رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه که در سال جدید باید بر حوزه پیشگیری تمرکز شود، گفت: تجربیات سال گذشته ثابت کرد با برنامه‌ریزی می‌توانیم کاهش چشمگیری در حوزه جرایم عمده استان که شامل سرقت، ضرب و جرح عمدی و تخلفات رانندگی است داشته باشیم.

به گزارش خبرآنلاین البرز ،احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری استان البرز در دیداری که سردار بخشعلی کامراني صالح، فرمانده نیروی انتظامی استان البرز به همراه معاونان و فرماندهان نواحی نیروی انتظامی استان با وی داشتند با تقدیر از تلاش‌هایی که نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت در استان دارد اظهار داشت: مجموعه قضایی و انتظامی استان تلاش می‌کنند مردم استان احساس امنیت کنند.

وی در این دیدار که در دادگستری کل استان البرز برگزار شد با اشاره به کمبودها و موانعی که استان البرز در بیشتر زمینه‌ها با آن درگیر است، گفت: در کنار این مشکلات، استان دارای تنوع مختلف زبانی و فرهنگی است که روی هم رفته شرایط ویژه‌ای را برای این منطقه فراهم می‌کند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز، با تاکید بر اینکه شرایط استان ایجاب می‌کند کسانی که در جایگاه برخورد و پیشگیری قرار دارند از توانایی و دانش کافی برخوردار باشند؛ تببین کرد: نیروی انتظامی باید تلاش کند تا نیروهای خود را به روز نگه دارد تا توانایی رویارویی با شرایط مختلف را داشته باشند.

وی تصریح کرد: امکانات و نیروی کافی به تناسب نیاز استان در اختیار نیست که باید در برنامه‌ریزی‌ها این موضوع را مدنظر قرار داد؛ مسئولان استانی و کشوری هم باید نگاه ویژه‌ای به استان در همه بخش‌ها داشته باشند تا بتوانیم شاهد برطرف شدن محدودیت‌ها باشیم.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تمجید از همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان، آن را بسیار امید بخش ارزیابی کرد و گفت: همدلی موجود مثال زدنی است که موجب می‌شود کم لطفی‌های انجام شده به استان کمتر احساس شود.

وی با ابراز امیدواری به توسعه شاخص‌های امنیتی استان در سال جدید با تکیه بر برنامه‌ریزی و همدلی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با شناسایی نقاط ضعف و کمبودها و با تمرکز بر روی آن‌ها شرایطی را فراهم آوریم که محیط ایده آل زندگی برای قاطبه مردم ایجاد شود.

فاضلیان با اشاره به اینکه شرایط استان در سال‌های گذشته ایجاب می‌کند که در سال جدید بر حوزه پیشگیری تمرکز شود، گفت: تجربیات سال گذشته ثابت کرد با برنامه‌ریزی می‌توانیم کاهش چشمگیری در حوزه جرایم عمده استان که شامل سرقت، ضرب و جرح عمدی و تخلفات رانندگی است داشته باشیم.

وی حضور فیزیکی پلیس در اماکن و معابر سطح شهر را پیام‌آور امنیت و آرامش برای مردم دانست و تصریح کرد: در این راستا باید به عنوان یک ضرورت حضور پر رنگ پلیس را در نقاط مختلف شهرهای استان شاهد باشیم.

رئیس کل دادگستری استان با تبیین این موضوع که مسئولیت تامین امنیت مردم از وظایف مهم حاکمیت است، اظهار داشت: کلانتری‌ها باید زمینه توسعه تکنیکی و نیروی انسانی لازم را داشته باشند تا بتوانند با نیروی مکفی به وظایف بی‌شمار خود عمل کنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه زمینه‌های هفکری دو بخش قضایی و انتظامی استان فراهم است، گفت: گزارش اقدامات انجام شده توسط نیروی انتظامی استان تحسین برانگیز بود؛ دستگاه قضایی استان مترصد است از همه ظرفیت‌ها در استان بهره ببرد تا مهمترین مطالبه مردم که همان امنیت است تامین شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =