رقابت 20 زن نویسنده برای جایزه 30 هزار دلاری

فهرست بلند 20 نامزد دریافت جایزه ادبیات داستانی زنان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این فهرست نام نویسندگان مشهوری مانند کیت اتکینسون و آن انرایت در کنار نویسندگان کمتر مشهوری مانند بکی چمبرز به چشم می‌خورد. چمبرز چهار سال پیش از این هنگامی که برای تکمیل کردن نخستین رمان خود پول کم آورد، با جمع‌آوری کمکی به مبلغ 2 هزار و 500 دلار کار خود را به پایان رساند.

جایزه ادبیات داستانی بیلیز به ارزش 30 هزار دلار برای بزرگداشت نویسندگان زنی است که داستان‌های خود را به زبان انگلیسی خلق کرده‌اند. از میان کسانی که پیش از این برنده این جایزه بوده‌اند می‌توان به لیونل شرایور، زادی اسمیت و ایمیر مک‌براید اشاره کرد.

یکی از نکات جالب فهرست بلند نامزدها این است که 11 اثر در میان آن‌ها نخستین رمان نویسنده هستند. البته در این فهرست نام‌های بزرگی مانند آن انرایت نویسنده برنده جایزه بوکر و کیت اتکینسون نویسنده برنده جایزه کاستا، جرالدین بروکز نویسنده برنده جایزه پولیتزر و هانیا یاناگیهارا نویسنده نامزد جایزه بوکر هم حضور دارند.

فهرست کوتاه نامزدهای جایزه بیلیز که سابق بر این جایزه اورنج نامیده می‌شد، 11 آوریل اعلام می‌شود، و در نهایت برنده جایزه 8 ژوئن مشخص خواهد شد.

منبع : گاردین / 8 مارس

58241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 517626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =