ایرنا نوشت: نخستین اجلاس رئیسان مناطق آزاد حاشیه اقیانوس هند(آیورا) که دیروز پنجشنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و با حضور 15 کشور عضو و سه کشور ناظر در محل سالن همایش های بین المللی چابهار آغاز شده بود امروز با قرائت بیانیه ای پایان یافت.

برگزاری نشست ها و سخنرانی ها، تشکیل کارگروه های تخصصی برای سرمایه گذاران و اقتصاد دانان از برنامه های مهم اجلاس 2 روزه آیورا در چابهار بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این اجلاس امروز با برگزاری میزگردهای تخصصی از جمله نقش جوامع محلی در توسعه و پیشرفت چابهار، پنل محیط زیست و توسعه مناطق آزاد، میزگرد تخصصی «صنعت و تجارت»، توانمندسازی زنان عضو آیورا و کمیسیون اکسیژن افغانستان با حضور اعضای این اجلاس برگزار شد.

حامدعلی مبارکی اظهار داشت: میزگردهای تخصصی و پنل های این اجلاس با حضور مقامات، بازرگانان و تجار بخش خصوصی ایران، ژاپن، افغانستان، مالزی، موسسات مردم نهاد سیستان و بلوچستان، صاحب نظران اقتصادی و شرکت های سرمایه گذار، کارشناسان و فعالان اجتماعی برگزار شد.

نخستین روز اجلاس کشورهای حوزه اقیانوس هند(آیورا) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، وزرای دفاع، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت و مهمانان خارجی از چند کشور مختلف در چابهار برگزار شد.

نخستین اجلاس رئیسان مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند«آیورا ـ iora» با همکاری و مشارکت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، وزارت امور خارجه، استانداری سیستان و بلوچستان و سازمان منطقه آزاد چابهار روز گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهوری به مدت 2 روز در چابهار آغاز شد.

شهرستان چابهار با 13هزار و 161 کیلومترمربع وسعت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.

بندر زیبای چابهار در منطقه مکرانِ بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.

چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد.

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =