وزیر خارجه کشورمان که برای شرکت در کنفرانس صلح اسلو به نروژ دعوت شده است، در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود با دو نخست وزیر پیشین این کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرآنلاین امروز دوشنبه،دکتر ظریف وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای خود در اوسلو با آقایان "بوندویک" و "کوره ویلوک" نخست وزیران سابق نروژ در محل اقامت خود دیدار کرد. در این ملاقات در خصوص روابط خارجی ایران در مرحله پسابرجام و همکاری های دو کشور گفتگو و رایزنی شد.
نخست وزیران سابق نروژ در این دیدار با اشاره به روابط گذشته خود با ایران و تاکید بر تاریخ و تمدن ریشه دار ایران و ابراز خشنودی از تحولات مثبت در روابط خارجی ایران پس از توافق برجام، از گسترش همکاری های دو کشور در این مرحله حمایت کردند. دکتر ظریف نیز با اشاره به سابقه همکاری مقامات سابق دو کشور در زمینه پی گیری طرح های ارائه شده از سوی روسای جمهوری اسلامی ایران در زمینه "گفتگوی تمدن ها" و "جهان عاری از خشونت" ابراز امیدواری کرد روابط و همکاری های دو کشور در زمینه های دوجانبه و بین المللی در مرحله فعلی گسترش یابد. دکتر ظریف همچنین به برخی سئوالات نخست وزیران سابق نروژ در خصوص نظام انتخاباتی و پارلمانی ایران و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پاسخ داد.
۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =