مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امامان ما متعلق به جامعه عرب نبودند بلکه به همه زمان ها و همه عالم بشریت تعلق دارند و اینکه در رسانه ها به گونه‌ای تلقین شود که آنان لباس عرب به تن دارند، اقدامی نادقیق است.

دکتر محمود گلزاری در گفت وگو با خبرآنلاین با اشاره به اینکه شخصیت امام جواد(ع) گفت: امام جواد در عین حال که سن کمی داشت، توانست ده‌ها شاگرد قوی تربیت کند که یکی از آنان حضرت عبدالعظیم حسنی بود.

مشاور وزیر فرهنگ به خصوصیات امام جواد اشاره کرد و گفت: معروف است حضرت علیرغم زهد، لباس خوب و فاخر می‌پوشید و خوش پوش و خوش بیان بود و چه بسا اگر امروز حاضر بود، مانند افراد جامعه لباس بر تن می‌کرد.

این استاد روان شناسی تاکید کرد: امامان ما متعلق به جامعه عرب نبودند بلکه به همه زمان ها و همه عالم بشریت تعلق دارند و اینکه در رسانه ها به گونه‌ای تلقین شود که آنان لباس عرب به تن دارند، اقدامی نادقیق است.

گلزاری با بیان اینکه برخی دانسته یا نادانسته مسائلی را درباره امامان مطرح می‌کنند، که باور ما را نسبت به آنان تقلیل می‌دهد، برای نمونه گفت: تا اسم امام سجاد مطرح می‌شود، اذهان به سمت بیماری ایشان می‌رود، درحالیکه حضرت فقط در نزدیکی ایام عاشورا بیمار بود و حتی در تاریخ آمده ایشان ۱۰ بار مسیر مکه تا مدینه را با پای پیاده طی کرده است.

/6262

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    18 3
    چندین و چند دهه است بالای هر منبری هرسخنی بوده مبنی بر عرب بودن و پوشش عربی امامان بوده مردم هم گوش دادند حالا که جو اجتماعی ضد عرب و جو آریایی بودن تو جامعه افتاده داره شکل ائمه هم عوض میشه فکر کنم تا چند سال دیگه 12 امام و 14 معصوم متولد ایران بشن...
  • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    11 2
    آقای گلزاری طوری صحبت میکنید که انگار جنابعالی و هم فکران شما در آن زمان اونجا حضور داشته اند.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    12 1
    شخصیتی که در مدینه و در عراق آن زمان میزیسته باید چه لباسی میپوشید ؟ یا اینکه میخواهید بگویید که اعراب لباس مناسب نمیپوشیدند به هر حال گویا نژاد پرستی دامن جامعه شناسان ما رو هم گرفته ای دریغ
  • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    3 0
    ائمه عرب بودند ولی نژادشان برایشان اهمیتی نداشته است بلکه همواره فرهنگ قرآنی را ترویج می کرده اند: یعنی پارسا سالاری، اخلاق محوری و خوش خلقی.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    7 0
    به عنوان یک ایرانی می‌پرسم مگر پوشیدن لباس عربی چه اشکالی دارد؟ طبیعی‌ترین شکل قضیه این است که ایشان لباس عربی بپوشند. این نه شان ایشان را بالا می‌برد و نه پایین. وجود مقدس ایشان بری از ظواهر اینچنینی است.