280 مددجو جرائم غیر عمد با بیش از 500 میلیارد ریال بدهی در زندان به سر می برند

دهمین جشن گلریزان کمک به آزادی زندانیان نیازمند، جرائم غیرعمد زندان‌های استان همدان ویژه ماه رمضان طی روزهای آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش خبر آنلاین از همدان ؛ یدالله روحانی‌منش، مدیر عامل ستاد دیه استان طی گفتگویی با اعلام اینکه آزادی زندانیان غیرعمد نیازمند کمک نیکوکاران است گفت: در حال حاضر 280 نفر از مددجویان جرایم غیرعمد در زندان‌های استان همدان با بیش از 500 میلیارد ریال بدهی محبوس هستند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با کمک خیران، ادارت و بانک‌های استان زمینه آزادی 192 نفر از محکومان نیازمند جرائم غیرعمد فراهم شد، افزود: تمام کمک‌های جمع‌آوری شده در ستاد دیه صرفاً برای کمک به زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد است و این نهاد حمایتی کمک به سرپرستان خانواده، زندانیان زن، معلولان و مددجویان مسن را در اولویت قرار می‌دهد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان بیان کرد: از ابتدای امسال 32 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان با مبلغ بدهی 20 میلیارد و 601 میلیون ریال از بند زندان آزاد شدند.

وی گفت: از این افراد تعداد 6 نفر دارای محکومیت‌های دیه و 26 نفر دارای محکومیت مالی و مهریه و نفقه بودند که با مساعدت ستاد دیه آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

روحانی‌منش عنوان کرد: از طریق شرکت‌های بیمه مبلغ 3 میلیارد و 530 میلیون ریال بابت تصادفات پرداخت شده است که 750 میلیون ریال از این مبلغ سبب آزادی یک نفر از زندانیان شد.

وی تصریح کرد: با ارسال پرونده‌های دیه واجد شرایط به صندوق تأمین خسارت‌های بدنی مبلغ 712 میلیون و 737 هزار ریال دریافت شد که تعداد 2 نفر از مددجویان از این طریق آزاد شدند و مبلغ 314 میلیون ریال به صورت اعسار به تقسیط تأمین و پذیرفته شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اظهار داشت: با دعوت از شکات پرونده‌ها مبلغ 7 میلیارد و 46 میلیون ریال در شورای حل اختلاف شعبه 116 ویژه ستاد دیه، گذشت رضایتمندانه کسب شد و تعداد 2 نفر هم با وساطت و راهنمایی ستاد دیه به صورت مشاوره‌ای از زندان آزاد شدند.

وی افزود: همچنین 20 نفر از مددجویان امسال با پرداخت مبلغ یک میلیارد و 942 میلیون ریال به صورت کمک ستاد دیه همدان آزاد شدند و برای آزادی 7 نفر از زندانیان نیز مبلغ 5 میلیارد و 430 میلیون ریال وام بانکی پرداخت شده است.

روحانی‌منش بیان کرد: خیران نوع دوست می‎توانند برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مبالغ اهدایی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه نزد سیبای بانک ملی به شماره 0106329555001 و حساب جام بانک ملت به شماره 2030303037 واریز کنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =