با فروش 32 میلیون نام کاربری، پسورد و ایمیل کاربران عضو توئیتر در دنیای زیرزمینی هکرها، مدیران توئیتر اعلام کردند دیتای مذکور از سرورهای توئیتر به‌طور مستقیم به سرقت نرفته است.

به گزارش خبرآنلاین، هکری با آدرس ایمیل Tessa88@exploit.im، هکری که هفته گذشته سایت VK(دوروف مؤسس تلگرام این شبکه اجتماعی را در روسیه ساخته و محبوب‌ترین محسوب می‌شود) و حساب کاربریان را هک کرد، مسئول هک حساب‌های توئیتر است که 32 میلیون و 888 هزار و 300 رکورد توئیتری را روی سایت LeakedSource قرار داده است.

ظاهراً این هکر با استفاده از باگ موجود در مرورگرهای کروم و موزیلا بدافزاری را به‌طور خودکار روی سیستم کاربران نصب‌کرده و این بدافزار اطلاعات توئیتری کاربران را سرقت کرده و به سرور مشخصی ارسال کرده است.

6 کاربر از 10 کاربر هک شده روس هستند و آدرس ایمیل آنها با دامنه.ru به ثبت رسیده است.

همان‌طوری که گفته شد مدیران توئیتر رخنه روی سرورهای خود را رد کرده‌اند و می‌گویند بدافزار نصب‌شده روی رایانه قربانیان عامل این هک بزرگ بوده است.

این هفته با هک شدن حساب کاربری مارک زاکربرگ روی چندین شبکه اجتماعی، آبروریزی بزرگی شد و معلوم شد پسورد استفاده‌شده توسط مارک dadada بوده است!!

کارشناسان امنیت اطلاعات توصیه می‌کنند کاربران از رمز عبور دومرحله‌ای استفاده کنند تا خسارت اطلاعاتی کمتری در حد صفر به آنها وارد شود.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    1 0
    6 کاربر از 10 کاربر روس بودن . . . . .