گلایه یک گردشگری نوروزی از ساحل خواری در مازندران/ جزئیات به دادگستری استان یا قوه قضاییه اعلام شود

یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم از مشاهدات خود که ظاهرا در سفر نوروز به استان مازندران داشته، نوشته و اعلام کرده ساحل خواری در یکی از روستاهای محودآباد مازندران انجام شده.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم نوشته در یکی از روستاهای مازندران، زمینی را مشاهده کرده که به گفته دهوندان مسن آن روستا، توسط برخی از صاحب نفوذان محلی غصب شده و به اصطلاح ساحل خواری صورت گرفته.

این مخاطب، به دقت و روشنی مشخص نکرده این اراضی در کجا قرار دارد، لذا پیگیری آن از طریق دادگستری کل استان مازندران امکان ندارد. با این حال، این کاربر در کامنت خود، نشانی حدودی محلی که به گفته او، ساحل خواری صورت گرفته را نوشته است. او اینطور گلایه کرده: با سلام بیش از 10 سال است که به روستای خشت سر در محمود آباد رفت و آمد دارم در بخش ساحلی این روستا محوطه ای بود عمومی که مردم برای شنا استفاده می کردند چند باری عده ای قصد تصاحب و دیوارکشی آنجا را داشتند که هر بار توسط مسئولین وقت متوقف و دیوار کشی ها تخریب میشد کم کم این فضا توسط دریا خواران و بگفته عده ای از افراد محلی با حمایت تعدادی از اعضاء شورای دهیاری غصب و دیوارکشی شده جالب اینجاست که افراد سالخورده روستا می گویند از زمانی که بخاطر دارند این عمومی بوده و هیچگاه محصور نبوده و مالک نیز نداشته است تقاضا می کنم مسئولین دلسوز رسیدگی نمایند.

در همین زمینه حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد رئیس کل دادگستری مازندران در روز پنجشنبه 24 دیماه 94 در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما حاضر شد و اعلام کرد طی 2 سال گذشته هیچ دریاخواری و ساحل خواری در این استان صورت نگرفته.

او در این گفتگو اعلام کرد: من ...نفوذ ناپذیرم. در ۲ سال اخیر که بنده آمدم تعرضات به صفر رسید. اگر یک مورد در دو سال اخیر داشته باشید که کسی تصرف غیرمجاز داشته باشید من قبول می کنم. این خیلی مهم است. الان بنده در حال بازپس گیری هستم و موارد زیادی را داریم که در این ۲ سال اخیر برگرداندیم و ساحل را آزاد کردیم.

رئیس کل دادگستری مازندران درباره مواردی از زمین خواری در استان محل ماموریت خود اعلام کرد: این تعرضات مربوط به الان نیست. قوانین متفاوت ۴ دستگاه را به عنوان متولی (مبارزه با زمین خواری) بیان کرده. البته در گذشته غفلتهایی بوده.

با توجه به سخنان این مسئول قضایی، شایسته است مخاطبانی که در سفرهای خود، مواردی از این دست را مشاهده می کنند با اطلاع رسانی دقیق به دادستانی شهرستان یا دادگستری کل استان مربوطه، یا فرستادن اطلاعات، نقشه، تصویر و فیلم از جرایم قابل پیگیری به این پست الکترونیکی مسولان مربوطه را جریان مشکلات و جرایم احتمالی قرار دهند: moshaver129.ir(ات ساین)129

همچنین امکان ارسال گزارشهای مردمی از طریق سامانه 129 قوه قضاییه برای همه هموطنان وجود دارد. شماره تلفن 88812274 (021) نیز آماده دریافت گزارشهای مردمی از سوی قوه قضاییه است. 

45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 522621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =