از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه 9 میلیون و 371 هزار دلار کالای صنعتی از همدان به سایر کشورها صادر شده است، این میزان صادرات 173 هزار تن وزن داشته که 50 درصد از ارزش صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ مصطفی اسدی، معاون سازمان صنعت و معدن همدان با اعلام مطلب فوق از صادرات بیش از ۹ میلیون دلاری کالای صنعتی در دو ماهه ابتدایی امسال از همدان خبر داد و گفت: صادرات سیمان استان همدان ۶۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه توسعه صادرات کالاهای صنعتی در استان از مهم‌ترین اولویت‌ها محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: صنعتگران همدان باید کالاهای خود را، صادرات‌محور و براساس بازاریابی تولید کنند تا بتواند در بازارهای جهانی رقابت کنند.


معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از کاهش 10 درصدی صادرات بخش صنعت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: باید تلاش جدی صورت گیرد تا بتوان کشورهای بیشتری را برای انجام صادرات شناسایی کرد چراکه اتکا به کشورهای محدود، حوزه صادرات غیرنفتی همدان را تهدید می‌کند.

اسدی با اعلام اینکه در این مدت سه میلیون و 162 هزار دلار سیمان از همدان به سایر کشورها صادر شده است، تصریح کرد: سیمان مهم‌ترین کالای صادراتی بخش صنعت است که البته نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 60 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه سیمان 17 درصد از صادرات کل استان را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: سیمان تولید شده در سه کارخانه استان همدان از کیفیت بالایی برخوردار است که متاسفانه با راه‌اندازی برخی کارخانه‌های سیمان در استان‌های غربی و نزدیک به مرز شاهد کاهش چند درصدی سیمان این کارخانجات هستیم.

معاون تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان اظهار داشت: در بخش صنعت استان همدان کالاهای دیگری همچون کلینکر به ارزش یک میلیون و 829 هزار دلار، موتور کولر آبی به ارزش یک میلیون و 762 هزار دلار، گونی پلاستیکی به ارزش 621 هزار دلار و چینی آلات بهداشتی به ارزش 402 هزار دلار صادر شده است.

وی با اعلام اینکه بخش صنعت استان همدان شامل 23 کالای صادراتی است، تصریح کرد: این تعداد کالا به کشورهای به کشورهای ایتالیا، ترکمنستان، قزاقستان، آذر بایجان، عراق و افغانستان صادر شده است.

اسدی درباره صادرات بخش معدن استان همدان نیز گفت: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه 27 هزار دلار مواد معدنی از استان همدان به سایر کشورها صادر شده که شامل دو قلم کالا بوده است.

وی با اعلام اینکه صادرات بخش معدن همدان 14 درصد از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است، گفت: در حال حاضر 270 معدن فعال در استان همدان وجود دارد که در حال تولید مواد معدنی هستند ولی باید بخش فرآوری مواد معدنی در استان همدان فعال شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =