دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین از مهم‌ترین دستاوردهای حضور مردم در انتخابات سال 92 را تن دادن پنج قدرت جهانی به خواسته های به حق ملت ایران عنوان کرد و گفت:‌مشارکت حداکثری درانتخابات تضمینی برای سرمایه‌گذاری درکشور است.

ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با خبرآنلاین در مورد علت ترس افراطیون از افزایش مشارکت مردم در این دوره از انتخابات گفت:‌ متاسفانه گروهی هرچند اقلیت که به تندروی شناخته می‌شوند شاید به دنبال این باشند که از طریق مشارکت حداقلی بتوانند با کف آرا به مجلس راه یابند اما این مسئله را نمی‌توان به همه تعمیم داد.
دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با اشاره به اینکه در ادوار گذشته برخی با آرای کمتر از 500 هزار در کلانشهر تواسته‌اند به مجلس راه پیدا کنند، گفت: با توجه به صحبت‌های چندی پیش مقام معظم رهبری که از همه گروه‌ها و حتی مخالفان خواستند در این انتخابات شرکت کنند و هم دعوت گروه‌های اصلاح‌طلب با وجود اینکه برخی از چهره‌های اصلی‌شان رد صلاحیت شده است، پیش بینی‌می‌شود که حداقل مشارکت 65 درصد باشد.
این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات، میزان مردم سالاری در آن جامعه را به نمایش می‌گذارد، ادامه داد:‌ خوشبختانه در همه ادوار گذشته حضور مردم در انتخابات‌های مختلف اعم از ریاست جمهوری، مجلس و شورای شهر خوب بوده و این مشارکت موجب برهم خوردن معادلات جهانی به نفع ایران بوده و هر چه میزان مشارکت کاهش یافته به همان اندازه معادلات به نفع دشمنان شده است.
وی در مورد اینکه حضور و مشارکت بالای مردم در انتخابات چه دستاوردهایی را برای کشور خواهد داشت، گفت:‌ در حال حاضر کشور در حال سپری کردن روزهای پسا برجام است از این رو مشارکت بالای مردم در این انتخابات می‌تواند طی کردن این مسیر آسان‌تر کند. از سوی دیگر با برداشته شدن تحریم، کشور نیاز به ورود سرمایه گذاران خارجی دارد. حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های آرا می‌تواند تضمینی برای امنیت اقتصادی کشور باشد تا سرمایه‌گذاران با خیال راحت سرمایه‌هایشان را وارد کشور کنند.
رئوفیان با اشاره به اینکه 10 سال آینده طبق سند چشم انداز ایران باید رتبه اول منطقه در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی باشد، گفت:‌ برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز نیازمند همراهی مردم و مسئولان هستیم. از این رو مشارکت مردم و انتخاب افراد متخصص می‌تواند در رسیدن به اهداف این سند موثر باشد.
دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در پاسخ به این سوال که اگرمردم در سال 92 مشارکت گسترده نمی‌کرد الان کشور در چه وضعیتی بود، اظهار کرد: از مهم‌ترین دستاوردهای مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 این است که 5 قدرت جهانی پای مذاکره آمده و به خواسته های به حق ایران تن داده و در مقابل ملت ایران سر تعظیم فرود بیاورند.
وی با تاکید براینکه استمرار حیات سیاسی نظام به حضور مردم در صحنه نیاز دارد، گفت: اگر حضور مردم در انتخابات سال 92 نبود، معلوم نبود که اصلا مذاکره‌ای شکل بگیرد که بخواهد به نفع ملت به پایان برسد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 513145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =