ظریف : نزدیکی کشورهای اسلامی به رژیم صهیونیستی شرم آور است

دکتر ظریف در گفتگو با خبرنگاران اقدامات برخی کشورهای اسلامی در جهت نزدیکی با اسرائیل را شرم آور خواند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به اندونزی، ظهر امروز (دوشنبه) به وقت جاکارتا، دکتر محمد جواد ظریف پس از پایان نشست سران سازمان همکاری اسلامی در جمع خبرنگاران وضعیت این نشست را شرح داد.

وزیر خارجه کشورمان با اولیوت خواندن موضوع قدس در این نشست تاکید کرد: «یکی از موضوعات اساسی که ما را اینجا جمع کرد، مسئله یهودی سازی شهر بیت المقدس و همچنین منطقه مسجد القصی بود. ما ضمن اینکه به این جنایات در این نشست پرداختیم و تاکید کردیم این حرکات خلاف قوانین بین المللی است، از شورای امنیت خواستیم اقداماتی در این زمینه انجام دهد»

وزیر خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: «متاسفانه شورای امنیت تاکنون به دلیل دخالت های آمریکا، نتوانسته اقدام عملی در زمینه موضوع فلسطین انجام دهد. این رژیم اقدامات ناقض حقوق بین المللی بشردوستانه بسیاری انجام داده و موجبات کشتار مردم بی دفاع در فلسطین شده است.» 

آقای ظریف در ادامه نزدیک شدن کشورهای اسلامی به اسرائيل را شرم آورد خواند و افزود: در روزگاری که برای اولین بار رژیم صهیونیستی به صورت جدی در غرب مورد تهاجم قرار گرفته و سازمان های غیر دولتی غربی علیه جنایات این رژیم موضع گیری می کنند، شرم آور است که برخی کشورهای اسلامی با نزدیک شدن به این رژیم تهاجمات غربی به رژیم صهیونیستی را جبران می کنند. 

آقای ظریف با اشاره به نقش ایران به حمایت ها از فلسطین اظهار داشت: «ما در این نشست تاکید کردیم که با وجود فشارهایی که بر ایران وارد آمده، جمهوری اسلامی ایران هیچگاه موضوع حمایت از فلسطین را کنار نگذاشته و همواره بر این موضوع تاکید می کند.»

وزیر خارجه کشورمان در بخش پایانی صحبت هایش به سنگین تر شدن مسئولیت کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: «اعضای سازمان همکاری اسلامی با وجود تمام اختلاف نظرهای داخلی که دارند نباید فلسطین را فراموش کنند و این اجلاس یک فرصت بود تا نشان دهیم همچنان یک جبهه واحد در مقابل رژیم صهیونیستی هستیم. ما در این نشست تاکید کردیم با وجود اینکه خطر افراط گرایی و تروریسم مشکل اساسی در منطقه خاورمیانه تبدیل شده ولی در عین حال این موضوع نباید سبب شود موضوع فلسطین و قدس شریف از تمرکز و توجه کشورهای اسلامی خارج شود. 

گفتنی است پنجمین نشست فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی دیروز و امروز (یکشنبه و دوشنبه) در جاکارتا با موضوع فلسطین و قدس شریف برگزار شد. 
۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 517141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    5 14
    بهرحال کشورهای حاشیه خلیج فارس اغلب ترسو هستند اما ایران از روحیات اعراب نتوانست خوب استفاده کنن بلکه بیشتر اعراب را با رفتارش ترساند ولی اگر راه درست را انتخاب میکردالان نه منطقه آشوب بود و نه اعراب بسمت اسرائیل میرفت و این هزینه ندانم کاری دولت قبلی بوده است.