مدیرکل مخابرات استان البرز:  توسعه زیرساخت های مخابراتی البرز در سال جاری در دستور کار قرار دارد

مدیرکل مخابرات استان البرز با بیان اینکه توسعه زیرساخت های مخابراتی در سال 95 در دستور مخابرات استان البرز قرار دارد، گفت : 250 هزار مشترک در استان البرز از دیتا بهره مند هستند.

ندا صابری/ خبرآنلاین البرز؛ حمید همت زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین در خصوص عملکرد سال گذشته اداره کل مخابرات استان البرز اظهار داشت: سال گذشته را در مجموع می توان سال خوبی برای مجموعه مخابرات استان البرز دانست چراکه توانستیم به بخشی از تعهدات خودمان در این سال عمل کنیم و بستر اجرای سایر تعهدات را برای سال 95 مهیا کنیم.
وی با بیان اینکه در سال گذشته در سطح استان 22 هزار پورت دیتا منصوبه داشته ایم اظهار داشت: در بخش دیتا نیز حدود 28 هزار پورت دیتا منصوبه توسعه یافته است.
مدیرکل مخابرات البرز اضافه کرد: در بخش تلفن ثابت در سال گذشته برای متقاضیان 47 هزار مورد ثبت نام و علاوه برا آن 53 هزار خط جدید واگذار شده است و با واگذاری های جدید سقف دیتای مشترکین adcl مخابرات فعال در استان البرز به سقف 125 هزار پورت رسیده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته افزایش پهنای باند 70 درصدی را در استان البرز داشته ایم، اظهار داشت: در سطح توسعه فیبر نوری در سال 94 نزدیک به 100 کیلومتر خطوط احداث شده است.
وی در ادامه با اشاره به طرح های واگذاری اینترنت خاطرنشان کرد: کمپین های مختلفی را برای واگذاری adsl به مردم برگزار کردیم که در مورد از آنها مراحل پایانی خود را سپری می کند، ضمن اینکه هم اکنون نیز کمپین جشنواره خورشید تابستانی را در دستور کار داریم.
همت زاده با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص سامانه خرابی تلفن خاطرنشان کرد: در بخش ساماندهی سامانه 20117 که مربوط به خرابی تلفن است و نرم افزار جدید آن برای اولین بار به طور آزمایشی در سطح کشور در استان البرز اجرا شد، اقدامات خوبی صورت گرفت و شاهد نتایج مطلوبی در این زمینه بودیم.
وی در ادامه با اشاره به تسریع در امر پاسخگویی به مراجعین و مشتری مداری خاطرنشان کرد: در مخابرات استان البرز توانستیم زمان انتظار سامانه 2020 را به کمتر از 15 ثانیه تغییر بدهیم که خود موفقیتی در این زمینه به شمار می رود.
مدیرکل مخابرات استان البرز در ادامه با اشاره چگونگی تغییرات تعرفه های مکالمات در سال 95 خاطرنشان کرد:مخابرات بعد از اینکه وارد مرحله خصوصی سازی شد، تعیین تعرفه ها و نرخ مکالمات توسط مجموعه مخابرات انجام نمی شود و این دستگاه های نظارتی و در سطح حاکمیتی هستند که تعرفه را کنترل و نهایتا ابلاغ می کنند. در حال حاضر که افزایش قیمتی صورت نگرفته و تعرفه های پیشی مورد استفاده قرار می گیرند.
وی در ادامه به توسعه خطوط در استان البرز با وجود گستردگی مراکز مسکونی پرداخت و تأکید کرد: استان البرز دارای رشد جمعیتی بسیار بالایی است و در بین سایر استان می توان گفت بیشترین آمار مهاجرت را دارا است و به همین دلیل این استان همواره در حال گسترش است، در همین راستا شرکتهای خصوصی دیگر (FCP)میتوانند در کنار شرکت مخابرات تلفن ثابت به مردم واگذار کنند .
همت زاده با اشاره به تعداد مشترکین اینترنت پر سرعت در استان البرز، خاطرنشان کرد: ما براساس نیاز جامعه توسعه پورت دیتا را انجام می دهیم و در حال حاضر حدود 125 هزار مشترک ADSL برای مخابرات در استان فعال هستند و حدود 123 هزار مشترک هم توسط سایر شرکت ها فعال هستند که این تعداد نیز از طریق بسترهای مخابراتی توانسته اند بهره مند گردند.
وی در ادامه در پاسخ به اینکه برخی شهروندان از سرعت های اینترنت در استان البرز و کیفیت ارائه شده گلایه مند هستند، بیان داشت: پهنای باند مناسب در حال حاضر فراهم است و بحث سرعت اینترنت هم مشترک هایی که مشکل دارند می توانند به سامانه 2020 اعلام کنند و رفع ایراد شود، اما در کل سرعت اینترنت به نوع سرویسی که مشترکین انتخاب می کنند بستگی دارد.
این مسئول با بیان اینکه ما راه های ارتباطی زیادی با مردم داریم، یادآور شد: سامانه 20117 اطلاع خرابی تلفن ثابت و 2020 جهت مشکلات adsl وجود دارد که مشترکین میتوانند از طریق این دو سامانه مشکلات خود را مطرح نمایند در ضمن سامانه 2090 هم برای شکایات در حوزه مخابرات فعال و همچنین از طریق همکاری با رادیو وبرقراری ارتباط تلفنی با مردم در ارتباط هستیم .
همت زاده خاطرنشان کرد: سال 95 ما برنامه های بهتری داریم هم در بحث کیفیت کار دیتا و هم در بخش کمیت ارائه خدمات تلفن ثابت یعنی در هر دو موضوع امسال تلاش خود را می کنیم تا وضعیت بیش از پیش بهتر شود و این تغییرات را مردم استان البرز احساس خواهند کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =