رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت که بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان هیات های تجاری روسیه و استان البرز به صورت روزانه سبزیجات و سایر محصولات کشاورزی، مواد غذایی و آبزیان از این استان به روسیه صادر خواهد شد.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی اتاق البرز، رحیم بنا مولایی که به همراه استاندار البرز در صدر هیات تجاری 30 نفره به روسیه سفر کرده است، روز سه شنبه در تماس تلفنی با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه اولیه برای سهولت بر صادرات مقرر شد هر روز یک هواپیمای باری محموله های صادراتی را از فرودگاه پیام البرز بر مسکو انتقال دهد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در خصوص کارهای مقدماتی از جمله معرفی و اختصاص یکی از خطوط هواپیمایی روسیه برای حمل روزانه محصولات صادراتی از استان البرز به مسکو مذاکراتی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: برای مذاکرات انجام شده بین هیات های تجاری اتاق های بازرگانی استان البرز و روسیه در زمینه صادرات انواع فراورده های لبنی، دارو، غذای کودک و تجهیزات پزشکی به این کشور مذاکرات موثر در حال انجام است.
بنا مولایی تاکید کرد: ما آمادگی داریم در قالب مشارکت و همکاری در تولید با کشور روسیه در بازارهای منطقه با برند محصولات آنها حضور فعال داشته باشیم.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز بیان کرد: این استان با بیش از سه هزارو 500 واحد صنعتی به عنوان یکی از قطب های صنعتی مهم کشور شناخته می شود که در بخش های مختلف صنعتی از جمله دارویی، بهداشتی، غذایی، قطعات خودرو، لوازم خانگی و کشاورزی دارای ظرفیت های بی بدیل است.
بنا مولایی با اشاره ضرورت توسعه صنعت گردشگری در ایران و به خصوص در استان البرز که که از طبیعت و جاذبه های گردشگری برخوردار است افزود: یکی دیگر از موضوع های تفاهم شده است که زمینه های آن در درمذاکرات دو هیات بررسی های کارشناسی آن صورت خواهد گرفت.
هیات 30 نفره صاحبان صنایع و سرمایه استان البرز همچنین قرار است در جریان این سفر پنج روزه و مذاکره با اتاق بازرگانی استان وانووا در غرب مسکو چندین قرارداد توسعه همکاری و آغاز روابط در عرصه های جدید امضا می شود.
بازدید از چند واحد تولیدی و رایزنی برای شناخت فرصت های بیشتر همکاری در استان اوانووا و شهر مسکو با مقام ها و همتایان روسی نیز از دیگر برنامه های هیات استان البرز اعلام شده است.
حضور در نمایشگاه بین المللی حلال مسکو که از روز پنجشنبه آغاز می شود و رایزنی با نمایندگان شرکت های مختلف حاضر در نمایشگاه با هدف صادرات محصولات و تبادل تجربیات نیز دراین سفر انجام خواهد شد.
ایران و روسیه افزون بر برنامه ریزی کلان برای افزایش ارزش روابط تجاری بین دو کشور، برنامه های همکاری های بیشتر اقتصادی بین استانی را نیز در نقشه راه توسعه مناسبات گنجانده اند تا براساس آن حجم روابط تجاری از سالانه دو میلیار دلار کنونی در آینده ای نزدیک به 10 میلیارد دلار افزایش یابد

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =