حسن بهشتی پور در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین، به نقد همزبانی مخالفان داخلی برجام با موسسه بروکینز درباره توان هسته ای ایران پراخته است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در بخشی از مطلبش نوشته است:

«در تحلیل موسسه بروکینز که توسط سایت های مخالف برجام باز نشر شده است ادعا شده که ایران بعد از 15 سال قادر به افزایش توان غنی سازی خود نخواهد بود!! خوب برادر عزیز شما که این ادعا را باز نشر می کنید به موسسه نئوکان بروکینز کمک می کنید. ایران در شرایطی که همه دنیا تحریمش کرده بودند توانست فناوری غنی سازی اورانیوم را در ایران بومی کند. غنی سازی 20 درصد و از آن مهم تر ساخت صفحات سوخت هسته ای توسط دانشمندان هسته ای ایران و تائید این اقدام متهورانه در گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای در بهمن 1390 آب پاکی را روی دست آمریکایی ها و متحدانش ریخت.»

این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه می نویسد:

«ایران برای افزایش توان هسته ای خود از لحاظ علمی و بالقوه، نیاز به 15 سال آینده ندارد. همین امروز می تواند اگر اراده کند تا صد در صد هم غنی سازی کند. کشوری که فناوری غنی سازی را دارد کافی است، این روند را تکرار کند، 3 درصد در بار دوم شش درصد در بار سوم 9 درصد و همینطور می رود بالا تا صد دردصد، بستگی دارد ایران در چه مورد نیاز داشته باشد. بنابراین بصورت بالقوه ایران توان غنی سازی را تا بالاترین سطح ممکن دارد اما در برجام تعهد سپارده است تا زمانی که آژانس وضعیت اجرای پروتکل الحاقی و پادمان هسته ای و موارد لازم دیگر برای اعلام وضعیت سفید در ایران را تائید کند، فعلا غنی سازی را در سطح سه ممیز 67 صدم درصد نگه دارد.»

برای خواندن متن کامل این مطلب، اینجا را کلیک کنید.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 543234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سامان IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    2 0
    شما توجهی نکن آقای بهشتی پور عزیز، ما می دانیم و خودشان هم می دانند که برای غربی ها همان هایی که رهبری بارها هشدار دادند خوش رقصی می کنند این دلواپسان داخلی معلوم نیست مرید چه کسی هستند؟ حرف هیچکس را هم گوش نمی دهند بی شک مرید همان مخالفان غربی برجام اند تا اینجا که شواهد چنین است