جمعی از کسبه خیابان 17 شهریور تهران مقابل شورای شهر تجمع کردند تا تکلیف بازگشایی این خیابان را مشخص کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تعدادی از کسبه خیابان 17 شهریور واقع در شرق پایتخت که بارها در اعتراض به پیاده راه شدن این محور، در مقابل نهادهایی مانند شهرداری و مجلس تجمع کرده بودند، امروز در مقابل شورای شهر تجمع کردند و خواستار بازگشایی این خیابان شدند.
در جمع معترضان، سه عضو شورای شهر حضور یافتند و ابوالفضل قناعتی از طرف هیات رئیسه شورا، در این باره توضیح داد.
علاوه بر قناعتی، محسن سرخو و اقبال شاکری نیز در جمع مردم حاضر شدند تا در بحث درباره بازگشایی این خیابان مشارکت کنند.
ابوالفضل قناعتی در جمع مردم گفت: مهلتی که شورای شهر به شهرداری برای بازگشایی این خیابان داده بود 10 روز دیگر تمام می شود و شهرداری باید در جلسه سه شنبه یا جلسه هفته آینده شورای شهر، طرح بازگشایی این خیابان را ارائه دهد. البته خیابان صفا هم قرار است بازگشایی شود ولی این اقدام، رفع همه مشکل نیست.
او در بین مردم قول داد پیگیر بازگشایی خیابان 17 شهریور باشد.
خیابان 17 شهریور، محوری است که میدان شهدا را به میدان امام حسین(ع) متصل می کند که به دلیل پیاده راه سازی، عبور و مرور وسایط نقلیه در آن متوقف شده و این موضوع علاوه بر تحمیل بارترافیکی سنگین به معابر و کوچه های اطراف، باعث تجمع معتادان و از سکه افتادن کسب و کار مردم در آن حوالی شده است.
بارها کسبه و مردم این خیابان اعتراضات خود را درباره طرح نسنجیده و اشتباه پیاده راه سازی در این خیابان به نهادهای مختلف اعلام کردند ولی تاکنون هیچ اقدام عملی از شهرداری جهت تسهیل تردد سواره در این خیابان انجام نشده است.
در همین راستا نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران از بازگشایی محدوده میدان شهدا تا خیابان صفا ظرف 2 ماه آینده خبر داد.
مرتضی طلایی گفت: طی بازدید های متعددی که اعضای شورای اسلامی شهر تهران از محور پیاده راه 17 شهریور داشتند به طور کامل مشکلات این محور رصد شد.در نهایت مقرر شد کار بازگشایی پیدا راه از محدوده میدان شهدا تا خیابان صفا در دستور کار قرار گیرد تا ترددهای شهروندان از این مسیر راحت تر انجام شود.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی شهرداری تهران برای شهروندان به منظور روان سازی ترددها گفت: برای اینکه بتوانیم امکان توقف و دسترسی شهروندان به مغازه های موجود در پیاده راه 17 شهریور را فراهم کنیم، قرار شده به زودی پارکینگ هایی در این محدوده احداث شود.
طلایی با تاکید بر اینکه پیاده راه 17 شهریور به طور کامل بازگشایی نمی شود توضیح داد: طرحی که پیش از در رابطه با بازگشایی کامل محور مطرح شده بود اجرایی نمی شود زیرا بر اساس مطالعات انجام شده، تنها در صورت بازگشایی بخشی از محور، مشکلات در این محدوده برطرف می شود.
او از آماده بودن مکان های جدید استقرار موتورسیکلت فروشان و خودرو فروش های محور 17 شهریور خبر داد و گفت: مکان جدید استقرار این صنف ها آماده شده و به زودی مقدمات انتقال این اصناف از این محور انجام می شود.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران رایگان شدن حمل و نقل عمومی در پیاده راه 17 شهریور را یکی از برنامه های شهرداری تهران بیان کرد و گفت: قرار شده حمل و نقل عمومی در پیاده راه 17 شهریور رایگان شود و ون هایی که در این محدوده نسبت به جا به جایی شهروندان اقدام می کنند پولی از مردم دریافت نکنند.
او گفت: از ابتدا قرار بود تردد ها در این محور رایگان باشد اما بعد از مدتی کرایه 500 تومانی از شهروندان دریافت شد که این بار قرار شده بار دیگر این عبور و مرورها رایگان شود.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 525874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    12 5
    سلام جناب اقاي سردار طلايي چرا نبايد كامل باز گشايي شود به خدا مردم اين منطقه وكسبه دارن بيچاره ميشن كسبه همه ور شكست ميشن شما كه با راي مردم به شورا راه پيدا كرديد بايد به فكر مردم باشيد مردم از شما به عنوان نمايند ه انتظار دارن كه مشكلشو حل كنيد با تشكر
  • بی نام A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    6 8
    اهالی هم از شما کسبه شاکی اند که شما و مشتری هاتون مزاحم زن و بچه مردمید
    • بی نام DE ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
      3 0
      شما فكر كنم از دنيا بي خبريد مگه ميشه كسي كاسب باشه بعد خودشو مشترياش مزاحم مردم بشن شما از كجا ميدوني اون دنيا بايد جواب بدي