۰ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۳

درحالیکه از صعود ماشین سازی تبریز به لیگ برتر یک هفته می گذرد، شایعه ی احتمال فروش یکی از سهمیه های لیگ برتری تبریز به استانهای دیگر بازتاب گسترده ای در رسانه های مجازی داشته است.

مهرداد خوشکار مقدم: به گزارش خبرآنلاین، گویا حضور سه تیم از تبریز در لیگ برتر و بازگشت آذربایجان به روزهای طلایی ورزش خود، به مذاق عده ای خوش نیامده و در صدد شایعه سازی و ایجاد التهاب نزد فوتبال دوستان این خطه برآمده اند.

شایعه ی احتمال فروش یکی از تیم های تبریزی زمانی بر سر زبانها افتاد که از قول محمدرضا زنوزی مالک باشگاه گسترش فولاد تبریز اعلام شد که وی نسبت به خرید امتیاز باشگاه تراکتورسازی اعلام آمادگی کرده است.

موضوعی که با توجه به حضور تیم گسترش در لیگ برتر و وضعیت مناسب این تیم، چندان معقول و منطقی به نظر نمی رسید.

با اینحال طرح شایعه ای دیگر، بر ابهامات در این زمینه افزود و نگرانی فوتبال دوستان تبریزی را دوچندان کرد.

در شایعه ای جدید، به نقل از مسئولان فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی عنوان شد که این مجموعه نسبت به حضور سه تیم از تبریز در لیگ برتر علاقه ای نداشته و مسئولیت تامین امنیت بازیهای سه تیم در لیگ برتر را بر عهده نمی گیرد!

سرهنگ علی اسمعیل‌پور، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی اما در گفتگو با خبرآنلاین ضمن اظهار تعجب از طرح این شایعه، اظهارات منتسب به فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی را تکذیب کرد.

وی اظهار داشت: ما از حضور تیم های بیشتر در لیگ برتر استقبال می کنیم چراکه ورزش های پرطرفداری چون فوتبال زمینه ی نشاط اجتماعی را فراهم می کند.

سرهنگ اسمعیل‌پور ضمن رد نگرانی های پلیس در تامین امنیت بازیهای سه تیم تبریزی در لیگ برتر تاکید کرد: تماشاگران پرشور تبریزی از فرهنگ و شعور بالایی برخوردار بوده و علی رغم تعصب و غیرت خاصی که به تیم محبوب خود دارند، هرگز مشکل امنیتی در ورزشگاه های این شهر به وجود نیامده است.

وی در عین حال گفت: فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی و دیگر ارگان های ذیربط از توان و امکانات کافی برای تامین امنیت بازیهای تیم های تبریزی را داشته و هیچگونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز ضمن تکذیب هرگونه خبر مربوط به احتمال فروش تیم های تبریزی به استانهای دیگر گفت: متاسفانه برخی اقدامات گذشته در فروش یا انتقال امتیاز تیم های لیگ برتری از شهری به شهر دیگر بدعت ناخوشایندی بود که باعث شده پس از پایان هر فصل چنین شایعاتی در خصوص تیم های مختلف مطرح گردد.

جمشید نظمی اظهار داشت: هنوز از صعود ماشین سازی به لیگ برتر یک هفته هم نمی گذرد و طرح این شایعات نشان از جوسازی برخی محافل و تضعیف روحیه ی فوتبالدوستان تبریزی دارد.

وی با انتقاد شدید از طرح موضوعاتی که در شان و جایگاه ورزش آذربایجان شرقی و تبریز نیست گفت: آن زمان که ورزشگاه باغشمال تنها استادیوم تبریز به شمار می آمد سه تیم در سطح اول فوتبال ایران داشتیم اما همینک که ورزشگاه های یادگار امام(ره)، ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد و حتی شهرداری نیز آماده شده چگونه عنوان می کنند توان میزبانی از سه تیم را نخواهیم داشت؟!

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی که ریاست هیئت فوتبال آذربایجان شرقی را نیز در کارنامه دارد تصریح کرد: سیاست و عزم مسئولان ارشد آذربایجان شرقی به ویژه شخص استاندار محترم بر حمایت از ورزش و تیم های تبریزی بوده و چنین شایعات بی اساسی فقط با هدف کمرنگ کردن توفیقات تبریز در حوزه ورزش به ویژه فوتبال مطرح می شود.

وی در عین حال با اشاره به اینکه از سه تیم لیگ برتری تبریز هیچکدام دولتی نبوده و امکان تصمیم گیری در سرنوشت آنها از سوی مسئولان دولتی وجود ندارد گفت: درحالیکه ماشین سازی مورد حمایت شهرداری تبریز بوده و تراکتور سازی هم از سوی کارخانه ی مذکور حمایت می شود، گسترش فولاد نیز مالک خصوصی داشته و هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

نظمی ضمن اظهار امیدواری درخصوص بازگشت آذربایجان و تبریز به دوران طلایی فوتبال گفت: حضور سه تیم در سطح اول فوتبال کشور "فرصت" رشد جوانان این خطه را سه برابر کرده و امکان حضور آنها در لیگ برتر را افزایش می دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در تالار افتخارات فوتبال تبریز، جای عنوان قهرمانی لیگ برتر خالی است، اظهار امیدواری کرد تیم های تبریزی در فصل آینده آرزوی دیرینه ی مردم فوتبالدوست آذربایجان و تبریز را برآورده سازند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 537111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =