توضیح شهرداری منطقه 6 :زمین بی دفاع شهری به ورزشگاه محلی تبدیل می شود

شهرداری منطقه 6 تهران اعلام کرد زمین بی دفاع ابتدای خیابان "به آفرین" را به زمین ورزشی تبدیل کرده و زمین خواری صورت نگرفته.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تبدیل زمین بی دفاع شهری در ابتدای خیابان "به آفرین" به زمین ورزشی و چمن مصنوعی باعث شد تا شهرداری منطقه 6 تهران توضیحاتی در این باره منتشر کند.
شهرداری منطقه 6 در این باره نوشته است: در سال های اخیر تبدیل زمین های بی دفاع شهری به سرانه های فرهنگی و ورزشی از جمله رویکردهای مدیریت شهری در تمامی مناطق 22گانه پایتخت است. در همین راستا نیز زمین ابتدای خیابان "به آفرین" واقع در ضلع شرقی میدان ولی عصر(عج) نیز از جمله زمین های بی دفاع شهری ای بود که با بررسی های انجام شده به زمین چمن مصنوعی برای استفاده اهالی محل و جوانان تبدیل شد.
با توجه به توسعه خطوط مترو در شهر تهران یکی از وظایفی که برعهده شهرداری مناطق گذاشته شده، انجام ماموریت های پشتیبانی از عملیات های عمرانی شرکت مترو تهران در زمان حفاری و ساخت تونل های زیرزمینی است. از آنجا که بخش هایی از خط 6 مترو تهران نیز از زیر محدوده منطقه 6 می گذرد، شرکت مترو برای ایجاد شفت های حفاری تونل خط 6 مترو نیاز به فضایی داشت تا برای انجام حفاری دستی و یا مانیتورینگ سطح منطقه در مقابل ریزش های احتمالی فضای کافی در اختیار داشته باشد.
با توجه به اینکه در اطراف این محدوده زمین ها و ساختمان های متعدد دولتی قرار دارد، در یک سال گذشته نامه نگاری های متعددی از سوی شهرداری منطقه با سازمان ها و ارگان ها مذکور جهت رهن زمینی از این مجموعه ها به مدت دوسال انجام شد؛ اما متاسفانه هیچکدام از این سازمان ها به رغم آنکه می دانستند این فضا تنها برای مدت دوسال قرار است در اختیار شرکت مترو تهران قرار گیرد؛ جوابی به درخواست های شهرداری منطقه 6 در این خصوص ندادند.
ضرورت سرعت در ساخت خط مترو خط 6 ایجاب می کرد تا زمین مورد نظر هرچه سریع تر در اختیار پیمانکار بخش جنوبی و میانی این خط قرار گیرد به همین دلیل شهرداری منطقه نیز برای تسریع در کارها زمین چمن مصنوعی واقع در ضلع شرقی میدان ولی عصر(عج) ابتدای خیابان «به آفرین» را به مدت دو سال در اختیار شرکت مترو تهران قرار داد. به همین دلیل چمن مصنوعی این زمین جمع آوری شد که در این مدت در فضای دیگری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
لازم به توضیح است طبق تفاهمنامه ای که بین شهرداری منطقه و شرکت مترو تهران در این رابطه منعقد شده است؛ بعد از اتمام پروژه خط 6 این زمین دوباره به شهرداری منطقه واگذار شده و از همه مهمتر شرکت مترو متعهد شده بعد از مدت زمان معین که در تفاهمنامه آمده است، در این زمین یک سالن ورزش برای اهالی محل احداث کند.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    0 0
    مگر خط 6تا گارک لاله را قرار نیست با تی بی ام بکنید، دیگه چه احتیاجی به این زمینخ