانید و مستوجب شرمندگی و اعتذار ولی اگر خودتان مبتلا شدید سرفرازی کنید. فقط به یک نمونه از گزارشی اشاره می‌کنم که مشروح آن امروز در سایت الف و سایر رسانه ها منتشر شده است.

آقای دکتر مسعود نیلی، مشاور اقتصادی فعلی رئیس جمهور، در 25 فروردین 1392 با حضور در برنامه پایش، ضمن مقایسه آمار مشابه تعداد شاغلان سالهای 1385 تا 1390 نشان داد در طول سالهای میانی دولت سابق، هر سال فقط 14هزار شغل ایجاد شده است. رسانه های منسوب به اصلاح طلبی، فردای پخش آن برنامه پایش، آمار ارائه شده توسط دکتر نیلی را تکان دهنده خوانده و با تمسخر تعداد اشتغال ایجاد شده در دوره آن دولت را حدود صفر اعلام کردند. حالا گزارش مذکور با همان روش آقای دکتر نیلی و به اتکای همان منابع آماری رسمی نشان می‌دهد که طی 27 ماه (دو سال و 3 ماه از تابستان 1392 تا پائیز 1394) از عملکرد این دولت،  نه تنها به طور خالص شغلی ایجاد نشده، بلکه هر ماه 5352 ایرانی شغل شان را از دست داده اند!  با توجه به وعده های مکرر رونق و ناکامی بسته های سیاستی دولت که این وضعیت تلخ نشانی از آن است، شرمندگی شایسته است، نه فرا افکنی.

برادر جهانگیری! صادقانه عرض می‌کنم چه در مجلس آینده به رای مردم بار مسئولیت نمایندگی بر دوشم بماند و چه به خواست مردم از تعهد نمایندگی معاف شوم، برای آنکه خدماتتان به این مردم نجیب و باوفا افزون شود از هیچ کوششی فروگذار نخواهم کرد تا شما و ما نزد خدا و خلق خدا به جای شرمندگی، سربلند باشیم.

برادر شما

احمد توکلی

نماینده مجلس شورای اسلامی

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 73
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یوسف IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    نه تنها شما بلکه خیلی ها باید در دولت قبل شرمنده باشند که کشور رو به این حال و روز انداختند
    • بی نام A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
      جناب توکلی... به خاطر سکوت شما در دوره هشت ساله احمدی مژاد من که شرمنده ام... شما چطور؟؟؟
    • بروجنی A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
      آقای توکلی من میدانم تمام این ابراز شرمندگی ها از هر دو طرف فقط در حد شعار است. شما چطور؟
    • بی نام IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
      229 9
      اقای توکلی مثل اینکه انتخابات نزدیک است...
    • بی نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
      115 9
      دوباره نزدیک انتخابات شد سخنان وانتقادات ظاهرا عدالت طلبانه اقتصاد دان برتر قرن برادر توکلی شروع شد برادر به خاطر اشتباهات شما که مهمترینش روی کار آوردن دولت عدالت گستر مهرگستر است من تا آخر دنیا شرمنده ام شما چه طور
    • بی نام IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
      43 71
      توکلی که به دولت قبل هم خرده می گرفت یادتون نیست؟
    • بی نام DE ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
      21 93
      دولتتون وعده هاشو عملی نکرده ترکش عصبانیت دولتمرداتون داره به امثال توکلی لثابت میکنه
    • ناشناس A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
      38 10
      نزدیک انتخابات طرفدارهای احمدی نژاد شرمنده شدن.ولی اینو بدونید در انتخابات اسفند خیالتونو راحت میکنیم و اصلاح طلبان و اعتدالیون رو به کرسی می نشانیم آقای شرمنده
    • حسن A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
      24 15
      آقای توکلی.شاید خودتان نمیدانید که شما هم یک تندرو هستید. تفاوت شما با سایر تندرو ها چیست؟ ولی همه ی مردم جریان تندروی را در ایران شناخته اند.آقای توکلی.چقدر هم طرفدار دارین؟ از مثبت و منفی ها مشخص است.
    • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
      14 3
      در مورد زمین های شهرک غرب که که به جنالعالی واگدار شد شرمنده نیستید احیانا ؟ این دم انتخاباتی مگر نمایندگی شغل هست که یک عده چسبیده اند و ول نمیکنند باب بفرمائبد نان بازوی خود رابخورید نه مالیات و عوارض ملت را بفرمائئید خانه که گرفتید زمین که گرفتید نشریه زدید و ..... بفرمائئید برادر
    • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
      2 0
      در شرایطی که دولت مجبور به انتخاب بین رکود کمتر یا تورم کمتر بود به درستی و با رعایت حق مردم تورم کمتر را برگزید زیرا تورم به مردم طبقه پایین و متوسط فشار وارد میکند و رکود به صاحبان صنایع و شرکتها و سرمایه داران. من از عوام فریبی شما شرمنده ام شما چطور؟
  • دی A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    ما هم به خاطر اختلاسهایی که در دوران شما شد شرمنده ایم شمل چطور؟؟
    • بی نام DE ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
      18 80
      توکلی کسیه که صادق زیباکلام اصلاح طلب هم به عنوان یه نماینده شایسته ازش یاد میکنه.
    • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
      16 2
      دوران شما؟ توکلی که سمت دولتی نداشته؟ در ضمن هر جا فساد افتصادی ای کشف شد کار همین نماینده های اصولگرای مجاس مثل زاکانی و توکلی و ... بود نه اصلاح طلب ها.
  • یک ایرانی IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    آقای توکلی فلسفه بافی دیگه بسه، من با یک ضرب المثل ایرانی جواب شما را خواهم داد: یک ديوانه سنگي به چاه مي اندازد که صد عاقل نمي توانند بيرون بياورند، لازم است یادآوری کنم که شما هم با انتخاب و حمایت از این آدم در اعمالش شریک بودید، چرا اثرات کار خود و همفکرانتان را به پای دولت جدید می نویسید؟ چرا اینقدر کم تحمل شدید؟ شما که در دولت قبل از صبر زیادی برخوردار بودید
    • فیروز MY ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
      نه بابا اینجوری هم نیست. بنده خدا آدم دلسوزیه. فقط یه پنج سال ، شش سال دیر شرمنده شده. شاید گرفتار بوده
    • بی نام A1 ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
      58 4
      ایشون دم انتخابات چه دو اتیشه به فکر مردم افتاده
  • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    هر وقت اسم اقای توکلی میاد یاد بنزین و دولت اصلاحات میفتم.نمیدونم چرا؟
  • بی نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    این داستان همیشگی تاریخ ماست، دیوانه‌ها سنگی را در چاه می‌اندازند و بعد به دور عاقل‌هایی که برای در آوردن آن تلاش می‌کنند و عرق می‌ریزند جمع می‌شوند و هلهله می‌کنند و مسخره می‌کنند که پس چرا نمی‌توانید درش بیاورید؟
  • بی نام A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    شما زمان احمدی نژاد شرمنده نبودید که هر ماه نزدیک50 هزار نفر شغلشان را از دست میدادند،الان رسیده به 5 هزار نفر
  • فواد RO ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    316 6
    توکلی جان تا آن زمان که چهار چرخ احمدی نژاد هوا نرفته بود نرم و با ملایمت رفتار میکرد و اینجوری تند از دولت نهم و دهم انتقاد نمیکردی پس انصاف را رعایت نکردی مردم میدانند در دولت قبل فساد و بی برنامگی برای آنهمه پول و تحریمها باعث این حال روز ما شد کاش شما هم اینقدر بفکر حزب بازیتون نبودین و از احمدی اینقدر حمایت نمیکردید
  • بی نام A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    293 9
    این حرفا تریپ انتخاباتی هست فقط....
  • بی نام A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    267 6
    اوضاع وخیمی که تو اون هشت سال ایجاد به این زودی ها و راحتی درست نمیشه که
  • بدون نام ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    188 4
    اقاي توكلي من به عنوان يك فرد از اين كشور به جهت اينكه امثال شمارو در دوره هاي قبل وارد مجلس كردم شرمنده ام ، خود شما چطور !! بابت حرف نزدن در دولت قبل شرمنده هستيد!! اميدوارم امثال شما به مجلس جديد راه نداشته باشند.
  • محسن ر IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    247 5
    من عاشق دوش شما هستم که این همه بار مسئولیت رو تحمل میکنید..............
  • بی نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    54 3
    یکی به این توکلی بگوید شما که همواره ادعای اقتصادی دارید بیایید یک راهکار بهتر ارائه دهید نه اینکه طبق معمول انتقاد کنید،شما مثل تماشاگری هستید که پیوسته انتقاد می کند،از زمانی که به یاد دارم شما منتقد هستید و ظرف هشت سال دولت های نهم و دهم ساکت بودی و گهگاه به به و چهچه هم میکردی،با ویرانه ای که روحانی از احمدی نژاد تحویل گرفت مهار تورم بزرگترين شاهکار بود،انتظار که نداری خرابی های هشت ساله به این زودی جبران شود،قیمت نفت را هم که خودت می توانی در دولت های نهم و دهم با حالا مقایسه کنی،من اقتصاد بلد نیستم ولی همه چیز را با هم مقایسه می کنم ولی امثال شما بخاطر رسیدن به صندلی سبز مجلس برای چندمين بار چشم و گوش بسته حرف می زنید.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    302 6
    جنابعالی یکی از حامیان سرسخت احمدی نژاد در دور اول انتخابات بودید، اول شرمنده رفتارهای خود باشید بعد شرمنده دولتی که یک ویرانه را تحویل گرفت. مردم در انتخابات اسفند ماه جواب شرمندگی شما و دوستانتان را خواهند داد.
  • بدون نام ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    209 4
    اقاي توكلي بهتره با اين حرفها ميخواد راي جمع كنه. نه داداش مردم ديكه شما و امثال شما رو شناختن.
  • توليدكننده A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    15 3
    ما يك واحد توليدي داريم اينكه اين دولت بسيار بهتر از دولت قبل عمل كرده شكي نيست ولي براي توليدكننده ها شرايط بسيار بدتر شده علتش هم ركود بيسابقه و كشداريه كه حاكمه و تا حالا دولت هر كاري كرده موفق به شكستن ركود نشده ازطرف ديگه هم بانكها با اينكه ميدونند ما نتونستيم سالهاي گذشته كار كنيم دارند پدر ما رو درميارن هيچ كدوم از اين حرفهاي حمايت از توليدكننده كه دولتيها ميزنند توي بانكها خريدار نداره دولت قبل با همه بديهايي كه داشت وقتي به بانكها دستور ميداد اونها رو مجبور ميكرد به حرفش گوش بدنهر چند اكثر حرفهاشون درست نبود
  • بی نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    187 5
    نزدیک انتخابات که میشه دوستان احساساتی میشن یه دفعه.....انتخابات که تموم میشه دیگه کلا شرمندگیاشون خوب میشه
  • همایون RO ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    186 5
    من هم شرمنده ام بخاطر اختلاس در مملکتم
  • بی نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    181 5
    من هم با شما اقای توکلی شرمنده خدا و مردم هستم در ضمن اقای جهانگیری خدا نگهدار شما باشد.
  • بی نام A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    221 4
    وضع الان مردم بخاطر شما و امثال شماست آقای توکلی،حق هم دارید که شرمنده باشید
  • بینوا A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    238 5
    اقای توکلی عامل اصلی مشکلات درکشور شماوجناح انحصار طلب شما میباشد لطفا فرا فکنی نکنید.
  • رضا A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    34 2
    من از موقعی که یادم میاد این توکلی جزء یا نماینده ها بود یا کاندیدای ریاست‌جمهوری یا.......، واقعاً رو میخواد که البته ایشان بسیار زیاد دارند آدم از دولتی انتقاد کنه که سه ساله اومده ولی خودش بیشتر از بیست سال توو مراجع تصمیم گیر باشه و کاری نکرده باشه و وضعیت مملکت این باشه......من نمیدونم روحانی داره با اینا چیکار میکنه که همشون باهم دارن علیه اش جبهه میگیرن، فکر کنم روحانی بدجور خِفت کرده.......
  • بیکار A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    156 4
    بخدا دیگه از این حرفا خسته شدیم
  • چوبین بیصدا A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    123 5
    آقای توکلی زیاد خودتان را اذیت نکنید،7 اسفند ، شما پاسختان از مردم و در پای صندوق رای بگیرد. نیازی به صفحه سیاه کردن و گرفتن وقت و عمر باارزش ملت نیست.
  • بی نام DE ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    77 6
    و ابن حرفام اصللللاااا برای پیشواز انتخابات رفتن نیستبله
  • م A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    85 5
    همه ی این حرفا سیاسیه، کی میخوایم یاد بگیریم برسر سرنوشت کشور جناح بازی نکنیم،خواهش میکنم کمی دلتون به حال مردم بسوزه،یکی کار درست انجام بده حالا هرکسی میخاد باشه.والله خسته شدیم...
  • پرویز EE ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    34 2
    سلام جناب دکتر توکلی از جناب آقای دکتر احمدی نژاد چه خبر ؟ آیا شما آن دوران هم شرمنده بودید ؟
  • بی نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    35 3
    آقای توکلی من هم شرمنده هستم که افرادی از قماش شما هنوز هم توی این مملکت بدون کوچکتریت احساس سرشکستگی و شرمندگی حرف میزنند، شما چطور؟
  • بی نام A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    28 3
    آقای توکلی شما وامثال شما طی چندین سال تکیه زدن برمناسب دولتی ومجلس این وضع نابسامان را برای مردم وجوانان ما درست کرده اید ونه تنها باید شرمنده مردم باشید بلکه باید استغفار کنید
  • بی نام A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    29 3
    آقای توکلی شما سنگ مردم رو به سینه میزنی یا خودت را ؟ با شرمندگی شما و مسولان عمر این مردم و بخصوص جوانها برنمیگرده ، هشت سال کجا بودی همه جوانها این کشور به خاک سیاه نشستند روحیه همه خراب شده مردم کلا افسرده هستند بهتر دست از سر این مردم و مملکت برداری
  • بی نام A1 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    34 2
    آقای توکلی آیا شما و همفکرانتان که با شعار ایجاد زاپن اسلامی به مجلس هفتم رسیدید درانتهای اون مجلس احساس شرمندگی نکردید ؟ آیا زمانی که رییس دولت نهم گفت من قانون روقبول ندارم شما که حامی دولت بودید احساس شرمندگی نکردید ؟ ازاین گونه مثالها فراوان است لطفا منصف باشید
  • بی نام IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    33 2
    آقای توکلی نزدیک انتخابات شد، ژست گرفتن شروع شد، لازمه یه چیزایی هم بگه که دوستای پایداری خوششون بیاد، به هر حال لطف کردن اسمه ایشون رو هم تو لیست گذاشتن، برادر جان دزدی های ملیاردی زمان احمدی نژاد، اختلاس های متعدد، پول دادن به نماینده ها، گم شدن دکل، دزدی از بیمه ایران، واردات چوب بستنی، نابودی محیط زیست، تورم چهل درصدی، افزایش فقر و فحشا. ملت شرمنده زن و بچشون بودن، شما چطور؟ ملت شرمنده آرزوی بچه هاشون بودن، ملت شرمنده فریب و دروغ نهادینه شده بودن، شما چطور؟ ملت شرمنده باورهاشون بودن، شما چطور،؟
  • بامداد DE ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    32 2
    شما باید هم شرمنده باشی، میدونی چرا؟ چون به خاطر مصالح جناحی، مصالح مملکت و ول کردی، رفتی به رئیس دولت پاکدستان رای اضطرار دادی
  • بی نام US ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    22 3
    مردم عزیز باید یک کار اساسی کرد وگرنه این دوستان اقتصاد رو خراب میکنن و مثل ونزوئلا میشیم حواستون باشه ضمنا من به مطهری هم اعتقاد ندارم اگر شما اعتقاد دارید رای بدید حق شما است ولی به نظر من نمیشه به مطهری هم اعتماد کرد. رای که بگیرن عوض میشن مثل اون خانم الهه راستگو که فاجعه ای بود در تاریخ سیاست جهان از 400 سال قبل میلاد تا کنون
  • بی نام A1 ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    24 2
    آقای توکلی ما هم از انتخاب امثال شما به عنوان نماینده مجلس شرمنده ایم. شما چطور؟ از عملکرد خودتان در مجلس شرمنده نیستید؟
  • بی نام A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    26 3
    شما بايد نسبت به رفتارهاي دولت و مجلس اصولگرا شرمنده باشي و همينطور بخاطر ليست اصولگرا
  • بی نام IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    5 17
    اوه کجا بودی تا حالا ،،،،،،،نترس رای میاری
  • داودی RO ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    22 4
    من نخوندم اصلا فقط خواستم بگم واسه تبلیغ این کارو کرده تا میتونی منفی بدین
  • محمد IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    32 1
    آقای توکلی . 8 سال کشور را مانند چنگیز مغول تخریب و غارت کردند . عوام ترین افراد می دانند که بازسازی دوباره مملکت سالها طول می کشد. میدانید دولتمردان نهم و دهم چه اندازه بدهی برای دولت باقی گذاشتندو رفتند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 550 هزار میلیارد تومان . این یک فاجعه است
  • سهراب A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    25 1
    آقای توکلی بازم بگیم یا همینا بسه؟
  • ساسان IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    15 1
    دکتر جان حرفی نیست شما یه بار هم که شده ثابت کن که واقعا شرمنده شدن و بلدید اصلا نیاز نیست کار دیگه ایی انجام بدید اصلا کلا شما درست فرمایش می کنید والا
  • hosseinh A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    24 1
    این توکلی کلا فاز چیه؟ چی میخواد از جون مردم؟
  • بی نام EU ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    24 2
    آقای توکلی کی جواب مردمی رو که به خاطر بنزین آلوده بیمار شدن رو میده کی جواب جوانان مردم رو به خاطر بیکاری و هدر رفتن عمرشون رو میده کی جواب سفره های خالی مردم رو میده. خدا جداب همه کسانی رو بده که باعث بدبختی مردم شدن خدایا خودت دوار باش
  • محسن GB ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    4 11
    البته احمد توکلی فکر میکنم تنها اصولگرای هستش که منتقد جریان اصولگرایی بوده و نسبت به دولت احمدی نژاد هم در همان زمان بسیار نقدهای جدی داشت. حتی بعد از انتخابات 88 دولت را در جریان ناآرامی ها مقصر دانست. به نظر من ایشون شخصیت سالميه و قصد تخریب نداره. بالاخره این دولت هم نقطه ضعفهای داره و باید نقد بشه.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
      1 5
      کلا نقطه ضعفه این دولت
  • محسن GB ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    8 13
    دوستان سوابق جناب تولکي کاملا مشخصه. تنها کسی از اصولگرایان که منتقد جدی دولت احمدی نژاد و همچنین فعالیتهای اقتصادی سپاه بوده. و در انتخابات 92 از روحانی حمایت کرد.انصاف رو رعایت کنيد، حالا هم یکسری نقد نسبت به این دولت داره.
    • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
      1 3
      این جماعت چه می دونه انصاف چیه؟
  • پرهام A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    26 3
    جناب توکلی افکار شما و همفکراتون در دولت قبل خیلی ها رو شرمنده زن و بچه هاشون کرد.شرمنده باش چون دولت محبوبتان 950 میلیارد دلار پول این مردم بدبخت رو با هم هاپولی کردند.خزانه رو خالی تحویل دولت تدبیر و امید دادند.شرمنده باش چون اون کاغذ پاره هایی که محمود میگفت 2 سال وقت دولت رو گرفت تا شرشون کنده بشه.شرمنده باش بدلیل اینکه دم انتخاباتی مردم رو یادت اومد
  • ملت خسته از بی منطقی ها IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    15 3
    "کارتن خوابی را به زنان تعمیم داده" آقای توکلی یعنی فکر میکنی زنان کارتن خواب در دوران قبل وجود نداشت؟؟ نه آقا بود خیلی هم زیاد بود ولی شماها سرتونو زیر برف برده بودید و فکر می کردید که همه چی خوبه و عالیه چون برای خودتون همه چی عالی بوده و هست و خواهد هم بود. یه نگاه به فیلمها و عکسها و گزارشهای قبل از اومدن آقای روحانی بندازید همه چی رو میبینید. کمی چشمهاتونو باز کنید شما و امثال شما
  • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    4 1
    آقای توکلی شما چطور هشت سال شرمنده خیل عظیم مصائب ورنج هائی که در آن هشت سال کذائی معجزه هزاره سوم تانبر سر این ملت بیچاره آورد نشدید؟الان هم با نفاق احساس شرم میکنید و لاف میزنید به خیال باطل تان میخواهید رای جمع کنید،دیگر خیلی دیر شده.نفرین بر این دنیا ومال دنیا که امثال شما را به این روز انداخته.
  • مهدي ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    6 2
    اقاي توكلي براي هشت سال گذشته و عملكرد خودتان هم شرمنده هستيد!!!!! براي عدم همكاري و سنگ اندازي جلوي پاي منتخب مردم چي شرمنده هستيد!!!
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    8 2
    آقای توکلی من از رای دادن به احمدی نژاد شرمنده ام، شما چطور؟
  • دل وااا پسسسس A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    4 2
    هرکسی شرمندست باید بابت ندانم کاری و بی کفایتیش مخصوصا در دوران طلایی 8 ساله اختلاص استعفا کنه نه اینکه دوباره تلاش کنه بیاد مجلس پس اگه واقعا شرمنده ای استعفا کن و اسغفار
  • بی نام A1 ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    2 2
    سایتتون پر شده از عقده گشایی سیر کثیری از متوهمان آزادی
  • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    0 3
    هر جا افشای فسادی بود نام توکلی هم بعنوان افشاگر بود چ در دولت دوستش احمدی چ در دیگر دولتها الکی مردم شعار نمیدادند فقر و فساد و تبعیض توکلی ب پا خیز
  • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    3 0
    باز موقع انتخابات و انتصابات شد همه نگران ملت و جوونا شدن ....
  • بی نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    2 0
    آقای توکلی اونموقع که برا محمود رای جمع می کردی ما شرمنده شدیم
  • بی نام IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    1 0
    هن بعنوان عضو کوچکی از این ملت ازآقای توکلی خواهشی دارم .مارا ازتوخیری نیست.شرمرسان .
  • کارمند IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    2 0
    اقای توکلی ما ۸ سال جنگ کردیم و اثار ویرانی اون هنوز بعد از ۲۷ سال وجود داره و جبران نشده ۸ سال ریاست جمهوری احمدی نژاد خسارتش از ۸ سال جنگ بسیار بیشتره پس چطور توقع داری بعد از ۲۷ ماه این خسارت ها جبران بشه لااقل ۳ دوره ریاست جمهوری ۸ ساله لازمه تا مملکت به وضع عادی برگرده،شما و امثال شما دیگه شرمنده باشید یا نباشید برای ملت چه سودی داره،این حرف ها هم برای رای هستش و مردم انقدر که شما فکر میکنی جیگر نیستن.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    شماهم زیاد دارید افراط بازی در میارید