۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲

شانا نوشت:منابع رسمی اعلام کردند که تولیدکنندگان نفت شرکت کننده در نشست دوحه به توافق برای محدود کردن عرضه نفت نزدیک شده اند.

رویترز از دوحه گزارش داد، منابع رسمی اعلام کردند که به نظر می رسد تولیدکنندگان نفت حاضر در نشست دوحه  برای محدود کردن عرضه با هدف افزایش قیمت نفت، به توافق نهایی نزدیک شده اند.

طبق متن اولیه توافق که میان حاضران در نشست دوحه توزیع شده است، میانگین تولید نفت طرفهای امضا کننده توافق نباید از میانگین تولید آنها در ماه ژانویه سال جاری میلادی فراتر رود.

متن یادشده نشان می دهد که این توافق تا یکم اکتبر سال جاری میلادی معتبر است و امضا کنندگان، بار دیگر در ماه اکتبر این سال  در روسیه گرد هم می آیند تا پیشرفت خود را در بازسازی بازار نفت، ارزیابی کنند.

هنوز متن پیش نویس مورد توافق نهایی قرار نگرفته، اما برخی منابع رسمی در وزارتخانه های نفت و انرژی کشورهای شرکت کننده پیش بینی کردند که توافق نهایی قابل دستیابی است.

انس خالد الصالح، سرپرست وزارت نفت کویت، درباره دورنمای توافق دوحه گفت: من خوشبین هستم.

یک فرستاده دیگر گفت: تنها یک پیشنهاد وجود دارد که طبق آن، تا ماه اکتبر عرضه نفت در سطح ماه ژانویه تثبیت می شود و در ماه اکتبر، دوباره دورنمای آینده مورد بررسی قرار می گیرد.

منبع رسمی دیگری نیز اعلام کرد: ما به توافق دست یافته ایم.

در متن پیشنهادی توافق آمده است که در دوران محدودیت عرضه، تولیدکنندگان همچنان درباره بهترین راهکار برای تقویت بازار نفت، گفتگو می کنند و امکان پیوستن کشورهای دیگر نیز به این توافق وجود خواهد داشت.

این متن همچنین ایجاد یک کمیته سطح بالای نظارتی را پیش بینی کرده که دو وزیر نفت از کشورهای عضو اوپک و دو وزیر از کشورهای غیر عضو اوپک در آن عضویت خواهند داشت و یک گروه کارشناسی نیز در خدمت این کمیته خواهد بود.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =