اقتصادنیوز نوشت: با فرارسیدن سال جدید، آیا بازار مسکن تغییری می‌کند؟ به طور کلی وضعیت مسکن در سال آینده چگونه خواهد بود؟ برخی از مشاوران املاک نظرات خود را در این مورد بیان کرده‌اند.

با فرارسیدن سال جدید، آیا بازار مسکن تغییری می‌کند؟ به طور کلی وضعیت مسکن در سال آینده چگونه خواهد بود؟ برخی از مشاوران املاک نظرات خود را در این مورد بیان کرده‌اند.

یکی از مشاوران املاک در شرق تهران بیان کرد: به طور کلی تمامی ما دوست داریم که بازار مسکن در سال آینده رونق بگیرد زیرا رکود مسکن ضربه‌هایی به ریشه مسکن وارد کرده، اما برای ایجاد تغییر در این بازار باید راهکارهای دیگری را ارایه دهند چرا که از نظر من با بالا بردن وام مسکن نمی‌توانند تغییرات زیادی در بازار ایجاد کنند، چرا که این وام‌ها بازپرداخت سنگینی دارد و شخصی که وام را دریافت می‌کند باید دو برابر آن را پس داده و ماهیانه مبلغ زیادی را به عنوان اقساط پرداخت کند، به همین خاطر از این وام استقبال زیادی نمی‌شود و نمی‌تواند اثر مثبت چندانی در بازار ایجاد کند.

مشاور املاک دیگری گفت: تصویب وام 160 میلیون تومانی مسکن به طور قطعی در سال آینده اثرات مثبتی را در بازار ایجاد می‌کند، زیرا این وام ابتدا در بازار خانه‌های کوچک و ارزان‌قیمت جنوب شهر اثراتی را ایجاد کرده و به صورت تدریجی در بازار سایر خانه‌ها اثرات مثبتی را می‌گذارد و امیدمان این است که بازار مسکن در پایان بهار امسال کمی رونق بگیرد.

یکی دیگر از مشاوران املاک بیان کرد: از نظر من بازار در سال آینده هم تغییر چندانی نمی‌کند زیرا دولت راهکار جدی جهت خروج بازار مسکن از رکود را در نظر نگرفته است.

او در ادامه بیان کرد: اما تسهیلات بانکی همیشه از آن جهت که نقدینگی در بازار مسکن را افزایش می‌دهند مفید بوده و توانسته‌اند رونقی به بازار دهند، اما در رابطه با وام‌های جدید مسکن نمی‌توان گفت که تاثیر چندانی بر بازار خواهد گذاشت، به دلیل آنکه اقساط این وام‌ها زیاد بوده و از آن جهت که این وام 160 میلیون تومانی برای زوج‌های خانه اولی در نظر گرفته شده است، بنابراین قدرت پرداخت ماهانه بالای دو میلیون تومان قسط را ندارند.

مشاور املاک دیگری اظهار کرد: به گمان من بازار مسکن حداقل تا نیمه دوم سال آینده تغییری نخواهد کرد، زیرا تاکنون موضوعی که سبب خروج بازار مسکن از رکود شود مطرح نشده و تنها موضوع وام 160میلیونی مسکن به میان آمده که آن هم اثرات اندکی را در نیمه دوم سال آینده بر جای خواهد گذاشت.
22539

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 516218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نظر A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    9 10
    تصمیمات وامی به نفع افراد ی که توانمدی مالی دارند در حقیقت امر عده ای بسیار کمی کامیاب می کند .مردم عادی کم درآمد با ریسک وام {تپه ای}صاحبخانه نمی شوند اگر هم برخی بشوند قسط نمی دهند باری مضاعف بر آمار وام گیرندگان بدون بازگشت خواهد بود بازار مسکن نیازمند بازسازی اماکن فرسوده شهری وروستائی است تا رونق بگیرد .
  • بی نام A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    19 6
    منم تایید میکنم یه دفعه مشتری زیاد شد
  • والی A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    25 32
    کاهش حداقل ۳۰ تا ۳۵ درصدی در سال ۹۵ حتمی ست . مردم عجله نکنند .
  • majid A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    20 2
    سلام.کل اقتصاد ما الان تو برزخ هستش ، در صنعت مسکن هم افراد زیادی ذینفع هستند ، این موضوع انتخاب بین بدگرانی و افزایش قیمت و بدتر رکود هستش که همه متضرر می شوند.
  • خانه به دوش A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    8 6
    کاهش 30 تا 35 درصدی؟معلومه نفست از جای گرمی در میاد.یه چیزی اسم ببر که با گذشت چندسال35 درصد ارزون شده باشه جهش قیمتی هم که تو سال89 اتفاق افتاد با شرایط رکود و تورم این 5 ساله مستهلک شد رفت پی کارش
    • والی A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
      7 10
      جناب خانه بدوش . شما نگران فروش آپارتمانت نباش . ان شاالله به قیمت واقعی که همان 40 درصد زیر قیمت فعلی ست خواهی فروخت . قریب به ده میلیون خانه خالی در کشور و دومیلیونو دویست هزار خانه خالی در تهران که هر روزه به آمارشان اضافه میشود ؛ را فراموش نکنیم .......
  • بدون نام ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    7 1
    سامانه کدرهگیری املاك كه بازدارنده بود از برخي تخلفات، ايا همچنان كار مي كنه? چون صحبتهايي بود مبني بر برداشتنش.
  • بی نام IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    15 3
    قیمت مسکن انقدر گران است که نمیشود نزدیکش شد از طرف دیگر همین بنگاهها برای دریافت کمیسیون بیشتر سعی در بالا نگه داشتن قیمت دارن .
  • بی نام A1 ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    10 3
    رونق از نظر دست اندر کاران بخش مسکن یعنی گران شدن مسکن باید توجه داشته باشید که در چند دهه گذشته به دلیل مهاجرت میلیونی روستاییان به شهرها و ایجاد نیاز به مسکن ساخت و ساز به طور فزاینده ای سود آور شد اما در حال حاضر وضعیت کاملا تغییر کرده است یعنی روستاییان اندکی هنوز به شهرها مهاجرت نکرده اند که اگر هم چنین اتفاقی بیافتد تعدادشان بسیار بسیار نا چیز و تاثیری در بازار تقاضای مسکن نخواهد داشت از طرفی خانه های ساخته شده و قابل عرضه به وفور موجود و بدون مشتری واقعی هستند رونق مسکن بیشتر به دلیل دلالبازی با انگیزه کسب سود بود ولی امروز به صرفه نیست و تکاپوی دلالان نیز به جز زیان عایدی برای آنان نخواهد داشت بنابر این درصد بسیار بالای خریداران که واسطه ها بودند کم کم مجبور به عقب نشینی هستند