باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رئیس اتحادیه پوشاک ایران نوشت: با حمایت فدراسیون جهانی پوشاک به زودی به بازار جهانی پوشاک ورود پیدا خواهیم کرد و سهم صادرات را افزایش می‌دهیم.

ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک ایران در نشست خبری امروز با حضور رئیس فدراسیون جهانی پوشاک گفت:‌ دو سال قبل در ترکیه طی ارتباطی که با این مجموعه داشتیم با رأی قاطع به عضویت فدراسیون جهانی پوشاک درآمدیم.

وی  هدف از عضویت در این فدراسیون را چنین عنوان کرد: با ملحق شدن به فدراسیون جهانی پوشاک قصد داریم تا از حمایت‌ها و کمک‌ها به منظور دستیابی به صادرات جهانی بهره‌مند شویم.

شیرازی اظهار داشت: رئیس فدراسیون جهانی پوشاک برای بازدید از مجموعه‌های ایران و تولیدکنندگان به کشور ما سفر کرده است و طبق تفاهمات صورت گرفته قرار بر حمایت از تولیدکنندگان ایرانی برای رقابت در بازار داخلی و حضور در بازار جهانی داریم.

در ادامه افزود: برای تحقق شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا در کمترین زمان در بازار جهانی حضور پیدا کنیم و در پی این هدف هفته گذشته در نمایشگاه مسکو با حضور 15 تولیدکننده داخلی شرکت کردیم که با کمک فدراسیون جهانی پوشاک دیدارهای تأثیرگذاری نیز با صاحبان شرکت‌های بزرگ جهانی پوشاک داشتیم و طبق اظهارات آن‌ها آمادگی جایگزینی پوشاک ایرانی به جای پوشاک ترک بازارهای خود همچنین رئیس اتحادیه پوشاک ایران اذعان داشت: طبق تعاملات صورت گرفته با کشورهای ایتالیا و فرانسه قرار بر این شد تا بخشی از کالاهای برندهای کشورهای ذکر شده در ایران با نام کشور مبدا تولید گردد.

شیرازی تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای نیز با ایتالیا منعقد شده تا طبق آن انتقال دانش و برخی از تکنولوژی‌ها را با سرمایه‌گذاری این کشور در ایران داشته باشیم.

رئیس اتحادیه پوشاک بیان کرد: با حمایت از تولید کشور قصد داریم به برندسازی برسیم.

محمدجواد صدق‌آمیز مدیر مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک نیز آماری در خصوص چگونگی وضعیت بازار پوشاک در ایران عنوان کرد و گفت: طبق آمار جهانی 1100 میلیارد دلار گردش مالی مربوط به بخش پوشاک است که مصرف ‌کنندگان ایرانی بین 14.5 تا 15 میلیارد دلار مصرف پوشاک دارند و سهم انها از صادرات کمتر از 100 میلیون دلار است و لازم به ذکر است در حال حاضر چهل درصد سهم بازار پوشاک ایران را تولیدات داخلی و 60 درصد را پوشاک وارداتی به خود اختصاص داده‌اند.

***تعجب فدراسیون جهانی پوشاک از عدم حضور ایران در بازار جهانی

راهول مهتا رئیس فدراسیون جهانی پوشاک با اشاره به سابقه چهل ساله فدراسیون در نشست خبری امضا تفاهم‌نامه بین اتحادیه پوشاک ایران و فدراسیون جهانی گفت: فدراسیون جهانی پوشاک جهانی با عضویت 60 کشور در نظر دارد بستری را فراهم کند تا اعضا در ارتباط مستقیم با یکدیگر برقرار کنند تا از این طریق نیازهای موجود را رفع سازند.

وی در ادامه گفت: یکی از اقدامات این فدراسیون اجلاس سالیانه‌ای است که هر سال در یک کشور و با در نظر گرفتن این موضوع که سالیانه در قاره‌های مختلف جهان باشد برگزار می‌کند که امسال اجلاس سال 2016 در بمبئی هندوستان خواهد بود.

رئیس فدراسیون پوشاک تصریح کرد: اتفاقی که در این اجلاس سالیانه رخ می‌دهد دعوت از برندهای معروف پوشاک و ارائه دهندگان خدمات بین‌المللی است تا با تعامل با این بخش‌ها بتوانیم بستر مناسبی را برای فعالیت جهانی پوشاک فراهم کنیم.

راهول مهتا در ادامه اذعان داشت: تولیدات ایرانی بسیار قوی هستند و متعجب هستیم که چرا در بازار جهانی حضور ندارند و در نظر داریم تا راه‌کارهایی پیش روی ایران قرار دهیم که هر چه سریع‌تر به بازار جهانی وصل شود. 

 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =