رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ایران از قدرت بازدارندگی خوبی برخوردار بوده و نقطه آسیب‌پذیر کشور، ناکارآمدی اقتصادی است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و نامگذاری سال ۹۵ به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در طلیعه سال نو، توانمندی اقتصادی را اولویت اول کشور دانستند که تشخیصی بسیار دقیق و سنجیده است.

وی ادامه داد: امروز ایران از قدرت بازدارندگی خوبی برخوردار بوده و دارای جمعیت مناسب، منابع طبیعی و نیروی انسانی کارآمد است. نقطه آسیب‌پذیر کشور، ناکارآمدی اقتصادی است.رهبری معظم به درستی اولویت کشور را در اقتصاد مولد و زاینده دانستند که در پناه اقتصاد مقاومتی، این توان حاصل می‌گردد.

اهم اظهارات رییس مجلس را به نقل از خبرگزاري ها بخوانید؛

*مجلس شورای اسلامی این مسیر را تنها راه‌حل مشکلات کشور را می‌داند و در سال‌های اخیر قوانین مهمی را برای رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار به تصویب رساند تا تسهیلات مناسبی را جهت اجرای اقتصاد مقاومتی به دولت ارائه کند. در ابتدای سال که باید بودجه سال ۹۵ به تصویب برسد، تلاش کرد تا در جهت تولید و رونق صادرات، فرصت‌های جدیدی ایجاد کند.

*در شرایط بسیار پرماجرای منطقه که اقدامات تروریستی مختلفی در ترکیه، پاکستان، عراق و بلژیک شاهد بودیم،  بی‌تردید برای نظام و ملت ما مایه مباهات است که ایران عزیز در این شرایط سخت امنیتی منطقه به فضل الهی از امنیت پایداری برخوردار است و این نعمت در پناه همبستگی ملت در دفاع از آرمان‌های انقلاب و استواری در این راه و هدایت‌های رهبر معظم و قدرت دفاعی امنیتی کشور به دست آمده است.

*چه باید گفت و از دست که باید نالید که این فجایع نتیجه جهالت، نااهلی و شقاوت بسیاری از کشورهای غربی و عربی منطقه است که در سال‌های گذشته به طمع استفاده ابزاری از تروریستی آنها را ایجاد و به تقویت آنها پرداخته‌اند و امروز با حجم زیاد و متنوع این موجودات خطرناک مواجه شده‌اند.

*جمهوری اسلامی ایران از سال‌ها پیش این خطر را درک کرد و به دیگران گوشزد نمود و در حد استطاعت خود با این گروه‌های تروریستی مبارزه نمود. امروز ایران به دولت عراق و سوریه در مبارزه با تروریست‌ها کمک می‌کند تا اولا امنیت کشور حفظ شود، ثانیا شر تروریست‌ها از سر کشورها کم شود.

*باید بر این نکته دقت داشت که روحیه مجاهدانه و توانمندی‌های دفاعی عامل اصلی ثبات و قدرت ما در سرکوب تروریست‌هاست.

*بهانه‌جویی‌های برخی کشورهای غربی در مسئله اخیر موشکی ایران گرچه ناشیانه و از نظر حقوقی بی‌مقدار است، اما از سیاست درازمدت آنها حکایت می‌کند که نمی‌خواهند جمهوری اسلامی مقتدر امنیت‌ساز منطقه باشد. به همین جهت باید در تقویت بنیه دفاعی کشور مخصوصا بعد موشکی مُصر باشیم.

*{با اشاره به درگیری‌های قره‌باغ}: در دو روز اخیر شاهد درگیری‌های جدیدی در منطقه قره‌باغ در مرز آذربایجان و ارمنستان بودیم که نگرانی‌های جدیدی در منطقه ایجاد نموده است. درجه بحران در منطقه آنقدر بالا رفته است که جنگ جدید را برنمی‌تابد. از پارلمان‌های کشورهای ارمنستان و آذربایجان می خواهیم بر آتش‌افروزی جدید مسلط شده و از طریق مذاکرات اختلافات جدید را حل کنند.

*{با اشاره به تشدید بحران امنیتی در فلسطین}: تشدید بحران امنیتی در فلسطین نشان‌دهنده این معناست که جوانان فلسطینی از فشار بی‌حد رژیم صهیونیستی تحمل خویش را از دست داده‌اند. جوانان فلسطینی با سلاح سرد به جنگ با دشمن صهیونیستی در دفاع از خود پرداخته‌اند. این روش جدید آرامش را از صهیونیست‌ها ربوده است.

*اضطراب رژیم صهیونیستی از کشته‌های خود امیدواری را در این روش مبارزه افزون نموده است. افسوس که در شرایطی که سعودی‌ها با مدرن‌ترین سلاح‌ها بمب‌های متنوع را بر سر مردم مسلمان یمن فرود می‌آورند، باید ملت فلسطین با چاقو از خود دفاع کند.  این همت پرهزینه بر آن بی‌غیرتی پرماجرا شرف دارد و پیروزی از آنِ ملت فلسطین است.


23216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 523473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    46 17
    ارمنستان باید اراضی اشغال شده را آزاد کند اشغالگر فرقی نمکند اسرائیل باشد یا ارمنستان هر دو ظالمند
    • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
      13 1
      "باید در تقویت بنیه دفاعی مخصوصا بعد موشکی مُصر باشیم".................در مورد معیشت و رفاه مردم چطور ؟؟؟؟ بازگردانندن ارزش پول کشور چطور ؟؟؟؟ حقوق شهروندی چطور ؟؟؟؟؟؟؟؟ رفع مشکل ازدواج مسکن و بیکاری جوانان چطور ؟؟؟؟؟
  • محمد A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    31 10
    ارمنستان کشور اشغالگر میباشد و قره باغ متعلق به جمهوری آذربایجان میباشد. ارمنستان باید از اقدام ضالمانه خود در اشغال کردن خاک جمهوری آذربایجان دست بکشد. کسانیکه به کامنت بی نام منفی داده اید به وجدان خود مراجعه کنید تعصب بیجا آدم رو خراب میکنه
  • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    2 5
    تمام این کارها هدف داره ،اینا فقط میخان برجام به هم بخوره
  • مجتبی IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    8 15
    ارمنستان هیچ وقت برای کشورمان مشکلی درست نکرده و این کشور جعلی اذربایجان با حمایت اسراییل برای ایران دندان نشان میده ولی این سرزمین سرزمینه ارش سیاووش رستم و سلیمانی هاست صدا وسیما ایران و امارهای جهانی هر دو میگن اکثریت قره باغ ارمنی هستند پس این اذربایجانه که اشفالگره
    • علي IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
      3 3
      مجتبي خان كاش عكس و فيلم كشتار مردم وكودكان شهرخوجالي توسط ارتش ارمنستان و روسيه رو ميديدي.مردم جمهوري آذربايجان از جنس مردم آذربايجان خودمون هستن.اكثرا مسلمان و شيعه...حيف به اسم مجتبي
  • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    8 7
    ارمنستان حیات خلوت ایرانه ایرانم ازش حمایت کرده و میکنه
  • بی نام NL ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    1 8
    همون طور که اوباما خودش خبر داد در مصاحبه اخیرش مثل اینکه می خواد به تروریست های داعش بمب اتم بده که یهو از شر همه چی خلاص بشه و برای همین موشک از ازدواج و نون شب هم واجب تره اونی که میگه نیست از آینده منطقه خبر نداره لطفا منتشر کنید