مراسم سومین سالگرد درگذشت امیرحسین فردی دوشنبه 6 اردیبهشت‌ماه در حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، مراسم سومین سالگرد درگذشت امیرحسین فردی، پدر داستان انقلاب اسلامی، ساعت 15 دوشنبه 6 اردیبهشت ماه با حضور داستان‌نویسان و شاعران انقلاب و مسئولان و مدیران حوزه هنری و خانواده مرحوم فردی در حوزه هنری برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند در زمان یادشده به سالن امیرحسین فردی حوزه هنری، واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.

از فعالیت های امیرحسین فردی می‌توان به سردبیری و مدیرمسئولی «کیهان بچه‌ها» (به مدت ۳۱ سال) تاسیس و مدیر مسئولی کیهان علمی، مدیریت مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری، عضویت در شورای داستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عضویت در شورای داستان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، مسئولیت جشنواره انتخاب کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور، مسئولیت شورای ادبیات داستانی نیروی مقاومت بسیج و مدیریت کارگاه قصه و رمان حوزه هنری اشاره کرد.

چندین بار داوری برای کتاب سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور، جشنواره ادبیات داستانی بسیج، جشنواره راهیان نور، انجمن قلم ایران، و جشنواره قصه‌های قرآنی از تجربه‌های دیگر وی است.

بر اساس این خبر، فردی از مؤسسان کتابخانه مسجد جوادالائمه(ع) در سال ۱۳۵۳ و شورای نویسندگان آن مسجد است که در ادامه به حوزه هنری پیوستند و از ستون‌های اولیه این نهاد بودند.

امیرحسین فردی عصر پنج‌شنبه، پنجم اردیبهشت ۱۳۹۲، دچار مشکل تنفسی شد و در راه انتقال به بیمارستان لقمان درگذشت.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =