منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس دهم با بیان اینکه ارتقاء جایگاه مجامع استانی جزو برنامه‌های اصلاح طلبان در مجلس است، گفت: برای اینکه برنامه‌ها را در استان ها اجرا کنیم نیاز به نمایندگان لیست امید در مجلس داریم.

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا عارف، در جمع مردم زنجان در محل مسجد جامع این شهر با بیان اینکه مجلسی می‌خواهیم که دغدغه مردم را داشته باشد و اولویتش مقابله با هرگونه ناهنجاریهای اجتماعی باشد، افزود: نگاه ما در مجلس دهم بر اساس منافع ملی خواهد بود، اما مشکلات مناطق و حوزه‌های انتخابیه را نیز فراموش نمی‌کنیم.
وی ادامه داد: راهبردهای اصلی ما برای انتخابات مجلس در ۶ محور اصلی بود که مشارکت حداکثری، ارتقای جایگاه مجلس، حضور جوانان و زنان در مجلس، اجماع اصلاح طلبان، دادن برنامه برای فعالیت‌ها و کسب اکثریت کرسی های مجلس ۶ راهبرد اصلی شورای هماهنگی اصلاح طلبان است.
عارف لزوم پرهیز از هر گونه سهم خواهی را مورد تاکید قرار داد و افزود: انتخابات ۷ اسفند ماه سال گذشته کار برجسته‌ای در امتداد گام نخست یعنی انتخابات خرداد ماه سال ۹۲ است که در حال حاضر اکثریت قابل قبولی را در مجلس داریم.
عارف با بیان اینکه در دست داشتن اکثریت مجلس به عنوان یک نیاز اساسی برای پیشبرد برنامه ها مد نظراست افزود: اگر بخواهیم تعهدات را عملی و به تمام فصول قانون اساسی عمل کنیم، نیاز به اکثریت مجلس داریم.
وی افزود: میثاق ما همان برنامه‌هایمان و شعار ما در مجلس همدلی و همبستگی است و می‌خواهیم این مجلس به عنوان الگو در کشور مطرح باشد و ما به دنبال شراکت با دولت هستیم و خود را شریک دولت می‌دانیم.
عارف تصریح کرد: در بخش اقتصادی اصلاح ساختار و اجرای اقتصاد مقاومتی جزو برنامه‌های ما بوده و اعتقاد داریم اقتصاد مقاومتی می‌تواند ما در حل مشکلاتی مانند معیشت مردم و رونق اقتصادی در مقابله با رکود و تورم یاری کند.
وی لزوم حرکت بر مدار قانون و اخلاق مداری را از مهمترین اهداف اصلاح طلبان در روند انتخابات عنوان کرد و با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان هرگز از مدار قانون و اخلاق مداری عدول نخواهند کرد، افزود: به هیچ وجه برای رسیدن به هدف از اخلاق عبور نمی‌کنیم و در عرصه رقابت باید حرف ها پای صندوق های رای زده شود.
منتخب مردم تهران در مجلس دهم افزود: در انتخاب نفرات لیست امید سعی بر این بود که از افراد متدین و متخصص و با اولویت زنان و جوانان انتخاب شود و سهم جوانان و زنان را بالا ببریم.
عارف تدوام مشارکت حداکثری در انتخابات دهم اردیبهشت ماه را مورد تاکید قرار داد و گفت: در صحنه انتخابات برای پیروزی نیاز به تک تک آرا داریم و باید برای دستیابی به حداکثر کرسی های مجلس در روز جمعه هفته جاری همه در پای صندوق های رای حاضر باشند.
عارف افزود: قبل از انتخابات خرداد سال ۹۲ بررسی در خصوص ضرورت تغییرات در قوه مجریه انجام گرفت با وجود تمام بی انگیزگی ها با تشویق جوانان به میدان آمدیم.
وی گفت: حرکت قابل قبولی را شاهد بودیم وقتی وارد این مسیر شدم تحلیل ما این بود که پیروز خواهیم شد و نقطه عطفی با حضور مردم به وجود آمد.
عارف افزود: در یک سال گذشته دو بار به زنجان آمدم ۷ مرداد ۹۴ در زنجان بودم و راهبردهای خود را در این زمینه اعلام کردم، گام اول برداشته شد و تغییر در قوه مجریه به خوبی انجام شد و لذا گام دوم که تغییر در قوه مقننه است نیز در دستور کار قرار گرفت تا مجلس نخبگان و دردآشنا داشته باشیم که قدرت مقابله با فقر و تبعیض را داشته باشد و مبارزه با ناهنجاری ها را در دستور کار قرار دهد.
منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: نمی خواهیم تجربه تلخ گذشته را تکرار کنیم. خواستار حاکمیت عقلانیت و اخلاق در کشور هستیم. پیامبر خدا نیز برای اخلاق مبعوث شده و لذا سیاست مبتنی بر اخلاق در دستور کار ما قرار دارد و برای رسیدن به هدف از اخلاق عبور نمی کنیم.
همچنین عارف در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان با بیان اینکه در خرداد ماه سال ۹۲ شاهد انتخاباتی پرشور و باشکوه بودیم، افزود: انتخاباتی خرداد ماه سال ۹۲ متعلق به جوانان و دانشجویان بود و شما دانشجویان و جوانان وارد صحنه شدید و برای ما بزرگترها تکلیف ایجاد کردید و همین امر باعث تکلیف بر روی دوش اصلاح‌طلبان درست شود.
وی ادامه داد: اسفند ماه سال ۹۲ همه اقشار جامعه وارد صحنه شدند و باعث شد شور و نشاط در فضای انتخاباتی کشور ایجاد شود.
عارف با یادآوری اینکه در اسفند ماه سال۹۴ نیز مصمم‌تر از قبل با استفاده از شور و نشاط جوانان، کاری کارستان در عرصه سیاسی کشور صورت گرفت، افزود: با استفاده از شور و نشاط موجود در فضای انتخاباتی سال ۹۴ برای نخستین بار در تهران انتخابات یک مرحله‌ای شد و مردم به یک لیست به صورت کامل رأی دادند که این نتیجه را می‌توان ظرفیت مردم دانست و همه این دستاوردها متعلق به مردم است.
وی با بیان اینکه در انتخابات مجلس با راهبرد آرامش و امید به آینده با نشاط وارد صحنه شدیم، افزود: مهمترین اولویت کشور را در مجلس دهم، معیشت، اشتغال، اقتصاد و کنترل تورم قرار داده‌ایم و در زمینه اقتصاد، اولویت اصلی پس از اصلاح ساختارها، پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی است.
منتخب مردم تهران در مجلس دهم ادامه داد: پس از اقتصاد، اولویت مجلس دهم کاهش آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد و افزایش سن ازدواج است.
عارف با بیان اینکه در حال حاضر مشکل بیکاری مهمترین چالش کشور است، افزود: همچنین در تلاش هستیم که در مجلس دهم نرخ بیکاری یک رقمی شود.
سرلیست اصلاح‌طلبان کشور در انتخابات مجلس دهم ادامه داد: نخستین خروجی مجلس دهم، برنامه ششم توسعه خواهد بود که برای رسیدن به این اهداف باید کار را در دهم اردیبهشت ماه تکمیل کنیم.
عارف ادامه داد: اگر چه معمولا در مرحله دوم نرخ مشارکت پایین است، ولی همان‌گونه که در انتخابات سال ۹۲ دولت را تغییر دادیم، برای مجلس نیز درخواست داریم در این مرحله از انتخابات، نرخ مشارکت را افزایش دهیم.
وی تاکید کرد: انتخابات پیش‌رو نتایج ارزشمندی دارد و همه باید تلاش کنیم تا اهداف خود را با حضور حداکثری و پرشور در انتخابات اردیبهشت ماه ۹۴ محقق سازیم. لذا وعده دیدار ما روز جمعه پای صندوق‌های رأی خواهد بود.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =