باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: قیمت برخی خودروهای لوکس پرطرفدار را در بازارهای اروپایی به ارزش پولی کشورمان، در این خبر گردآوری کرده ایم و با قیمت بازار ایران مقایسه می کنیم.

از زمانی که واردات خودروهای خارجی به کشور آزاد شد در بین خودروهای وطنی در خیابان های شهر انواع و اقسام خودروهای خارجی به روز با قیمت های نجومی به چشم می خورد، شاید جالب باشد بدانید این خودروهای اعیانی در بازار مبدأ به ارزش پول کشورمان چقدر تمام می شود.

در این خبر قیمت برندهای بین المللی خودرو را در بازار اروپا نظر می گذرانیم و با قیمت این خودروها در کشور مقایسه می کنیم.

1.هیوندا - ولستر

این خودرو با اختلاف قیمت حدود 30میلیون تومانی نسبت به بازار اروپا در ایران به فروش می رسد.

2.هیوندا - سوناتا

این خودرو با اختلاف قیمت حدود 48میلیون تومانی نسبت به بازار اروپا در ایران به فروش می رسد.

3. کیا - کادنزا

این خودرو با اختلاف قیمت حدود 62میلیون تومانی نسبت به بازار اروپا در ایران به فروش می رسد.

4. کیا - اپتیما

این خودرو با اختلاف قیمت حدود 55 میلیون تومانی نسبت به بازار اروپا در ایران به فروش می رسد.

5.لکسوز - NX

این خودرو با اختلاف قیمت حدود 190 میلیون تومانی نسبت به بازار اروپا در ایران به فروش می رسد.

22539

کد خبر 521033

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد عظیمی IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
    سلام و عرض تبریک سال نو فکر می کنم این مقایسه نمی تواند از نظر علم اقتصاد درست باشد. مقایسه قیمت ها باید در شرایطی انجام گیرد که سایر عوامل موثر در قیمت کالا هم یکسان باشند. به طور مثال اگر بنا بر رقابتی بودن و شفاف بودن قیمت ها باشد باید قیمت ارز هم بصورت رقابتی در نظر گرفته شود. در آن صورت چه بسا نرخ برابری پول ایران با دلار خیلی بیشتر از مقدار کنونی در بازار ارز خواهد بود.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
    109 1
    هين کارا رو ميکنن پولدارميشن
  • علی تبریز IT ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
    خوب طبیعی است . درامد یک اوپایی هم پایینتره خوب.
    • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
      44 0
      داداش شما واقعا مطمئنی داری تو قرن بیست و یک زندگی می کنی
    • گدا A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
      6 0
      درآمد شما در چه حدوده؟ مال من به یورو مسخره میشه، بهتره نگم.
  • بی نام IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
    140 2
    با گرفتن هزینه گمرک بالا از ماشین وارداتی قراره به توسعه صنعت ملی خودرو کمک بشه مثلا، اونوقت تو بیست سال اخیر تمام پیشرفت خودرو سازی ما عرضه همون پراید توسط سایپا در انواع اسامی مختلف ۱۱۱،۱۱۲،۱۱۳...و تولید وانت انواع پژو توسط ایران خودرو هست. خودشونم رفتن سراغ واردات خودرو خارجی و مونتاژ خودرو چینی و عرضه گرون قیمتش به مردم. کیو گول میزنین
  • بی نام IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
    145 0
    تازه این در شرایطیه که درامد ایرانی یک سوم اروپایی هم نیست
    • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
      4 0
      یک سوم؟؟؟ مطمئنی؟
  • احسان A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
    66 1
    همیشه به کام دولت بوده و به ضرر مردم؛از کمترین حقوق شهروندی برخوردار نیستیم
  • متین A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
    85 0
    آقا جان اطلاعات درست بده خواهشا اپتیما حدود ۵۸ النترا حدود ۳۸ کادنزا حدود ۹۰ سوناتا حدود ۸۵ ولی تو ایران اپتیما حدود ۱۵۰ النترا ۱۱۵ کادنزا ۲۰۰ سوناتا ۱۸۰ ما تو ایران ۳ برابر میخریم در صورتیکه گمرک ۹۰٪ اضافه میکنه مابقی نمیدونم کجا میره البته میشه حدس زد ولی نمیشه گفت چون تو کشور ما آزادی بیان هست ولی آزادی پس از بیان نه
  • آرش A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
    50 0
    آخه این انصافه؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
    35 3
    ماشینهای لوکس رو بیشتر زدید لطفا ماشینهای ارزان قیمت اروپا رو هم معرفی بکنید این ماشینها که چه به نرخ اروپا و چه ایران از قدرت خرید ما خارجه حالا چه اون نرخ چه این نرخ
    • بی نام EU ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
      6 0
      اين ماشينها اصلاً در دنيا لوكس نيستند چه بسا كه در گروه ماشينهاى بسيار معمولى هستند و ماشينهاى متوسط كمى بهتر از اينها بنز و يا كاديلاك و يا بى ام و هاى كلاسمتوسط مثل بنز كلاس اى ويا بى ام و سرى ٢ و يا ٣ و كاديلاك هايى با موتور ٤ سيلندر البته توربو شارژ هستند و تازه بعد از اينهاست كه ماشينهاى لوكس سرى پايينتر مثل بنز كلاس اس و بى ام و سرى ٦٧ و كاديلاك هاى اسكليد و يا هشت سيلندر هاى قوى هستند و بعد از اين ها هم پرش و فرارى و استون مارتين و… هستند پس عزيزان در حد اقل امريكا كه من ميدونم يك كارگر ساده ميتونه حتى لوكس ترين ماشينها رو سوار بشه اگر ماشين باز باشه البته بايد از كمى از مخارج ديگرش بزنه براى سوار شدن بهترين ماشين پورش و يا كوروت و يا بايد انها را ٣ ساله ليس كند .
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
    44 0
    جای تاسف است
  • بي نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
    21 3
    مثلا" لكسوز اينجا 147 تومن باشه همه ميتونن بخرن
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
    36 0
    خب معلومه که چرا اینهمه تفاوت قیمت وجود دارد چون خودروهای اروپایی باعث الایندگی هوای کشور ما شده اند و مجبورند مسئولین مربوطه بجای این خودروها زمینه استفاده از ماشینهای پاک پاک وطنی را فراهم کنندنخند اقا نخند
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
    25 0
    اینا چه کسانی هستن که سالها دارن قاچاق میکنن یا رانت میگیرن و کسی هم کاری بهشون نداره؟
  • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
    6 0
    جالبه گشتند قیمتا تو اروپا رو درآوردن و 3040 درصد از اونی که از همه جا گرونتره رو میندازن به مردم
  • محسن A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
    10 1
    نوابغ علوم اقتصاد در ایران برای این اختلاف قیمت چه توجیهی دارند؟

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین