رابرت دنیرو فیلمی جنجالی درباره رابطه میان واکسیناسیون و اوتیسم را از برنامه نمایش جشنواره فیلم ترایبکا خارج کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازیگر «راننده تاکسی» گفته که پس از مشاوره با جامعه علمی و پی‌بردن به نگرانی‌ها درباره مسائل موجود در فیلم دست به این کار زده است.

دنیرو که خود فرزندی مبتلا به اوتیسم دارد، یکی از بنیان‌گذاران جشنواره فیلم ترایبکا است. او که در ابتدای امر علیرغم اعتراض پزشکان و محققان  از نمایش فیلم «Vaxxed» در جشنواره حمایت کرده بود، شنبه با انتشار بیانیه‌ای تصمیم تازه خود در این باره را اعلام کرد.

بازیگر برنده جایزه اسکار گفت : «هدف من از نمایش این فیلم ایجاد فرصتی برای بحث درباره موضوعی بود که برای من و خانواده‌ام از اهمیت بسیاری برخوردار است.»

علیرغم پژوهش‌های گسترده روی بیش از یک میلیون کودک هیچ‌گونه ارتباطی میان واکسیناسیون کودکان و اوتیسم یافت نشده است. اما هنوز هم عده‌ای از فعالان بر این باورند که واکسیناسیون به کودکان آسیب می‌رساند.

بازیگر «گاو خشمگین» در ادامه گفت : «پس از بررسی این موضوع در روزهای گذشته، و مشورت با تیم جشنواره و پژوهشگران جامعه علمی به این نتیجه رسیدیم که این فیلم باعث ایجاد بحث بیشتری پیرامون این موضوع نخواهد شد. هر چند که جشنواره هیچ ابایی از حرکت به سمت موضوعات جنجالی ندارد، اما این فیلم شامل چیزهایی است که ما را از نمایش آن باز می‌دارد. ما تصمیم گرفتیم که فیلم را از جشنواره حذف کنیم.»

این فیلم ساخته اندرو ویک‌فیلد پزشک سابق بریتانیایی است که سال 1998 با انتشار مقاله مدعی شد که میان واکسن سرخک، سرخجه، اوریون و ابتلا به اوتیسم رابطه‌ای وجود دارد. این مقاله شامل کاستی‌های فراوانی بود، و از سوی ژورنال پزشکی بریتانیا یک کلاهبرداری استادانه لقب گرفت.

منبع : گاردین / 27 مارس

۵۸241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 521958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =