۰ نفر
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۰

ایسنا نوشت: ارتش عراق از کشته شدن یکی از مسئولان امنیتی و هفت تن از همراهانش در جریان دفع حمله داعش در غرب هیت خبر داد.

 از سوی دیگر فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد، نیروهای مشترک این کشور در شرق شهر طوزخورماتو موفق شدند حمله بزرگ داعش را دفع کنند.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم،  ارتش عراق اعلام کرد که طی عملیاتی نیروهای عراقی برای دفع داعش در هیت آغاز کرده بودند یکی از مسئولان امنیتی عراق به نام احمد مجید در منطقه حی البکر در هیت کشته شد.

فرماندهی عملیات الجزیره افزود: هفت تن از معاونان احمد مجید نیز در درگیری با داعش کشته شدند.

خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق در بیانیه‌ای کوتاه اظهار داشت: تامین نیازهای میادین نبرد، حمایت از همه یگان‌های نظامی و هماهنگی میان آنها در کنار شجاعت نیروهایمان دلیل شکست داعش در فلوجه است. وی افزود: به زودی آزادسازی نینوا نیز محقق خواهد شد.

فرماندهی مشترک عراق در استان صلاح الدین اعلام کرد، نیروهای پیشمرگ‌ به همراه نیروهای امنیتی عراق و داوطلبان مردمی حمله داعش به مناطق مختلف شهر طوزخورماتو در جنوب کرکوک را دفع کردند.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی داوطلبان مردمی، داعش حمله گسترده و بزرگی را علیه منطقه الزنجیلی واقع در شرق شهر طوزخورماتو آغاز کرد که این حمله دفع شد. نیروهای عراقی در این عملیات تعداد زیادی از داعشی‌ها را از پای در‌آورده و یکی از خودروهای زرهی آنان را به آتش کشیدند. این نیروها در منطقه الزرکه از توابع شهر طوزخورماتو به شدت با داعش درگیر شدند.

طبق اعلام منابع امنیتی عراق و پیشمرگ‌ها، داعش روز پنجشنبه‌ حمله‌ای را به پایگاه‌های نیروهای امنیتی عراق آغاز کرد در این حمله یکی از افسران عالی رتبه عراق به همراه معاون فرمانده تیپ واکنش سریع و پنج تن از نیروهای پلیس به شهادت رسیده و 10 تن دیگر را در یکی از مناطق جنوبی شهر کرکوک زخمی شدند.

یک منبع در نیروهای پیشمرگ تاکید کرد: پیشمرگ‌ها و نیروهای تیپ واکنش سریع به نیروهای کماندو پلیس فدرال در مقابله با حمله داعش به روستای الزرکه کمک کردند.

این منبع افزود: نیروهای پیشمرگ نیروهای امنیتی و داوطلبان مردمی موفق شدند این حمله داعش را دفع کنند. در این عملیات 32 داعشی از جمله چند عامل انتحاری کشته و سه خودروی بمب گذاری شده منهدم شدند.

داعش تلاش می‌کند با آغاز حملات در مناطق مختلف عراق فشار بر نیروهای محاصره شده‌اش در فلوجه را کاسته و شکست خود را در آنجا به تاخیر بیندازد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =