بیش از 1100 تن از فرآورده های دامی دراستان چهارمحال وبختیاری  مجوز صادرات گرفتند

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: 10 واحد تولید فراورده های دامی در استان وجود دارد که از ابتدای سال جاری تا کنون 1176 تن خوراک آبزیان، مرغ و ماهی منجمد به کشور های عراق، آذربایجان و قرقیزستان صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان ، دکتر سید محمود حسینی افزود: کارخانجاتی که تولید کننده خوراک دام و فراورده های خام دامی می باشند باید شرایط صادرات را که از جمله اخذ کد بهداشتی IR از سازمان دامپزشکی کشور ، داشتن پروانه بهداشتی دامپزشکی از اداره کل دامپزشکی استان، حضور مسئول فنی بهداشتی در واحد، انجام آزمایشات کنترلی و دریافت گواهی حمل خروجی صادرات و بین المللی داشته باشند.
این مقام مسئول گفت: با توجه به اهمیت نظارت های بهداشتی دامپزشکی، اگر این مهم نباشد هم برای دام و مصرف کنندگان فراورده های دامی مشکل بوجود می آید.
وی در پایان گفت: به همین منظور که مشکلی بوجود نیاید حضور مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در واحد مستقر می باشند که از ابتدای تولید تا انتها بر روی روند تولید بهداشتی نظارت دارند و در صورتی که تخلفی صورت بگیرد به اداره نظارت اطلاع و اقدام لازم صورت می گیرد. همچنین کارشناسان این اداره کل نیز به صورت تصادفی آزمایشات میکروبی (جهت صادرات) و آزمایشات نظارتی جهت وجود مواد شیمیایی در محصول تولیدی از جمله فلزات سنگین و عوامل میکروبی صورت می گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =