مسعود زریبافان: اگر به اندازه یک حبه قند در بنیاد شهید استفاده کردم، رو کنید/جزئیاتی از تخلف بانک دی

انتخاب نوشت: رئیس پیشین بنیاد شهید معتقد است که هیچ تخلفی در دوره مدیریت وی در این بنیاد رخ نداده و هرچه بوده مربوط به گذشته است.

اهم سخنان وي از اين قرار است:

** آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی گفتند ما تورم را باید از جیب مردم بفهمیم نه آمار بانک مرکزی و مرکز آمار. از مرکز آمار و از جیب مردم متوجه می شویم که تورم شدیدی وجود دارد و روز به روز جنس ها گران می شود، آمار بدهند که یک رقمی شده مردم احساسشان چیز دیگری است.پولی که در جیب مردم است ولی کفایت زندگی شان را نمی کند و روز به روز جنس گران می شود. من به استناد حرف آقای روحانی می گویم تورم را باید از جیب مردم فهمید، نه آمار بانک مرکزی و مرکز آمار یا آماری که مسئولین رسما می گویند.

** آقای روحانی روز اولی که آمدند تبلیغ کردند و گفتند من برای مبارزه با بداخلاقی می آیم. ایشان هر ایرادی را به گردن دولت قبلی می اندازند. در یک سال مانده دولت هر هنری دارد باید ارائه کند. اگر مسکن مهر بد بوده، بسم الله طرح رو کنند. بداخلاقی است که طرف وقتی سر کار است هر جا کم می آورد دولت قبل را مقصر جلوه می دهند. تا هوا گرم و سرد می شود، می گویند دولت قبل. آب کم میشود می گویند دولت قبل، ریزگرد ایجاد می‌شود می گویند دولت قبل. خب دولت قبل بد بوده، شما خوب کار کنید.

**دولتی که می آید سر کار و به بهانه و به جرم اینکه فلان مسئول در دولت گذشته بوده را کنار میگذارد، کم می آورد. دولت نهم بعد از سه سال ببینید چقدر کار کرد  من شاهد بودم آقای احمدی نژاد از آقای دکتر عارف مکرر خواست به عنوان معاون اول بماند، او اصلا قصد حذف نیروهای دولت قبل را نداشت. رئیس بانک مرکزی را حفظ کرد، رئیس بنیاد شهید را حفظ کرد، خیلی از مقامات دولت قبل را حفظ کردند. من دبیر دولت شدم و در دبیرخانه دولت یک نفر را دست نزدم، در بنیاد هم که رفتم به یک نفر دست نزدم. ولی این دولت طرف را به جرم اینکه در دولت قبل مسئولیت داشته کنار می گذارد. دولت قبل هر اشکالی داشت باز یک دولت کاری بود و از توزیع یک سبد کالا در کشور عاجز بود .

**معقدم آقای احمدی نژاد رای بالایی دارد. متاسفانه یا خوشبختانه فعالیت ها و ضعف دولت فعلی به سبد آقای احمدی نژاد هم می ریزد . ناتوانی های این دولت دارد افزایش می یابد. آراء آقای احمدی نژاد اشکال کار دولت فعلی است که رقیب خودش را تقویت می کند. خود من محل رجوع هستم. خیلی ها وقتی من را می بینند یاد دولت قبل می افتند، حتی آنهایی که در دولت قبل انتقاداتی از آقای احمدی نژاد داشتند، وقتی به من می رسند می گویند خدا پدرش را بیامرزد یک کارهایی کردند حداقل یک مشکلی حل کردند، حالا که همه کارها خوابیده و اقتصاد راکد است . همه آنهایی که مخالف جدی آقای احمدی نژاد بودند امروز دعا می کنند و می گویند خدا پدرش را بیامرزد خیلی خوب کار کرد، این دولت که هیچ کاری برای ما نکرد. دولت فعلی به دلیل ضعف هایی که دارد به طرف آقای احمدی نژاد میرود.

**{درباره پرونده بنیاد شهید}  این قضیه به هیئت تفحص رفت. متاسفانه یا خوشبختانه، تهیه کنندگان گزارش نتوانستند نظر کمیته را جلب بکنند؛ یعنی به عبارتی این گزارش به تایید هیئت تفحص و تایید نرسید و مختومه شد. هیچ تخلفی توسط مدیران صورت نگرفته و اگر تخلفی بوده مربوط به گذشته بود. منظورم مسئولین دولت پیش از اصلاحات. فقط یک مورد کلاهبرداری مثلا یک مورد اختلاس صورت گرفته که فرد را (که قبل از من آنجا مشغول بود) برکنارش کردم. این کلاهبرداری نیست. دو مورد الان صورت گرفته که یکی سوء استفاده بوده که من آن مدیر را از قبل عزل کرده بودم. چراکه متوجه شدم مدیر صالحی نیست. بعد هم که از تخلفش مطلع شدیم پرونده را به دادگاه فرستادیم و خودم هم پیگیری کردم و ملاقات متعددی با دادستان داشتم. نهایتا پرونده به جریان افتاد و طرف را گرفتند و تمام پولی که گرفته بود را از او پس گرفتند. نطفه این تخلف هم قبل از من بسته شده و زمان من نبوده است ولی به زمان من منتقل شده بود. تا فهمیدم طرف را برکنار کردم. یک مورد دیگر کلاهبرداری هم وجود داشت که از بانک دی صورت گرفته بود. البته بانک دی زیر نظر رئیس بنیاد نیست، زیر نظر بانک مرکزی است. با اینحال چون بانک دی 60 درصد سهامش متعلق به ایثارگران است، من در دفاع از حقوق، وقتی از کلاهبرداری مطلع شدم معاونم را موظف کردم و گفتم شما شده نیمی از وقتت را بگذارید برای این پرونده که حقوق ایثارگران. بالاخره حکم قضایی را گرفتیم و رفتیم شرکت که 5 نفرشان خارج از کشور بودند. آنها را بازداشت کردیم و آوردیم و اموال را به صورت ملک از آنها پس گرفتیم. این از افتخارات من است که در دفاع از حقوق ایثارگران انجام دادم. این کار کلاهبرداری است نه اختلاس. یک نفر از بیرون کلاه بانک را برداشته و من پیگیری کردم به نتیجه رساند.  این را درپرونده بنیاد بگذارند، یک ظلم است، یک ظلم آشکار است که جبران نمی شود. هنوز دیر نشده هر تخلفی دارند، پرونده اش را رو کنند .

**{ واکنش احمدی نژاد به اتهامات وارد شده به زريبافان} اواخر دولت بود. من به شما اعلام می کنم اگر به اندازه یک حبه قند زریبافان در بنیاد استفاده کرده رو کنند. آن موقع نشنیده بود، بحث های اولیه بود. بیشتر در دولت بعد بررسی هایش انجام شد. گفتند تصویب شده، ما هم گفتیم بررسی کنید. مهم نیست، خودمان به خودمان اعتماد داشتیم. الان هم چون آقایان از بنیاد چیزی ندارند میگویند برای بنگاه اقتصادی است، بنگاه اقتصادی هم هیچ موقع برای زمان بنده نیست. همه برای قبل بوده است.ما هم برخورد کردیم. مورد دارند، بیایند دادگاه، کار سختی نیست که یک نفر مدام مصاحبه کند. هرچی ناراحتی خودش است اینگونه بروز بدهد و دیگران را خراب بکند. شما نتوانستید کمیته هیئت را متقاعد کنید و نتوانستید کمیته اجتماعی را متقاعد کنید. وقتی نتوانستید، اشکال از من است؟ اینکه میگویید فشارهای سیاسی مخوف نگذاشتند، آیا این توهین به نماینده مجلس نیست؟

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • adibravoo A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    22 1
    نزدیک 5 میلیون تومن سهام بانک دی دارم دریغ از هزار تومن سود درسال 94 واقعا مایه تاسفه باید به کجا شکایت برد. حالا برن اسپانسر باشگاه و والیبال بشن.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    33 4
    خود گوئی و خود خندی چقده تو هنرمندی.
  • بی نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    35 4
    لطفا دست اندركاران دولت پاك دست، قسم نخورند كه همينطوري هم باور مي كنيم.
  • کوروش IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    34 4
    سلام اقای زریبافان من فرزند شهید هستم و دوره ریاست جنابعالی کاملا یاد دارم چجوری حقوق همسران ومادران شهدا کم وزیاد میشد چجوری هر ماه ده روز به بالا دور پرداخت میشد بازنشستگی شهدا چجوری پرداخت کردید چقدر کم شد ونحوه پرداخت که بهتر میدونید فکر میکردید پول به گدا میدهید.کاش لااقل الان دیگه ساکت میشدید.اگر ترسی نیست خبر چاپ کن
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    21 2
    همه چیز مربوط به گذشته است همه چیز
  • بی نام A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    8 0
    فقط اندازه یک حبه قند؟گه بیشتر بود دیگه چیزی نگیم؟ حیا کنید . دنیا دار مکافاته ...