کولاک و سرما در سراسر آذربایجان شرقی/ بهار تبریز برفی شد!

در یازدهمین روز از فصل بهار، برف و سرما سراسر آذربایجان شرقی را فرا گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، با ورود سیستم مدیترانه ای از غرب کشور، بارش های شدید سراسر آذربایجان شرقی را فرا گرفته است.

بر اساس این گزارش، به دلیل کاهش ناگهانی دما و برودت هوا، بارش های صورت گرفته در برخی نقاط استان از جمله تبریز به صورت برف و کولاک بوده و چهره ای زمستانی به آنها بخشیده است.

بارش برف که از بامداد امروز در تبریز و برخی نقاط آذربایجان شرقی آغاز شد، ضمن کاهش شدید دما موجب اختلال در عبور و مرور جاده ای شده و موجب وارد آمدن به برخی محصولات کشاورزی شده است.

برودت هوا و بارش برف و باران تا آخر هفته ی جاری ادامه خواهد داشت.

دمای کنونی هوای تبریز صفر درجه است و میزان بارش 24 ساعت گذشته نیز 7 میلی متر بوده است.

سرهنگ جواد ناموران رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی با اعلام اینکه به همراه داشتن زنجیر چرخ در برخی محورهای ارتباطی استان الزامی است گفت:  رانندگان هنگام سفر به ویژه در محورهای کوهستانی علاوه بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، تجهیزات ایمنی و لباس گرم به همراه داشته باشند تا با مشکل مواجه نشوند.

وی خاطرنشان کرد: اطمینان از سلامت فنی خودروها لازمه سفرهای برون شهری به ویژه حرکت در مسیرهای کوهستانی و برفگیر است که رانندگان باید به آن توجه کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی بر رعایت نکات کارشناسی همزمان با بارش تگرگ و کاهش دما در روزهای هشتم تا سیزدهم فروردین ماه تاکید کرد.

ایوب ایرانی فام با اشاره به پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان مبنی بر بارش برف و باران و تگرگ و کاهش 5 تا 15 درجه ای دما در استان در مدت یاد شده خاطرنشان کرد: انجام تمهیدات لازم برای گرمایش سالن های مرغداری ، دامداری ها و استخرهای پرورش آبزیان ضروری است.

وی نسبت به محافظت از باغات و مزارع جهت مواجهه با سرما و یخبندان بوسیله روش های مرسوم همانند استفاده بخاری های باغی، روشن کردن آتش و دیگر روش های توصیه شده توسط مدیریت های جهادکشاورزی شهرستان ها تاکید کرد و افزود: سم پاشی و محلول پاشی هم در این روزها باید با محدودیت همراه می باشد.

ایرانی فام ، حمل محصولات کشاورزی با استفاده از وسایل نقلیه حفاظ دار و بهداشتی، تنظیم دما و رطوبت و روشنایی داخل گلخانه ها جهت جلوگیری از کاهش عملکرد با توجه به شرایط اقلیمی، تنظیم دما و تهویه داخل انبارهای نگهداری محصولات کشاورزی جهت جلوگیری از اشاعه بیماریهای انباری و اجرای عملیات باغی و زراعی زیر نظر کارشناسان باغبانی و زراعت و حفظ نباتات را ضروری دانست .

ایرانی فام ، محافظت از کندوها در برابر نوسانات دمایی، پاکسازی راه آب مزارع و باغات، خودداری از چرای دام در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها و قطع آبیاری در اراضی آبی در مناطقی که بارش وجود دارد ، همچنین فعال شدن دستگاه های ضد تگرگ در مناطقی که احتمال بارش تگرگ وجود دارد را توصیه کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 522581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =