واحد مرکزی خبر نوشت: در پی بالاگرفتن رقابتهای انتخاباتی؛ اوباما درخواست کرد که دموکراتها برای شکست ترامپ متحد شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیامی، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز جمعه به مسئولان حزب دموکرات درباره اطمینان بیش از حد برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آینده هشدار داد و از آنها خواست برای شکست دادن دونالد ترامپ جمهوری خواه تلاشهای خود را دو چندان کنند.

باراک اوباما از رهبران و مسئولان حزب دموکرات خواست برای تضمین پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا که هشتم نوامبر برگزار خواهد شد، بیشتر تلاش کنند و در عین حال در نشست ها و گردهمایی های انتخاباتی خود از هر اظهار نظر و اقدامی که منجر به بروز خشونت شود، خودداری نمایند.

باراک اوباما که در نشستی با هدف جمع آوری کمکهای مالی برای کمیته ملی حزب دموکرات در نیامی سخن می گفت، خطاب به دموکراتها تاکید کرد:" اگر ما به شدت تلاش نکنیم، اگر با جدیت مبارزه نکنیم و حضور فعال نداشته باشیم، در انتخابات ریاست جمهوری آینده هر اتفاقی ممکن است بیفتد. هیچ یک از ما در خصوص پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آینده نباید دچار اطمینان بیش از حد شویم بلکه باید همه توجه و تلاش خود را بر روی تبلیغات انتخاباتی متمرکز کنیم. "

باراک اوباما خشونت هایی را که روز پنجشنبه میان طرفداران دونالد ترامپ و تظاهرکنندگان مخالف وی در نشست انتخاباتی نامزد میلیاردر جمهوری خواهان در شهر سن خوزه ایالت کالیفرنیا روی داد، محکوم کرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت:" ما شاهد آن بودیم که تظاهرکنندگان با پرتاب اشیای مختلف به طرف هواداران دونالد ترامپ در سن خوزه موجب بروز خشونت شدند. این کار با اصول دموکراسی مغایرت دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =