5 دستاورد جدید فناورانه دفاعی با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی و افتتاح شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، 5 دستاورد جدید فناورانه دفاعی شامل دستگاه آشکارساز پارس کم، دستگاه آشکارساز مواد منفجره و مخدر، پوشش‌های پلیمری ضد ضربه و انفجار، نسل جدید لباس‌های محافظ NBC بر پایه فناوری غشاءهای تراواگزین، رونمایی و خط تولید داروی اوبیدو اکسایم کلراید از محصولات مهم دارویی مقابله با عوامل شیمیایی با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتتاح شد.

سردار دهقان در حاشیه رونمایی از این دستاوردهای جدید در جمع خبرنگاران طی سخنانی با اشاره به رویکرد وزارت دفاع در طراحی و ساخت تجهیزات فناورانه و روز آمد در حوزه‌های مختلف، گفت: امروز به همت دانشمندان، متخصصان و محققان زبده و کارآمد وزارت دفاع شاهد دستاوردهای جدیدی هستیم که حقیقتا مصداق عینی فرمایش راهبردی مقام معظم رهبری است که فرمودند :" ما خواستیم و توانستیم به حول قوه الهی".

وزیر دفاع در تشریح دستاوردهای جدید وزارت دفاع، گفت: دستگاه آشکارساز پارس کم با روش آشکارسازی طیف‌سنجی متحرک یونی و با سیستم هشداردهنده دیداری و شنیداری قادر است گروه عوامل شیمیایی اعصاب، تاول‌زا، عوامل خون و خفه‌کننده را آشکار نماید، این دستگاه پیشرفته برای حفاظت از جان رزمندگان و مردم در شرایط بهره‌برداری دشمن از سلاح‌های شیمیایی کاربرد دارد.

سردار دهقان درباره دستگاه آشکارساز مواد منفجره و موادمخدر نیز، افزود: اساس کار این دستگاه طیف‌سنجی یونی در دمای بالاست که دارای قابلیت بالای جداسازی و حساسیت می‌باشد و می‌تواند انواع مواد منفجره و انواع مواد مخدر مثل هروئین، متامفتامین، متادون، تریاک، کوکائین، کراک و مورفین را تشخیص دهد.

پوشش‌های پلیمری ضد ضربه و انفجار از دیگر دستاوردهای رونمایی شده بود که وزیر دفاع درباره آن گفت: این پوشش پلیمری به دلیل دارا بودن خواص مکانیکی مطلوب به جذب انرژی بالا و الاستیسیته زیاد برای حفاظت از ابنیه، تجهیزات و هر نوع وسیله‌ای که نیاز به محافظت مکانیکی، خوردگی، شیمیایی، ضربه‌ای و انفجاری داشته باشد، مناسب و از مقاومت بالایی برخوردار است و در انواع صنایع غیر نظامی نیز نظیر صنایع ساختمانی، غذایی، دریایی، معدنی، نفت گاز، پتروشیمی و انرژی‌های بادی، آبی و بیوگاز کاربرد دارد.

وزیر دفاع پیرامون آخرین دستاوردهای رونمایی شده اظهار داشت: نسل جدید لباس‌های محافظ در برابر عوامل شیمیایی و بیولوژیکی که از ضروریات اساسی البسه نظامی است با استفاده از غشا لایه تراوش‌کننده تراواگزین می‌تواند محافظ مناسبی در برابر نفوذ عوامل شیمیایی و بیولوژیکی محسوب شود.

وی افزود: این لباس‌های محافظ، هیچ یک از معایب لباس‌های محافظ بر پایه کربن فعال و لباس‌های ساخته شده از لایه لاستیکی را ندارد و در عین حال از راحتی پوشش و وزن بسیار مناسبی برخوردار می‌باشد.

نکته حائز اهمیت در تولید لباس‌های جدید بومی بودن صد در صدی فناوری لایه محافظ می‌باشد و می‌توان با توجه به این قابلیت توانایی‌های دیگری از جمله متعادل‌کننده دما و همچنین قابلیت ضدباکتری و تمیزشوندگی را به راحتی به این لباس‌ها اضافه کرد.

وزیر دفاع گفت: علاوه بر 4 دستاورد جدید فوق برای نخستین بار در کشور خط تولید داروی اوبیدو اکسایم کلراید نیز در راستای اصول اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی گردید که جزو داروهای تحریم به شمار می‌رود و تائیدیه‌های لازم بهره‌برداری از مراجع ذیصلاح کشور را نیز اخذ کرده است.

وی با تشکر و قدردانی از دست‌اندرکاران طرح‌های مذکور، خاطرنشان کرد: وزارت دفاع و صنایع وابسته در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف در فتح قله‌های فناوری خاص و پیشرفته لحظه‌ای درنگ و تردید ندارند و این مسیر که خواست فرماندهی معظم کل قوا، رئیس‌جمهور، نیروهای مسلح و مردم می‌باشد را با قاطعیت ادامه می‌دهد.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 514932

برچسب‌ها