کاراصلاح و تربیت مددجویان بدون فرهنگ سازی امکان پذیر نیست

ایرنا-مدیر ندامتگاه کرج گفت: کاراصلاح و تربیت مددجویان بدون فرهنگ سازی وفرهنگ پذیری، امکان پذیر نیست و این اقدام یعنی فرهنگ سازی برای مددجویان جزء وظایف و سرلوحه اقدامات مجموعه است.

سید مجتبی حسینی روز چهارشنبه در جمع دانشجویان رشته حقوق دانشگاه آزاداسلامی واحد هشتگرد به تشریح عملکرد زندان وشیوه زندانبانی وکارهای زیربنایی و زیر ساختی که دراین مجموعه جهت نگهداری وارائه خدمات اصلاحی وتربیتی به اقشار آسیب پذیر جامعه ونیز مهیا کردن زمینه های بازگشت سعادتمندانه این افراد به کانون گرم خانوادهایشان انجام می شود، پرداخت.
وی در ادامه به مقوله سیاست حبس زدائی پرداخت و گفت: مسئله حبس زدائی وکاهش جمعیت کیفری زندان ها همواره از دغدغه های زندانبانی بوده ونیز همواره حبس زدائی سر لوحه کار دستگاه قضاء و بالاخص سازمان زندانهاست.
وی تصریح کرد: ما معتقدیم وقتی فردی به زندان می افتد خانواده وی بیش از خود زندانی دچار لطمات خانوادگی واجتماعی که گاها جبران آن بسیار سخت است می شود.
سید مجتبی حسینی در ادامه سخنان خود به اجرای برنامه های کاهش آسیب در ندامتگاه اشاره کرد و افزود: در بحث اصلاح وتربیت ونیز ارائه آموزشهای اعتقادی، اخلاقی ،فنی حرفه ایی ،ودرکل ایجاد فضای کاملا سالم وامن برای محکومین ،برنامه هایی از جمله اموزش قرآن و احکام و برنامه متنوع ورزشی و برگزاری کلاس های حرفه آموزی و روان درمانی و ... آغاز شده که در این راستا ندامتگاه مرکزی کرج بسیار موفق بوده است.
مدیر ندامتگاه کرج یاد آور شد: در جهت ایجاد بسترهای اصلاح اقدامات خاصی همچون ساخت واتمام پروژه های بهداری ، سالن ملاقات حضوری ، پتو شویی آسایشگاه پرسنل مراقب ، بوده است
وی در راستای سیاست های سازمانی مبنی بر طبقه بندی زندانیان با ایجاد اندرزگاههای مختلف برای جرائم خاص و نیز انتصاب یک نفر بعنوان رئیس اندرزگاه بهمراه مددکار اقدام کرده که با این کار رسیدگی به مشکلات زندانیان و دسترسی مددجویان به مسئولین از ویژگی های حائز اهمیت این موضوع می توان اشاره کرد.
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : ما معتقدیم که آزادی از زندانیان بنا به جرمشان سلب شده ولی حقوق شهروندی آنان پابرجاست و ما به آن احترام می گذاریم.
مدیر ندامتگاه مرکزی کرج گفت: اعطای مرخصی به محکومین واجدین شرایط براساس دستورالعملها، اعطای گواهینامه های مهارتی فنی وحرفه ایی ،ایجاد اشتغال وکارگاههای مولد در داخل وخارج از زندان، مبارزه جدی در راستای ورود اشیاء ممنوعه به،زندان تکریم ارباب رجوع ،وحفظ کرامت انسانی از اقدامات بهینه وشایسته زندانبانی این مجموعه ذکر کرد ،
در پایان این نشست مدیر ندامتگاه مرکزی کرج به پرسش های دانشجویان پاسخ داد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =