ایسکانیوز نوشت: مراسم افتتاحیه پنجمین سمپوزیوم جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب امروز در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد.

مهمانان مراسم افتتاحیه پنجمین سمپوزیوم جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصابشهردارتهران محمد باقر قالیباف و معاون علمی فناوری رییس جمهوری سورنا ستاری و معاونت علوم تحقیقات و فناوری دکتر فرهادی و وزیر صنعت و معدن بودند.

پرفسور مجید سمیعی ضمن تشکر از ریاست جمهوری صربستان گفت: خدا را شاکرم که برگزاری چنین همایش بزرگی را در کشوری میبینم که درآن به دنیا آمده ام. در حدود 90 کشور از قاره های مختلف جهان در این همایش شرکت کرده اند.بیش.از 4 دهه فعالیت در سراسر دنیا از تمامی همکارانم در زمینا مغز و اعصاب تشکر میکنم که در این برنامه شرکت کرده اند. این افراد سعی میکنند فلسفه مغز و اعصاب را در اختیار سایرین قرار دهند.

او ادامه داد: نیکولیچ ریاست جمهوری صربستان و همسرشان برای اولین بار به کشور عزیزمان سفر کرده اند. شایان ذکر است او از بعد از سفری مهم به ایران آمده و امشب نیز عازم سفری دیگر خواهند بود و شرکت او در این برنامه نشان دهنده لطف او به بنده حقیر است.

او افزود:حال که ما نشسته ایم کابینه دکتر روحانی مشغول به فعالیت است و رییس جمهور بسیار مایل بودند در این برنامه شرکت کنند اما به دلیل سفر ترکیه نتوانستند در این مراسم حضور داشته باشند.

او درباره برگزاری این کنگره گفت: 2 سال پیش تصمیم گرفته شد این کنگره در ایران برگزار شود و مفتخرم که رهبری آن بر عهده من گذاشته شد.البته بدون همکاری و کمک انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران این امر محقق نمی شد.ازتمام کسانی که هر کمکی در راستای برگزاری این فدراسیون را داشتند اللخصوص انجمن مغز و اعصاب ایران و فدراسیون جهانی مغز و اعصاب کمال تشکر را دارم.

بهره برداری مرکز درمانی مغز و اعصاب تهرانٰٰ، بزودی

سورنا ستاری در افتتاحیه پنجمین سمپوزیم فدراسیون جهانی مغز و اعصاب ایران گفت: مرکز درمانی مغز و اعصاب تهران در ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه از ابتدای دولت روحانی بحث جدی‌ در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور پیگیری می‌شود گفت : این در حالی است که سایر کشورها توسعه دانش ایران را تنها در حوزه‌های هسته‌ای می‌دانند .

ستاری از راه‌اندازی دو مرکز پژوهشی تحقیقاتی در حوزه «علوم شناختی» و «مغز و اعصاب» در تهران خبر داد و گفت: معاونت علمی آمادگی همکاری با بخش‌های تحقیقاتی علوم مغز و اعصاب را دارد.

او به سابقه تمدنی پنج هزار ساله ایران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 32 میلیون جوان 20 تا 40 سال در کشور وجود دارند و پنج میلیون نفر دانشجو نیز در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند.

ستاری به حضور پروفسور سمیعی اشاره کرد و گفت: پروفسور سمیعی از اقبال جهانی برخوردار است و یک شخصیت علمی است و نمادی از دیپلماسی علمی برای کشور به شمار می‌رود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به اینکه نیروی انسانی مایه نجات کشور از مشکلات است گفت: ایران به لحاظ تعداد فارغ‌التحصیلان مهندسی رتبه چهارم دنیا را دارد و تعداد فارغ‌التحصیلان مهندسی در ایران با فارغ التحصیلان کشور آمریکا برابری می کند و ما معتقدیم که سرمایه این کشور در معادن آن نیست، بلکه در دستان نیروهای انسانی توانمند است و ما در صدد هستیم تا این تفکر را در کشور ترویج دهیم.

ستاری گفت:ترویج فرهنگ خام فروشی از صد سال قبل موجب شده تا کارآفرینی، خلاقیت و اعتماد به نفس ما را بگیرد و ما به دنبال این هستیم که ثابت کنیم ثروت ایران نفت و گاز نیست.

او با اشاره به ایجاد بیش از 2800 دانشگاه و مرکز تحقیقات در کشور گفت: کشور میلیاردها تومان صرف تعلیم و تربیت نیروهای انسانی کرده و اکنون زمان بهره برداری از ظرفیت نیروی انسانی است. از این رو ما در تلاش برای جذب ایرانیان خارج از کشور هستیم

معاون علمی و فناوری رییس جمهور از راه اندازی مرکز تحقیقات مغز و اعصاب در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: توجه به حوزه مغز و اعصاب در دستور کار دولت قرار دارد؛ از این رو تا دو ماه آینده مرکز تحقیقات مغز و اعصاب در دانشگاه تهران راه‌اندازی می‌شود.

ستاری به راه‌اندازی مرکز تحقیقات علوم شناختی در تهران اشاره کرد و ادامه داد:پروژه‌هایی که در مرکز تحقیقات مغز و اعصاب تهران اجرایی می‌شود؛ در آینده پایه‌های اصلی تحقیقات کشور در این حوزه را شکل خواهد داد.

تشکر شهردار تهران از پروفسور سمیعی

شهردار تهران در مراسم افتتاحیه پنجمین سمپوزیوم جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب ایران، گفت: به نمایندگی از تمام کسانی که تا امروز برای برگزاری و آغاز به کار بزرگترین مرکز تحقیقات علوم اعصاب ایران زحمت‌ کشیدند تشکر می‌کنم و نوید بهره‌برداری بزرگترین بیمارستان جراحی مغز و اعصاب و مرکز تحقیقات را در آینده‌ نزدیک می‌دهم.

محمدباقر قالیباف با اشاره به افتتاح بزرگترین بیمارستان مغز و اعصاب ایران و مرکز تحقیقات وابسته به آن در آینده‌ای نزدیک گفت: لازم می دانم از پروفسور مجید سمیعی و تمام دست‌اندرکارانی که برای تاسیس و راه‌اندازی این بیمارستان و مرکز تحقیقاتی زحمت کشیدند تشکر کنم و معتقدم که راه‌اندازی و آغاز به فعالیت چنین مرکز درمانی بزرگی در کشور زمینه مشارکت همکاری بین ایران و سایر کشورها را فراهم می‌کند که منفعت آن تنها متوجه ایران نخواهد بود.

او گفت: اراده قوی افراد باعث می شود طرح‌های به‌ظاهر سخت به برنامه عملیاتی تبدیل شود تمام این موفقیت‌ها در حوزه‌های مختلف سلامت و پزشکی جز با تعهد اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت اجتماعی امکان‌پذیر نبوده و نخواهد بود.

قالیباف گفت:شکاف کیفیت زندگی فقط در کمیت برخورداری شهروندان از امکانات و جغرافیای زندگی آنان نیست و عده ای از مردم در برابر محرک‌های بیماری‌زا قرار می‌گیرد، اما در مقابل قشر آسیب‌پذیرتر جامعه در معرض بیشترین عوامل بیماری‌زا هستند، این در حالی است که این افراد کمترین توانایی‌را برای انجام اقدامات درمانی خود دارد که ما امیدواریم بیمارستان مغز و اعصاب ایران و مرکز تحقیقات وابسته به آن با آموزه‌های اخلاقی و کرامت انسانی در جهت کاهش این شکاف‌ها گام بردارد.

مراسم افتتاحیه پنجمین سمپوزیم جهانی انجمن‌‌ جراحان مغز و اعصاب با حضور پروفسور مجید سمیعی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزیر علوم، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس‌جمهور صربستان و جمعی از پزشکان و محققان ایرانی و خارجی برگزار شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =