۰ نفر
۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۷

صدای اقتصاد نوشت:خودروسازان متعددی گزارش کرده‌اند که فروش بازار خودرو در ماه فوریه دارای رشد قابل توجهی بوده است چراکه مشتریان به بهره‌برداری از مزایای بنزین ارزان و اعتبار آسان برای خرید ماشین‌های جدید ادامه داده‌اند.

گذشته از هر چیز، انتظار می‌رود که فروش صنایع خودروسازی به اندازه 8 درصد در مقایسه با ماه مشابه در سال گذشته میلادی افزایش یابد؛ البته باید در نظر داشت که از نظر تقویمی در امسال یک روز فروش خودرو نیز بیشتر از سال گذشته است.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که آمار فروش خودرو در فوریه امسال با تعدیل کردن همه موارد به بیش از 17.7 میلیون خودرو بالغ شود که تا قسمتی دلیلش این است که تقاضا برای دلهای جدید جایگزین مدلهای قدیمی شده است.

کارل بروئر، تحلیلگر موسسه تحقیقات خودروی کلی بلو بوک، می‌گوید: «ماه فوریه امسال یک روز اضافه‌تر از سال گذشته داشت اما این فقط دلیل افزایش فروش خودرو در بازارهای این صنعت نیست.»

قیمتهای کم سوخت یکی از مولفه‌های پایین آمدن تقاضا برای مدلهای اسپورت و شاسی‌بلند وسایل نقلیه است؛ به ویژه برای دو خودروساز عظیم آمریکایی؛ فورد موتورز و فیات کرایسلر.

اما سومین خودروساز محلی در آمریکا، یعنی جنرال موتورز، گزارش داده است که میزان سقوط فروشش کاهش یافته چرا که به دنبال راهی برای کاهش فروش در ناوگان خودروهای اجاره‌ای خود است؛ خودروهایی که سود کمتری از فروش اتومبیل به صورت خرده‌فروشی به مشتریان حاصل می‌کند.

جنرال موتورز که بزرگترین خودروساز آمریکا است اعلام کرده در طول ماه فوریه امسال 227 هزار وسیله نقلیه جدید فروخته است و همچنین تلاش می‌کند نوآوریهای بیشتری برای ظرفیت تولید خود فراهم کند.

کورت مک‌نیل، معاون رییس هیات مدیره جنرال موتورز، می‌گوید: «استراتژی ما خیلی ساده است؛ رشد سهم سودده ماشین‌های اجاره‌ای همزمان با نگه داشتن سطح هزینه‌ها برای افزایش نوآوریها و خلاقیت‌های ساخت خودروهای بهتر.»

وقتی که فروش جنرال موتورز کاهش یافت، شرکت فورد موتورز اعلام کرد که بهترین عملکرد را در ماه فوریه طی 11 سال اخیر داشته است.

شرکت فورد اعلام کرده که فروشش در ماه فوریه امسال به اندازه 20.4 درصد افزایش یافته و به 217 هزار وسیله نقلیه در ماه میلادی دوم امسال رسیده چون که تقاضا برای محصولات قوی‌تر شده است. شرکت گزارش داده است که نزدیک به 10 درصد فروش سری اف این شرکت افزایش یافته و سری شاسی‌بلند آن نیز با 29 درصد افزایش فروش مواجه شده است.

 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 516158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیوانی A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    4 1
    حالا ینی باز میخان بنزین را گرون کنن بهونه جدیده