۰ نفر
۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۵
سرای اهل قلم آموزش و پرورش استان افتتاح شد

این سرا در صدد کشف و شناسایی استعدادهای نویسندگی و مطبوعاتی دانش آموزان و معلمان و استفاده از آنان در برنامه های فرهنگی و تربیتی است.

به گزارش خبرآنلاین، در مراسم افتتاحیه این سرا مرتضی تمجیدی مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن نقد نوع تربیت برخی دانش آموزان و محدود کردن توانایی آنها در کسب معدل بالاتر و حافظه محور گفت: در مدارس ما استعدادهای مختلفی از نویسندگی و ادبیات وجود دارد که بایستی شناسایی و جذب شوند و افتتاح سرای اهل قلم در همین راستا می باشد و امید است در راستای کشف و شناسایی استعدادهای دانش آموزی منطبق با اهداف سند تحول بنیادین تاثیر عمیقی داشته باشد.
وی افزود: مقایسه تیراژ مطبوعات خارجی و داخلی نشان از تیراژ بالای مطبوعات در کشورهای توسعه یافته دارد و متاسفانه تیراژ مطبوعات و کتب ما در سطح پایینی قرار دارد و این می طلبد تا با شناسایی دانش آموزان مستعد و راهنمایی و پرورش آنها بتوانیم در آینده شاهد نویسندگان لایقی باشیم.
تمجیدی با تاکید بر ضرورت ایجاد فضا برای دانش آموزان در نوشتن خاطرات و یادداشت های کوتاه خاطر نشان ساخت: فضای مدرسه باید به نحوی باشد که استعدادها و خلاقیت های دانش آموزان شکوفا شود و دانش آموزان از طریق انتشار روزنامه دیواری و ... تمایلات و درونیات خود را منعکس نمایند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با مقایسه محتوای آموزشی کشورهای مختلف اضافه کرد: در اغلب کشورها درس انشا در مدرسه از جایگاه ویژه ای برخوردار است و خلاقیت دانش آموزان را شکوفا می کند.
این مقام مسئول از دانش آموزان خواست تا با مطالعه کتب و داستان های معروف و اثرگذار جهان، زمان و توان مطالعه خود را افزایش دهند و با پشتکار به تلاش های خود ادامه دهند.
در این مراسم جمعی از مسئولین آموزش و پرورش استان و سردبیران مطبوعات محلی نیز حضور داشتند.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =