دفتر مشترک همکاری های تجاری استان البرز با روسیه تشکیل می شود

ایرنا-رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: بر اساس تفاهم های صورت گرفته با هدف توسعه فعالیت های تجاری و بازرگانی بین استان البرز و کشور روسیه، یک دفتر مشترک در کرج تاسیس می شود.

رحیم بنا مولایی روز یکشنبه در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز که در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، افزود: با تاسیس این دفتر مشترک ضمن بستر سازی برای توسعه صادرات، فعالان اقتصادی روسیه از استعداد ها و توانایی های استان البرز در تولید انبوه محصولات اگاه خواهد شد.
وی همچنین ارتباط مناسب بین شرکت تعاونی صادرات استان البرز با اتحادیه اورسیا را از برنامه های درحال بررسی و اجرا عنوان کرد و افزود: تحقق این مهم صادرات محصولات استان را بیش از پیش رونق خواهد داد.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز گفت: گل و گیاه، مرغ، تخم مرغ، سبزیجات و محصولات کشاورزی از جمله نیازهای روسیه است که استان البرز برای صادرات این محصولان به ان کشور اعلام امادگی کرده است.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرزبه سیاست چابک سازی دولت اشاره کرد و گفت: برای عملی شدن این شعار ضروری است در کوتاه ترین زمان اقتصاد دولتی به بخش خصوصی انتقال یابد.
بنا مولایی افزایش تقاضای درخواست کارت بازرگانی را از اهداف اجرای برجام عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 750کارت بازرگانی در استان البرز فعال است و یک صد متقاضی جدید نیز برای دریافت کارت بازرگانی ثبت نام کرده اند.
بنا مولایی اظهار کرد: جمهوری اسلامی در نشست با 1+5 موفق شد برجام را به فرجام برساند و هم اکنون زمان آن است که با تشکیل کارگروهی مشخص با عنوان 1+5داخلی موانع را در مسیر اقتصاد مقاومتی در برداریم.
وی پیشنهاد کرد: نمایندگانی از دفتر ولی فقیه، استاندار، مجلس، رئیس دادگستری و نیروی انتظامی به علاوه بخش خصوصی (اتاق های بازرگانی، اصناف و تعاون)، شش محوری هستند که می توانند به عنوان 1+5 داخلی فعالیت خود را برای رفع مشکلات اقتصادی استان آغاز کنند.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز بیان کرد:یکی از مشکلاتی که تا کنون خودنمایی می کرد و هم اکنون در حال بر طرف شدن است، عملکرد جزیره ای برخی مسئولان وسازمان ها است.
بنامولایی افزود: تا زمانی که یک زبان مشترک برای رفع مشکلات تجاری، بازرگانی و صنعتی کشور حاکم نشود، نمی توان انتظار داشت اقتصاد مقاومتی به اقدام و عمل برسد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =