۰ نفر
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸

از امروز عبدالعلی علی عسکری ریاست سازمان صداوسیما را به عهده می‌گیرد و جایگزین محمد سرافراز می‌شود؛ مردی که دوران مدیریتش فقط ۱۸ ماه طول کشید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،‌ زمزمه‌ی این تغییر از اوایل این هفته سر زبان‌ها افتاده بود. عسکری که حالا در قامت رئیس جدید سازمان صداوسیما راهی ساختمان شیشه‌ای جا جم شده است، با این ساختمان و حال و هوای حاکم بر آن بیگانه نیست. او یکی از معاونان عزت‌الله ضرغامی در زمان ریاستش بر این سازمان بود، مدیری که با رفتن ضرغامی و آمدن سرافراز دوران حضورش در رأس بخش فنی سازمان صداوسیما پایان یافت.

او حالا دوباره به این سازمان بازگشته تا عهده‌دار سمتی شود که برخی معتقدند بیش از هر چیز به گردابی شاهت دارد که کمتر کسی می‌توان از دل موج‌های چرخنده‌اش رهایی یابد و به ساحل امن برسد.

علی عسکری که در مقطع لیسانس به سراغ رشته‌ی الکترونیک رفته بود، بعدها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب در رشته‌های مدیریت و سیستم و بهره‌وری تحصیل کرد.
او پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از جوانان مذهبی بود که علیه رژیم پهلوی مبارزه می‌کردند،‌ همین مبارزات باعث شد تا علی عسکری در سال‌های پایانی حکومت محمدرضا شاه دستگیر شود و به زندان بیفتد. دوران زندان او تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی و آزادی زندانیان به دست مردم ادامه یافت.
او پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحصیل را ادامه داد و به فعالیت در بخش‌های مختلف به‌عنوان کارمند و بعد مدیر پرداخت.

او تابه‌حال سمت‌های مختلفی را تجربه کرده است که از بین آن‌ها می‌توان به حضور در بخش صنایع هوا و فضا،مشاور دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعاملی سازمان مراکز ایران‌گردی و جهانگردی، مدیرعاملی بنیاد فرهنگی پژوهشی غرب‌شناسی، معاونت آموزشی سازمان صداوسیما، ریاست دانشکده صداوسیما و معاونت توسعه و فناوری رسانه صداوسیما را نام برد.

انتخاب به‌عنوان مهندس برتر در اتحادیه‌ی رادیو و تلویزیونی آسیا و اقیانوسیه و دریافت جایزه مدیر جهادی ازجمله جوایزی است که او تابه‌حال موفق به کسبشان شده است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    4 5
    خدا رحم کنه
  • بی نام IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    4 4
    یا خدا
  • یوسف IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    54 1
    اقای علی عسکری امیدوارم موفق باشید اما فراموش نکنید که ایران حدود هشتاد میلیون ادم دارد و همه اینها در همه هزینه های این کشور مشارکت دارند امانتداری نیست اگر هزینه ان هشتاد میلیون را خرج یک دهم افرادش بکنی این مردم هر مرام و مسلک و ایده ای که داشته باشند در موافع خطر چنان پای کار هستند که هنوز دشمن مبهوت این اعمالشان هست.از باب امر به معروف بوده