آشنایی با 10 دستاورد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گوگل در کنفرانس I/O 2016

با شروع کنفرانس سالانه گوگل موسوم به I/O 2016 مدیران و کارشناسان حاضر در کنفرانس ضمن معرفی جدیدترین محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، مباحث مرتبط را آغاز کردند.

به گزارش خبرآنلاین، همان‌طور که انتظار می‌رفت گوگل امسال با دست‌پر وارد کنفرانس شده است که در اینجا مهم‌ترین دستاوردها را باهم مرور می‌کنیم:

Daydream


پلتفرم واقعیت مجازی گوگل به نام دی دریم بر مبنای اندروید N یکی از این دستاوردها بود که معرفی شد. هرچند به‌قدرت Vive اچ تی سی و اکولوس ریفت نمی‌رسد اما از کاردبرد/cardboard معرفی‌شده گوگل در سال گذشته بسیار بهتر و قدرتمندتر است. در دریم نوعی اندروید N برای سیستم‌های واقعیت مجازی است.



VR Headset


مدل توسعه‌یافته تر کاردبرد است.


Allo

اپلیکیشن پیام‌رسان مبنی بر هوش مصنوعی است که به بات های چت مجهز شده است.

 

 

Duo

اپ پیام‌رسان دیگری است که گوگل معرفی کرد و به‌صورت چت ویدئویی روی موبایل می‌تواند رقیب جدی فیس تایم اپل قلمداد شود.


Google Home

اسپیکر و دستیار خانگی هوشمند که رقیب جدیدی برای اکوی آمازون محسوب می‌شود. به دستورات و پیغام‌های کاربر جوای می‌دهد و به‌صورت سیلندر هوشمند اسپیکری در زیر آن تعبیه‌شده و با استانداردهای کروم کست کار می‌کند و با نست/Nest و اسپاتیفای سازگار است.

Google Assistant

دستیار گوگل جایگزین Google Now شد. مثلاً می‌توانید به وی بگویید امشب چه فیلمی پخش می‌شود و جواب را از طریق هوش مصنوعی تعبیه‌شده در دستیار گوگل دریافت کنید و با گوگل هوم و Allo نیز به‌راحتی کار می‌کند.



Android N

اندروید N جدیدترین نسخه سیستم‌عامل 7.0 سریع‌تر، هوشمندتر و بهتر از نسخه‌های قبلی شده است و با API جدید تعبیه‌شده داخل آن به نام Vulkan گرافیک سه بعدی را به‌راحتی پشتیبانی کرده و پلتفرم مناسبی برای اجرای گیم فراهم کرده است. گوگل نام سیستم‌عامل جدید را به‌صورت رسمی تعیین نکرده و از کاربران خواسته تا نام‌های مناسب را پیشنهاد دهند.



Android Wear 2.0

بزرگ‌ترین معرفی از سال 2014 در بخش فناوری‌های پوشیدنی انجام شد. دیتا را از هر اپلیکیشن مرتبط گرفته و روی صفحه خود نشان می‌دهد. همچنین سیم‌کارت خور بوده و به‌طور مستقل عمل می‌کند. نکته جالب داشتن کیبورد QWERTY روی این پوشیدنی منحصربفرد است که جذابیت فراوانی دارد.

 


Android Auto

گوگل چند محصول جدید برای اتومبیل معرفی کرد. سرعت سنج و هشداردهنده سرعت، اتصال بی‌سیم، ساخت اپ های اختصاصی بر مبنای N و کار با سیستم‌هایی که پشتیبانی نمی‌شوند از طریق اپ واسط فراهم‌شده است.



Android Instant Apps

کاربران بدون نصب، می‌توانند از اپ ها استفاده کنند.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام AU ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    5 0
    فکرکنم حالا ست مه فرهنگستان باید بشینه و چند لغت جدید تولید کنه