تسنیم نوشت: معاون امور تالاب‌ها سازمان محیط زیست گفت:‌ سیلاب‌ها برای تالاب‌ها به‌ویژه تالاب‌هایی که رو به خشک شدن هستند فواید بسیار زیادی دارد چرا که به غیر ورود آب به آنها موجب تعدیل شدن شوری تالاب می‌شود.

مسعود باقرزاده کریمی با اشاره به پدیده سیلاب در برخی استان‌های کشور در روزهای اخیر اظهار داشت: بارش‌های اخیر تا حدود زیادی ما را از برنامه جلو انداخت و تاثیرات بسیار مثبتی بر روند تالابی‌ها گذاشته است.

وی ادامه داد: بارندگی‌های اخیر موجب شده تا تالاب‌های شادگان و حتی جازموریان رو به بهبود بگذارند و تا حدودی آب در آنها جاری شود.

معاون امور تالاب‌ها سازمان محیط زیست خاطر نشان کرد: سیلاب‌ها فواید بسیاری برای تالاب‌ها دارند چرا که مواد غذایی برای تالاب‌ها را با خود همراه می‌کنند و ضمنا از شوری تالاب‌ها می‌کاهند.

باقرزاده کریمی گفت: سیلاب‌های ناشی از باران را دارای فواید زیادی برای تالاب‌ها دانست و یکی از برنامه‌های مهم تالاب‌ها را آبگیری؛ آن هم از طریق باران عنوان کرد.

در روزهای اخیر و به سبب ورود سامانه بارشی به کشور استان‌های ایلام، چهارمحال بختیاری، خوزستان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد، لرستان و همدان دچار سیلاب شدند و خسارت‌های به مردم وارد شده است.
42304

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =