۰ نفر
۲۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۸

به گفته مدیرعامل آبفای استان قم ، "برای تابستان امسال با کمبود آب مواجه هستیم و اگر همشهریان خود را به کم مصرف کردن عادت ندهند ممکن است به برنامجیره بندی متوسل شویم."

به گزارش وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان جمله بالا، خشکسالی بی‌سابقه‌ای را برای این استان در سال جاری پیش بینی کرد و گفت: امسال قم خشکسالی بی‌سابقه‌ای را طی 30 سال گذشته تجربه خواهد کرد.

عبدالحمید توکلی‌بینا، با تشریح وضعیت آب قم در سال جاری، سال سختی را از نظر کمبود آب برای قم پیش‌بینی کرد.

وی با بیان این‌که امسال خشکسالی بی‌سابقه‌ای را تجربه خواهیم کرد، اظهار داشت: این در حالی است که استان قم در سال های 87 و 88 نیز در خشکسالی قرار داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خاطرنشان کرد: حجم ذخیره آب سد 15 خرداد به عنوان منبع اصلی تامین آب شهر قم در زمان حاضر تنها 21 میلیون متر مکعب بوده که این میزان تنها حدود 10 درصد از کل حجم‌ ذخیره این سد است که از این میزان نیز حدود 11 میلیون متر مکعب آن قابل برداشت است.

وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب از یک سال گذشته تمام توان فنی و مدیریتی خود را به کار بسته است تا از بروز مشکلات ناشی از خشکسالی جلوگیری کند اما اقدام های صورت گرفته به تنهایی کافی نیست و نیازمند همکاری و توجه همه جانبه مردم است.

توکلی‌بینا،  احیا و حفر چاه‌های جدید و اجاره برخی از چاه‌های مالکان خصوصی را از جمله اقدام‌های صورت گرفته برای مقابله با خشکسالی امسال قم برشمرد و گفت: با این وجود برای تابستان امسال با کمبود آب مواجه هستیم و اگر همشهریان خود را به کم مصرف کردن عادت ندهند ممکن است ما به برنامه‌های کاهش مقطعی فشار و یا جیره بندی متوسل شویم.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری و همیاری بیش از پیش مردم بدون ایجاد مشکل از خشکسالی 89 خارج شویم و ما نیز در این راه با تمام توان وظیفه خود را در خدمت‌رسانی به مردم قم انجام خواهیم داد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 54756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =