شبکه توزیع برق هوشمند فرصتی برای  پیشرفت اقتصادی کشور

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان وضعیت این شرکت را در سه محور هوشمندسازی لوازم اندازه گیری مشترکین بخش کشاورزی ، صنعتی و طرح ملی فهام تشریح کرد.


به گزارش خبرآنلاین، عادل كاظمي گفت: شبکه هاي هوشمند یک فرصت بی نظیر را به صنعت برق برای ورود به سطح جدیدی از قابلیت اطمینان ، دسترسی و بازدهی می دهد که به سلامت محیط و اقتصاد ما نيز کمک خواهد کرد.
وی افزود: شركت توزيع نيروي برق استان در سال گذشته تعداد 591دستگاه لوازم اندازه گيري هوشمند تك فاز وسه فاز در سطح استان نصب نمايد تا گامی مهم در زمینه هوشمند سازی شبکه برق کشور برداشته شود .
کاظمی با اعلام اینکه طي سال هاي اخير تعداد 1250دستگاه تابلو هوشمند برق و 105 دستگاه مودم قرائت از راه دور ويژه مشتركان كشاورزي نصب شده است، ادامه داد: تعداد 369دستگاه مودم قرائت از راه دور مخصوص مشتركين صنعتي و مناطق آلوده به برق هاي غيرمجاز ، مجتمع ها و روستاهاي دورافتاده نیز در سطح استان نصب شده است .
به گفته وی با بهره برداري از اين تكنولوژي ها افزايش رضايتمندي مشتركين برق شده به ميزان قابل توجهي مصرف سوخت هاي فسيلي نيروگاه ها كه در نتيجه كاهش پيك و تلفات انرژي به همراه كاهش افت خطوط توزيع به دست مي آيد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =